Skip to main content

Gisteravond, Utrecht Centraal, rond half 10. Op het spoor waar mijn trein moest komen stond een andere trein nog. Er was geen machinist, dus verwarring over vertrek. Een zeer lange jonge man met lang haar was de conducteur die op de binnenkomende trein moest zijn. Vriendelijk stond hij iedereen te woord. Opeens zei hij tegen mij, “oh, uw trein staat nu op platform 5” - we stonden dus op platform 21…. ppfff. Ik dus rennen, trap op, hijgend en puffend (ik ben niet de allerjongste). Halverwege mijn tocht kwam hij mij weer achter na: “mevrouw, mevrouw, wacht, uw trein is weer terug gezet naar platform 20 nu ...” Hoe aardig, hij vond dat hij met zijn jonge lange benen de oude mevrouw beter snel kon inhalen en haar kon besparen helemaal naar het verkeerde platform te rennen. Samen liepen we terug, alwaar hij op het laatste nippertje ook nog voorkwam dat ik bijna in de foute trein zou stappen 😉. Wat een gedoe, maar wat een aardige conducteur. Dat is toch wel ècht service!

Hi Mieke Damen! Welkom bij de NS Community. 

Fijn dat je zo prettig bent geholpen door deze conducteur! Weet je nog hoe laat de trein vertrok of aankwam waarbij deze vriendelijke jonge conducteur hoorde? Ik geef graag jouw complimenten door. 😊

De conducteur is een jonge zeer lange man, met lang haar,  hij stond op platform 20/21 rond 21.30 op do 16/1 en stapte in de trein naar Woerden (eigenlijk Leiden, maar die ging niet verder dan Woerden die avond). Deze trein was vertraagd, zou eigenlijk meen ik 21.25 gaan.

Omdat er veel verwarring was op het platform (trein naar Geldermalsen miste een machinist, platforms werden gewisseld van andere treinen) stond hij veel mensen te woord om ze te informeren. Zeer vriendelijke conducteur en echt een uithang bord voor de NS!

Bedankt voor de extra informatie, Mieke Damen. Ik ga uitzoeken wie dit was en je compliment doorzetten!

Reageer