beantwoord

Communicatie NS bij verstoringen

• 24 november 2014
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Hierbij wil ik aangeven en ook de vraag stellen m.b.t. communicatieberichten op het station:
De communicatie is nu bij een grote verstoring te vaag. Gevolg:dienstverlenend personeel i.o.v. NS weet op het moment van berichtgeving vaak niet hoe te handelen. Daarom wil ik vragen of de mogelijkheid er is om duidelijker de info naar buiten te brengen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 25 november 2014, 08:48

Beste Jmuntjewerf,

De oorzaken die Wsm aangeeft zijn wel correct. Doordat we bij verstoringen reisinfo via allerlei communicatiekanalen naar buiten willen brengen, is het soms zo dat de klant niet tijdig correct op de hoogte wordt gebracht. Dit geldt ook voor de medewerkers van NS. We zijn ons hier goed van bewust en proberen dit zeker te verbeteren! Bedankt dat je dit onder de aandacht hebt gebracht!

Vriendelijke groet,
Herman NS

PS: Je titel heb ik aangepast om de vindbaarheid van je topic te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Het rijden van treintjes is Heel Erg Ingewikkeld, zeker bij grote verstoringen. Er zijn vele partijen bij betrokken die allemaal met elkaar moeten overleggen, niet alleen binnen NS maar ook zeker met Prorail, dat uiteindelijk de bevelen uitdeelt op het spoor.
Het gevolg daarvan is meestal dat partij A binnen NS niet meer weet wat partijen B, C, D t/m Z het doen zijn, waardoor het een grote chaos wordt. Het rijdend personeel is op zo'n moment dan uiteraard ook de kluts kwijt, omdat zij net zo weinig weten als de reizigers.
Het moge dan ook duidelijk zijn dat het op het moment niet mogelijk is om duidelijker info naar buiten te brengen. Daarvoor is het rijden van treintjes gewoon te ingewikkeld.

Hopelijk heb je hier begrip voor.
Het moge dan ook duidelijk zijn dat het op het moment niet mogelijk is om duidelijker info naar buiten te brengen. Daarvoor is het rijden van treintjes gewoon te ingewikkeld.

Hopelijk heb je hier begrip voor.

Wat een gigantische onzin. De situatie die jij schetst betekent dat het zeer onveilig is om met de trein te rijden, omdat alle partijen maar wat doen en totaal niet op de hoogte zijn.

Als de situatie zo chaotisch is en niemand meer weet wie wat doet, dan is het JUIST belangrijk om de situatie te verbeteren. Ipv het probleem stuk van tafel te vegen onder het mom van "het is ingewikkeld", doe wat om het te verbeteren!
Beste Jmuntjewerf,

De oorzaken die Wsm aangeeft zijn wel correct. Doordat we bij verstoringen reisinfo via allerlei communicatiekanalen naar buiten willen brengen, is het soms zo dat de klant niet tijdig correct op de hoogte wordt gebracht. Dit geldt ook voor de medewerkers van NS. We zijn ons hier goed van bewust en proberen dit zeker te verbeteren! Bedankt dat je dit onder de aandacht hebt gebracht!

Vriendelijke groet,
Herman NS

PS: Je titel heb ik aangepast om de vindbaarheid van je topic te vergroten.

Reageer