CiCo-paal Groningen

• 29 oktober 2016
  • 22 reacties
  • 651 Bekeken

T.h.v. spoor 4a/6a in Groningen staat een serie paaltjes van NS en Arriva. Op de plattegrond t.h.v. de +1, maar dan op de begane grond. Een van de NS paaltjes geeft al een aantal maanden problemen. Lijkt veel last te hebben van leesfouten, "probeer opnieuw". Alle andere paaltjes functioneren prima.

Ik heb zo snel helaas geen foto of nummer, maar vraag mij af of meer mensen hier bekend zijn met het probleem.

22 reacties

Als je het nummer hebt zou je die dan in een privébericht willen sturen dan maak ik er een melding van.
Zover kom ik zelf ook nog wel. Maar aanmelden als buiten werking of stroomloos gaat niet helpen. De vraag is of meer mensen constateren dat specifiek een van deze palen bijzonder slecht functioneert, om daarna melding te maken inclusief het verzoek om iemand daar te parkeren en twee minuten enkel naar het functioneren van de paal te laten kijken als er op 6a of 6b een trein leegloopt. Dán zie je wat ik bedoel, inclusief de opstopping die het veroorzaakt.

Zodra ik weer eens in Groningen ben maak ik een foto + nummer, maar daar ben ik niet dagelijks. Beetje uit de route.
Ik zie de foto graag verschijnen Henk_NL.
Lijkt veel last te hebben van leesfouten, "probeer opnieuw". Alle andere paaltjes functioneren prima.

Ik heb zo snel helaas geen foto of nummer, maar vraag mij af of meer mensen hier bekend zijn met het probleem.

Henk,

Gaat het over deze paal? De eerste keer dat ik incheckte, kreeg ik deze melding ook.
Ja, die inderdaad !
Bedankt! Ik maak er meteen een melding van.
Ik heb al vlot een terugkoppeling gekregen. Korte samenvatting: softwarematig is er niks te vinden wat afwijkt. Uit voorzorg is de paal opnieuw opgestart. Mochten jullie weer in Groningen zijn, zouden jullie dan willen testen of het nu wel goed gaat? Zo niet, dan verneem ik het graag in een reactie.
Wat ik al verwacht had eigenlijk, want an sich is er niks te zien idd. Het lijkt op falen van de kaartlezer. We wachten af 🙂
Iemand die deze paal nog geprobeerd heeft?
Geen idee, ondergetekende komt niet zoveel in het Groningse 😳
Reputatie 6
Badge
Als ik ooit nog in het verre Noorden kom, zal ik die paal testen.
Ah, oké thanks 🙂 herrie misschien?
Dag Iris NS,

Ik passeerde dit weekend in Groningen. Ik krijg nog steeds de melding "probeer opnieuw".

Zaterdag uitchecken bij NS: geen probleem.
Proberen inchecken met anonieme kaart met saldo 0: direct melding: onvoldoende saldo. (Ik had geen zin om telkens 2 minuten te wachten).
Weer proberen inchecken: "probeer opnieuw".

Nadien heb ik dit nog enkele keren herhaald. Geen enkel probleem.

Toen ik nadien bij de Arriva-paal achter me (met zicht op spoor 6a/7a) probeerde in te checken, kreeg ik daar ook een foutmelding.

Zondag in Scheemda 2-1 toeslag gekocht wegens drukke treinen op zaterdag. Ik kreeg weer een foutmelding bij de Arriva-paal bij het uitchecken. Na 2 - 3 keer proberen is het toch gelukt.

Direct naar de NS-paal gegaan. Toen kreeg ik 2 keer "probeer opnieuw" voor ik kon inchecken.

Henk,

Heb je ook gemerkt dat die Arriva-paal problemen opleverde? Ik vrees dat ze elkaar "aansteken".
Henk,
Heb je ook gemerkt dat die Arriva-paal problemen opleverde? Ik vrees dat ze elkaar "aansteken".

Ik niet, maar ben de laatste tijd bijna alleen maar in Utrecht geweest. Soms kom ik wekelijks in Groningen, soms weken niet 😉
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Vreemd dat dit gebeurde, herrie. Mocht er nog eens een NS-paal haperen, laat het ons weten 🙂
Mocht er nog eens een NS-paal haperen, laat het ons weten :)
Dag Iris,

Ik was gisteren in Groningen bij mijn "favoriete" CiCo-paal toen de sprinter uit Zwolle net binnenkwam. Twee geroutineerde reizigers kregen ook de foutmelding. Gebruikten meteen daarna de paal met kaartlezer in andere richting.

Even later kwam er een (volgens mij) occasionele reiziger. Kreeg ook een melding, keek wat verdwaasd rond, nog eens geprobeerd en is dan maar naar een Arriva-paal gegaan.

Nu vrees ik dat deze reiziger 30 euro kwijt is als hij niet effectief met Arriva verder reisde. 20 euro instaptarief bij NS en 10 euro bij Arriva.

Kan deze kaartlezer zoals Henk reeds voorstelde niet vervangen worden? Of krijgt de NS graag geld zonder er iets voor te doen? 🙂
Correct, paal geeft nog steeds problemen. Is er een moderator die dit op wilt pakken, of zal ik hem zelf maar melden bij de storingsorganisatie? 🙂
Dat wil ik wel doen, Henk. Ik zit nu even met een buikgriepje thuis, dus als je een paar dagen geduld hebt, ga ik hem eind deze week intern voor je doorzetten, deal?
Ai, beterschap in ieder geval! Het maakt mij niet uit, als jij het wilt doen, prima hoor 🙂
Ik heb er melding van gemaakt en Sivan meegenomen in de CC zodat we beide op de hoogte blijven.
Even navraag gedaan en momenteel werken alle paaltjes te Groningen naar behoren!
De melding van 27 december richting de storingsorganisatie is dus opgepakt en opgelost, correct? Zal binnenkort eens kijken als ik in Groningen mag zijn.

Reageer