beantwoord

Conducteur rijdt eerder weg dan klok

• 15 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 478 Bekeken

Vandaag om station Amsterdam centraal om 13:06 en 30 seconden op stationsklokken rijdt trein van 13.07 weg terwijl conducteur me zie aan komen rennen, alhoewel ik ook nog had kunnen lopen. Ben je dan een grote eikel of niet. 13.07 en geen seconde eerder hoor je te betrekken. Echt een grote eikel.
icon

Beste antwoord door Inge NS 15 augustus 2014, 19:57

Welkom op het forum Tim Abrikoos! De trein wordt inderdaad 30 seconden van te voren klaargemaakt om op de vertrektijd te kunnen vertrekken. Dat betekent dat na het fluitsignaal de deuren sluiten, waarna het i.v.m. je eigen veiligheid overigens ook niet meer is toegestaan om de trein te betreden. Ik kan me voorstellen dat het balen is om een concert te missen, maar wellicht is het voor een volgende keer verstandig om het niet op de minuut te laten aankomen en eerder van huis te vertrekken.
Bekijk origineel

12 reacties

Dit is geheel volgens procedure. Zie bijvoorbeeld ook dit topic.

Dag Jeetje, welkom op ons forum. Om de scherpte en punctualiteit vast te houden worden de treinen ongeveer 30 seconden van te voren gereedgemaakt voor vertrek om zo op tijd te kunnen vertrekken. Een vertrektijd ook echt een vertrektijd. Indien een trein om 14.14 vertrekt dan sluiten de deuren om 14.13.30. Of een trein wel of niet op tijd rijdt wordt daarnaast beïnvloed door vele factoren, waarop we helaas niet altijd invloed uit kunnen oefenen. Groet Ramon
Zoals ik beschreef vertrok de trein 30 seconden te vroeg. Compleet niet volgens de door jou beschreven procedure. Daarnaar heb ik er ontelbaar veel treinuren opzitten en heb nog nooit een conducteur meegemaakt die floot voordat de rode wijzer op de vertrektijd stond.
Ik zou het waarderen als bovenstaand beschreven conducteur geattendeerd word op het feit dat ik 'm erg klantonvriendelijkheid vind. Dat hij me zojuist een concert door men neus heeft geboord. Bedankt, conducteur. Het was de trein naar Lelystad.
heb nog nooit een conducteur meegemaakt die floot voordat de rode wijzer op de vertrektijd stond.
Dan heb je vandaag voor het eerst meegemaakt dat een NS-trein op tijd vertrok.
Als ik die conducteur geweest zou zijn zou ik meteen een aanklacht tegen die Abrikoos indienen wegens belediging.

Want iemand die een conducteur tot 2 maal toe keihard uitmaakt voor "grote eikel" verdient gewoon een PV wegens belediging en heeft naar mijn mening daarom ook geheel terecht dat concert gemist.

En dan hopen dat bedoelde conducteur geattendeerd wordt op klantonvriendelijk gedrag jegens iemand die zich niet eens als fatsoenlijk mens kan gedragen, laat staan als "klant".

En natuurlijk is die conducteur bekend bij zijn teammanager; ik hoop van ganser harte dat die TM hem een schouderklopje geeft en het advies aangifte te doen.
Of je begrijpt je eigen quote van Ramon NS niet of mijn uitleg. In beide gevallen zou je het het antwoorden maar beter even aan een ns medewerker kunnen overlaten.
Dominee hertog is gearriveerd. Wc papier voor je mond nodig ?
Reputatie 6
Badge +2
Hij vertrok dus op wat het uiterste moment van instappen zou moeten zijn, dan kon je dus nog eerder al niet meer instappen, dus is de klacht terecht.
Hij vertrok dus op wat het uiterste moment van instappen zou moeten zijn, dan kon je dus nog eerder al niet meer instappen, dus is de klacht terecht.

Terecht of niet terecht, het rechtvaardigt niemand om een conducteur dan tot 2x toe een grote eikel te noemen.
Of je begrijpt je eigen quote van Ramon NS niet of mijn uitleg.
Je baalt er duidelijk van dat je je trein gemist hebt en bij het plannen van je reis geen rekening had gehouden met een eventuele vertraging en het is begrijpelijk dat je hier een podium zoekt om je teleurstelling af te reageren.

Een trein vertrekt op tijd als hij wegrijdt op de vertrektijd. Dat betekent dat de conducteur voor die tijd de vertrekprocedure moet afronden. Als je nog nooit hebt meegemaakt dat een conducteur voor de vertrektijd floot, heb je dus ook nog nooit meegemaakt dat de trein op tijd vertrok.
Welkom op het forum Tim Abrikoos! De trein wordt inderdaad 30 seconden van te voren klaargemaakt om op de vertrektijd te kunnen vertrekken. Dat betekent dat na het fluitsignaal de deuren sluiten, waarna het i.v.m. je eigen veiligheid overigens ook niet meer is toegestaan om de trein te betreden. Ik kan me voorstellen dat het balen is om een concert te missen, maar wellicht is het voor een volgende keer verstandig om het niet op de minuut te laten aankomen en eerder van huis te vertrekken.
Ik geloof, dat 15 seconden voor officiële vertrektijd de deuren dicht mogen volgens de opleiding.
Ik ben wel eens door een machinist erin gelaten, toen de deuren al dicht waren.
Je kan ook denken aan die mensen, die erop rekenen, dat hun trein op tijd aankomt.
Zal dat advies van Cruijff maar achterwege laten, ik baal mer je mee, en de wereld draait door.

Reageer