Creditcard betaling mogelijk op 13 extra stations

• 15 maart 2014
  • 13 reacties
  • 1881 Bekeken

• NS Hoofdconducteur
  • 7349 reacties
Lees net het bericht dat vanaf 18 maart 2014 er 13 stations extra met credit card aan een NS-kaartautomaat betaald kan worden. De stations zijn:

Amsterdam Duivendrecht,
Amsterdam Bijlmer Arena,
Amsterdam Sloterdijk,
Amsterdam Zuid,
Rotterdam Centraal,
Den Haag Centraal,
Utrecht Centraal,
Eindhoven,
Arnhem,
Maastricht,
Groningen,
Hengelo en
Roosendaal.

Vanaf 1 april kan er ook bij het loket met credit card betaald worden als er een loket is op bovengenoemde station.

Wat ben ik blij deze informatie te lezen! Super voor de toeristen en buitenlanders.

Wel verwacht ikzelf dat niet alle kaartautomaten voorzien zijn, maar 18 maart zal ik op Eindhoven zelf even rondneuzen en kan het dan exact vertellen.

Hopelijk eind van het jaar rest van de stations.

13 reacties

En voor de volledigheid: op Amsterdam Centraal en Schiphol was het al mogelijk,
dus nu al op 15 (van de ruim 400) stations. Het begin is er.
Hopelijk nu ook snel mogelijk voor internet betalingen.
Zou voor onze buitenlandse gasten een zeer welkome verbetering zijn.

Moet je er ook wel bij vertellen dat elke transactie €1,00 kost.
Dank je Hans voor de aanvulling, dan is alles weer compleet 😃
Vandaag alle kaartautomaten langsgegaan en in Eindhoven en allemaal accepteren ze Credit Card 😃. Kosten zijn niet € 1,- maar € 0,50, heb er even een foto bij gezet. Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat alle automaten op elk station waar nu met Credit Card betaald worden dit accepteren.

Bedankt voor het delen van deze info, Loes! Ik vind het ook een goede ontwikkeling dat het betalen met Creditcard nu op meerdere stations mogelijk is. Ik ga nog wel even navraag doen over de transactiekosten. Volgens mijn informatie zouden de transactiekosten €1,- moeten bedragen. Ik zal nog even een terugkoppeling geven!
Bedankt voor het delen van deze info, Loes! Ik vind het ook een goede ontwikkeling dat het betalen met Creditcard nu op meerdere stations mogelijk is. Ik ga nog wel even navraag doen over de transactiekosten. Volgens mijn informatie zouden de transactiekosten €1,- moeten bedragen. Ik zal nog even een terugkoppeling geven!

Da's goed, de foto is overigens van vandaag gemaakt op station EHV. Ik hoor het graag van je.
Is het misschien zo, dat het aan de balie €1,00 extra is? €0,50 gewone transactiekosten + €0,50 kosten voor de creditcard... Gr. Ingrid
Is het misschien zo, dat het aan de balie €1,00 extra is? €0,50 gewone transactiekosten + €0,50 kosten voor de creditcard... Gr. Ingrid

Rekenen ze bij jullie aan de balie dan €1,00?
Ik heb het even nagevraagd.. Aan de balie €0,50 transactiekosten + €0,50 creditcardkosten.
Dus totaal €1,00 extra!
Gr. ingrid
Ik heb het even nagevraagd.. Aan de balie €0,50 transactiekosten + €0,50 creditcardkosten.
Dus totaal €1,00 extra!
Gr. ingrid

Ja hoor, S&T moet er weer extra aan verdienen.:)
Ik heb navraag gedaan en bij de balie worden inderdaad €0,50 aan reguliere transactiekosten en €0,50 aan creditcard transactiekosten gerekend. Bij de kaartautomaat betaal je alleen de €0,50 aan creditcard transactiekosten. Hopelijk is het zo duidelijk!
Hartelijk dank Loes en alle anderen voor de informatie. Hiermee gaat het reizen helemaal lukken.
Heeft de NS plannen om binnenkort alle automaten van een creditcard functionaliteit te voorzien? In hoeverre moet de automaat fysiek worden aangepast of kan dit gewoon softwarematig en is dit gewoon een test om te kijken of het goed werkt voordat men het overal toepast?
Heeft de NS plannen om binnenkort alle automaten van een creditcard functionaliteit te voorzien? In hoeverre moet de automaat fysiek worden aangepast of kan dit gewoon softwarematig en is dit gewoon een test om te kijken of het goed werkt voordat men het overal toepast?

Hi Lucas,

De uitbreiding van 2 stations naar nu 15 stations is in het kader van een proef.
Het is de bedoeling dat - als de proef goed verloopt - betaling met een credit card tegen het eind van het jaar op alle stations mogelijk is.
Zie ook de brief hierover van NS aan het Locov.

Reageer