beantwoord

Communicatie op station Driebergen-Zeist

• 14 december 2016
  • 3 reacties
  • 137 Bekeken

13 december op station D-Z: de trein richting Arnhem van 17:46 rijdt op het allerlaatste moment niet. Verdwijnt stilletjes van het perronbord (op een groot deel van het perron niet zichtbaar) en van de Reisplanner App. De App Rijdendetreinen vermeldt: "Trein rijdt niet". De omroepinstallatie zwijgt...
Verwarring alom: zou er nu een extra trein komen om 18:00 uur? Radiostilte, ook de Apps melden niets...
Uiteindelijk stap ik om 18:00 in de stoptrein naar Veenendaal (7 minuten te laat - geen omroepbericht gehoord). Pas als de trein vertrekt, zie ik op de App dat er een extra trein richting Arnhem komt om 18:00 uur - dat is het dus al geweest. Doodse stilte nog steeds op het perron.

Er komen wel standaard berichten op de omroepinstallatie op D-Z. Dus die is niet defect. Zou het dan errug veel moeite zijn de installatie ook te gebruiken om de klanten correct en tijdig te informeren? Zodat we ook overwogen kunnen besluiten wat te doen?

Moderators van de NS: ik hoef geen excuses of speculaties over wat er gebeurd zou kunnen zijn. Ik vraag alleen maar dat jullie deze klacht doorgeven aan iemand die er wellicht iets mee zou kunnen en willen doen. Alsjeblieft??? Vorige maand heb ik al iets soortgelijks meegemaakt en in dit forum vermeld, ook op station D-Z, maar het lijkt wel of ik tegen dovemansoren praat. Mijn oren zijn in elk geval nog goed, dus ik hoor graag van jullie - op het perron dan wel.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 14 december 2016, 18:20

Hallo Henkh_63, ik heb even naar deze situatie gekeken en zie inderdaad dat dit niet helemaal goed is gegaan.

De exacte oorzaak van de uitgevallen trein om 17:46 uur kan ik niet achterhalen, maar ik vermoed dat het te maken had met defect materieel. De trein is met twee minuten vertraging vanaf Schiphol vertrokken en bij Utrecht uitgevallen. Daarna zie ik inderdaad de trein richting Veenendaal Centrum die met 8 minuten vertraging is vertrokken. Ook zie ik de extra trein die oorspronkelijk om 18.00 uur zou vertrekken, maar uiteindelijk met 9 minuten vertraging is vertrokken.

Ik ga uiteraard je klacht doorgeven aan de afdeling die hier verantwoordelijk voor is. Het is van belang dat in zo'n situatie de informatievoorziening helder is. Bedankt voor je signaal en ik hoop dat dit niet weer zal voorkomen.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Henkh_63, ik heb even naar deze situatie gekeken en zie inderdaad dat dit niet helemaal goed is gegaan.

De exacte oorzaak van de uitgevallen trein om 17:46 uur kan ik niet achterhalen, maar ik vermoed dat het te maken had met defect materieel. De trein is met twee minuten vertraging vanaf Schiphol vertrokken en bij Utrecht uitgevallen. Daarna zie ik inderdaad de trein richting Veenendaal Centrum die met 8 minuten vertraging is vertrokken. Ook zie ik de extra trein die oorspronkelijk om 18.00 uur zou vertrekken, maar uiteindelijk met 9 minuten vertraging is vertrokken.

Ik ga uiteraard je klacht doorgeven aan de afdeling die hier verantwoordelijk voor is. Het is van belang dat in zo'n situatie de informatievoorziening helder is. Bedankt voor je signaal en ik hoop dat dit niet weer zal voorkomen.
Volgens Somda is de intercity van 17:46 vanaf Driebergen-Zeist naar Nijmegen te Utrecht Centraal opgeheven vanwege de drukte. Deze trein reed veel korter dan gepland. Op Utrecht Centraal werden reizigers die niet in deze intercity pasten en uiteindelijk ook de mensen die zich al in de trein bevonden verwezen naar de volgende intercity die natuurlijk ook overvol raakte. De volgende intercity is hierdoor met vertraging vertrokken vanaf Utrecht.

Het opheffen van treinen door drukte blijf ik zo'n onzin vinden. Zoals vrijwel elk forumlid hier zegt, stapelt het aantal reizigers voor een volgende trein alleen maar op en wordt het probleem van drukte alleen maar groter door een te drukke trein op te heffen. Maarja, het gebeurt toch.
Bedankt voor de aanvulling Treinspotter123. Ik zal dit ook aangeven bij de melding.

Reageer