beantwoord

Corona en wachtruimtes

• 13 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 204 Bekeken

Op diverse stations bevinden zich wachtruimtes. Vaak zijn het wat krappe hokjes, met raampjes die zo gezellig beslaan, en waar je met z’n alles lekker warm hutjemutje op elkaar zit.

Normaal natuurlijk een erg prettige plek om te wachten op de trein, maar nu met de Corona misschien een enorme potentiële verspreiding haard.

Heeft iemand hier bij de NS wel eens over nagedacht?

icon

Beste antwoord door Rueben NS 13 oktober 2020, 19:22

Dag DeWil en welkom op onze Community!

De lay-out van de stations en daarmee ook de wachtruimtes, is zorgvuldig bepaald om de reizigersstromen zo min mogelijk te belemmeren. Dus ik kan niet zeggen in hoeverre hierin iets gewijzigd kan worden. Wel zal ik je feedback intern doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling.

Bekijk origineel

9 reacties

Dag DeWil en welkom op onze Community!

De lay-out van de stations en daarmee ook de wachtruimtes, is zorgvuldig bepaald om de reizigersstromen zo min mogelijk te belemmeren. Dus ik kan niet zeggen in hoeverre hierin iets gewijzigd kan worden. Wel zal ik je feedback intern doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling.

Ik denk niet dat er aan de layout iets kan of hoeft te veranderen van de wachtruimtes. Normaal is lekker gezellig allemaal bij elkaar zitten als het buiten koud is geen enkel probleem.

Waar het om gaat is dat nu met de Corona deze misschien iets moeten doen met een maximum aantal binnen, en/of bepaalde wachtruimtes die lastig te ventileren zijn sluiten?

Reputatie 7
Badge +3

Voor je het weet zijn alle wachtruimtes gesloten.

Badge +3

Dan moet je op tijd bij de lift zijn, kan je daar met max. 2 personen warm blijven. :sweat_smile:

Badge

En wie gaat dat handhaven als er teveel mensen gebruik willen maken van de wachtruimte?

Daarnaast zijn de meeste wachtruimtes op de stations ook niet af te sluiten, om die reden zal dat dus ook niet kunnen.

Gewoon de corona regels hanteren, als de 1,5 mtr.in het geding komt mondkapje op.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij waren er tijdens de vorige lockdown wel wachtruimtes afgesloten. Heb ze ook gezien met afzetlint eromheen, als er geen slot was.

Reputatie 7
Badge +3

Er is altijd wel een regelneef te vinden die de regels lekker streng gaat uitleggen en tot de conclusie komt dat sluiten het veiligst is.

Badge

Volgens mij waren er tijdens de vorige lockdown wel wachtruimtes afgesloten. Heb ze ook gezien met afzetlint eromheen, als er geen slot was.

Veel wachtruimtes hebben geen deur, wel hadden de wachtruimtes in de avonduren veel last van jeugd die er hun jeugdhonk van maakte omdat ze uit zicht zaten van de Poltiie.

We gaan het weer zien.

Badge +3

Neem aan dat (verwarmde) wachtruimtes zoals het tochtige Breukelen wel op slot gaan, want een dringend advies over max. X personen (met mondkapjes) zal het wel niet worden, zolang alle zitplaatsen in het ov gewoon gebruikt mogen worden.

Reageer