Compliment Zwolle 21 februari jl.

• 6 maart 2020
  • 5 reacties
  • 239 Bekeken

Reputatie 2

Ik zocht op de NS website naar een manier om de NS en medewerkers te bedanken. Maar de zoekfunctie op de NS website geeft 0 hits op de zoekterm ‘compliment’…. Dat heeft eigenlijk ook wel weer iets treurigs. Dan maar langs deze weg:

Op 21 februari gingen ik en famille (twee volwassenen, twee jonge kinderen) op voorjaarsvakantie naar Schiermonnikoog. Vertrek was in Arnhem in de loop van de middag. We hadden een half uur extra speling ingebouwd en eventuele alternatieve reisopties uitgestippeld (of via Leeuwarden, of via Groningen/Winsum), mocht er ergens een verstoring ontstaan. Maar om 15.45 strandden we in Zwolle (net als vele anderen), door een defecte trein tussen Zwolle en Meppel. Tja, dan is de keuze Leeuwarden of Groningen niet meer relevant.

De laatste boot naar Schiermonnikoog vertrekt om 18.30 uit Lauwersoog, en die zouden we niet meer halen met vervangend busvervoer of wachten op hervatting treinverkeer. We meldden ons vervolgens bij het loket, met de vraag of er een manier bestond om toch nog op tijd in Lauwersoog te komen, of dat we terug zouden moeten reizen naar huis.

De dames die ons hielpen (dame achter loket, en dame rondlopend met rode pet) regelden vrij snel een taxi, en ondanks wat kleine stukjes filerijden op de A28 en A7 waren we rond 18.10 in Lauwersoog -  netjes op tijd voor de laatste boot, en een ontspannen begin van de vakantie. Bedankt!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat fijn om te lezen dat u zo goed geholpen bent en zelfs helemaal met de taxi naar de haven gebracht bent. Normaal is dat naar het eerste station waar vanaf treinen rijden.

Persoonlijk neem ik bij een lange reis als ik echt ergens op tijd moet zijn meer speling. Al zou een uur extra bij een defecte trein ook wel eens te weinig kunnen zijn.

Hoi Eberkhout en welkom op de NS Community!

Wat fijn om te lezen dat je zo goed geholpen bent door ons personeel! Als je wil, zou ik een compliment voor je door kunnen zetten! Kan je mij dan nog aangeven hoe deze dames eruit zagen? Dan zet ik het namelijk graag voor je door! 

Reputatie 2

Hoi Eberkhout en welkom op de NS Community!

Wat fijn om te lezen dat je zo goed geholpen bent door ons personeel! Als je wil, zou ik een compliment voor je door kunnen zetten! Kan je mij dan nog aangeven hoe deze dames eruit zagen? Dan zet ik het namelijk graag voor je door! 

Ja, graag. Dat was de insteek van mijn bericht. Hoe ze er uitzagen zou ik zo niet meer kunnen zeggen. De dame achter de loket was op dat moment de enige lokettist (rond 16.00 uur). Daarbij werden we geholpen door de stationschef(fin) (heet dat nog zo?), dame met opvallend rood hoedje. In ieder geval was zij ook druk doende om de vervangende bussen te bestellen.

Hoe het ook zij, ze zeiden nog dat ze hoopten dat we die dag op onze bestemming zouden geraken. Dus bij deze, dat is inderdaad gelukt, en bedankt voor de assistentie!

Bedankt voor de aanvullende informatie, Eberkhout. Ik ga Sanne NS hierop attenderen zodat zij het topic verder kan oppakken! 

Hoi eberkhout! 

Helaas was ik pas vanavond weer aanwezig en heb ik dus nu pas je compliment doorgezet. Maar het is voor je doorgezet! Bedankt voor je aanvulling! 

Reageer