beantwoord

conducteurs fluit

• 25 januari 2020
  • 24 reacties
  • 428 Bekeken

Hallo, ik zie namelijk dat mensen echte conducteurs fluiten hebben. Die zwarte. Waar zijn ze verkrijgbaar? Hebben ze een merk? Groeten.

icon

Beste antwoord door Loes 25 januari 2020, 17:06

Je bedoelt de zwarte plastic fluit, die wij tegenwoordig gebruiken?

Vroeger hadden we fluiten gemaakt van koehoorn, maar die worden helaas niet meer gemaakt. Tegenwoordig hebben we een scheidsrechtersfluit, the Acme Thunderer 560 uit me hoofd. Het merk klopt, het cijfer dacht ik te hebben onthouden.

Bekijk origineel

24 reacties

Je bedoelt de zwarte plastic fluit, die wij tegenwoordig gebruiken?

Vroeger hadden we fluiten gemaakt van koehoorn, maar die worden helaas niet meer gemaakt. Tegenwoordig hebben we een scheidsrechtersfluit, the Acme Thunderer 560 uit me hoofd. Het merk klopt, het cijfer dacht ik te hebben onthouden.

Ja die lange zwarte. Zo'n rare vorm. 

Reputatie 7
Badge +3

Zo kan het ook:

https://www.facebook.com/vtm/videos/387956102093492/?v=387956102093492

:joy:

Die fluit wordt helaas niet meer gemaakt en wordt een echt collectorsitem. Ik heb er zelf ook geen een meer, vandaar dat ik nu voorzien ben van een scheidsrechter fluit. Dat is onze "nieuwe" fluit.

Ik vroeg het omdat vandaag een mede-treinspotter eentje heeft gevonden op de ballast stenen. 

Reputatie 7
Badge

En natuurlijk laten liggen @Pawel ?

Reputatie 7

Die fluit wordt helaas niet meer gemaakt en wordt een echt collectorsitem. Ik heb er zelf ook geen een meer, vandaar dat ik nu voorzien ben van een scheidsrechter fluit. Dat is onze "nieuwe" fluit.

@Loes misschien heb ik er nog wel een liggen thuis voor je ;)

Of kennen jullie iemand die ze verkoopt? Ik wil  namelijk zo'n fluitje heel graag

Reputatie 5

Voor dat nieuwe model kun je dus terecht bij elke goed gesorteerde sportartikelenwinkel-die scheidsrechtersfluit dus.

Die oude bedoel ik

Het merk van de oude fluiten.

Reputatie 7
Badge +3

Of kennen jullie iemand die ze verkoopt? Ik wil  namelijk zo'n fluitje heel graag

Marktplaats misschien?

Nee. Niks op marktplaats

Reputatie 7

Aangezien NS ze ook niet meer levert en ze nergens te vinden zijn - dan moet je ergens 2e hands geluk hebben en anders pech helaas. 

Maar iedere fluit doet zowat hetzelfde hoor;)

Reputatie 7
Badge

@Slidestops wat zou het een gul en leuk gebaar zijn om die aan @Pawel te schenken 😀

Badge

@Slidestops wat zou het een gul en leuk gebaar zijn om die aan @Pawel te schenken 😀

Foei, je weet toch wel dat het niet de bedoeling is dat we NS eigendommen weggeven aan niet NS medewerkers. Aangezien je in meerdere topics altijd heel straks de regels gevolgd wil zien worden en als iets even niet klopt dat iemand meteen wordt aangesproken hierop vindt ik deze suggestie wel heel erg vreemd van je Abbey Road.

Reputatie 7

Inderdaad, extern ga ik geen spullen weggeven. Zie net dat ik er ook geen meer heb liggen dus helemaal makkelijk :)

Uit nieuwsgierigheid een vraag aan de conducteurs hier: krijg je geen last van je oren na het gebruik van die fluit. Ik als reiziger vindt het al een hard geluid en vraag me echt af of jullie niet onhand oorschade hebben door dat harde, hoge geluid.

@Hatsikidee 

Dat is ook een van de redenen dat ik tegenwoordig met gehoorbescherming moet werken om gehoorschade te voorkomen.

Reputatie 4

Wat een middeleeuwse toestanden dan, dat moet toch anders kunnen? Gehoor en gezicht moeten heilig zijn!

Alle treinen kunnen tegenwoordig toch zelf wel fluiten? De SGM’s konden het in 1976 al (en wat een vreselijk geluid was dat...)

@eriksl 

Ook daar kan je gehoorbeschadiging door oplopen. Er is niets mis om met goede, aangemeten gehoorbescherming te werken. Ik heb er filters in zitten, dus kan gewoon met iedereen communiceren. Alle harde en schadelijke geluiden worden gefilterd en dat is niet iets wat alleen bij ons het geval is. Denk eens aan resraurants waar de muziek hard staat. Gehoorbescherming biedt een uitkomst.

Reputatie 4

Ik geef je groot gelijk. Ik redeneerde vanuit mezelf, ik heb er een hekel aan als er iets in m’n oren zit.

Op naar de tijd waar de trein een signaaltje geeft via bluetooth en iedereen z’n telefoon voelt trillen als het zover is.

Reputatie 7
Badge

Ach, zit wel eens wat te meten in de trein, rij- wind- en remgeluiden komen regelmatig boven de 85 Decibel uit. Overigens, in een vliegtuig nog ruim hoger in het deel achter de vleugels. Nog nooit een stewardess met oordopjes gezien trouwens.

Maar verstandig dat @Loes haar oren zo beschermd.

Reputatie 4

Het probleem lost zich (helaas) uiteindelijk vanzelf op. Door al die dove kwartels ook wel bekend als geluidstechnici moet ik (ook) altijd gehoorbescherming meenemen.

Reageer