Crowd control

  • 30 juni 2015
  • 4 reacties
  • 422 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vandaag 30 juni 2015 was er om 18 uur een probleem met de doorstroming van treinen vanuit schiphol naar utrecht. Het perron stond helemaal vol. Ik dacht dat gaat een hele drukke trein worden naar Hilversum 18:35 +5 min. Maar toen bleek dat er bij de ns o er dit sort situaties was nagedacht en kwamen er info medewerkers van de ns en mensen van crowd control. Deze zetten de roltrap naar oven af en beletten de mensen naar boven te gaan. De trein kwam en het perron was bijna leeg en de treinniet super vol. Erg blij dat ik al op het perron was en mee kon. Vervelend voor de mensen die moesten wachten, maar de situatie op het perron was wel veiliger en met enig geduld zullen alle mensen vervoerd zijn. Beter vertraging om het perron op te gaan dan gevaarlijke situaties in en om de trein. Prima opgelost NS. Dat mag vaker.

4 reacties

De roltrap naar boven ? Of naar beneden ?

Dus de trein was niet super vol en het perron bijna leeg, terwijl het eerst vol stond ??

Beetje warrig verhaal, al is het inderdaad beter. Dat zouden ze ook in de spits moeten doen.
Niet te volgen. Wartaal.
Meestal gaat het op het perron als volgt mensen komen naar het perron de roltrap op en wachten op de trein als het lang duurt voordat de trein komen komen er steeds meer mensen op het perron, vervolgens komt er een trein en kunnen de mensen inde trein en is het perron weer leeg. Doordat de mensen beneden gestopt werden om op het perron te komen was het perron niet totaal afgeladen en ook de trein niet. Dat is toch beter dan dat er een onbeperkte toestroom van passagiers is en de trein propvol?
Reputatie 6
Is inderdaad een prima oplossing. De trein is niet propvol, waardoor er geen klachten komen over volle treinen. Daarnaast hoeft er ook geen geld terug bij vertraging uitgekeerd te worden, want de trein reed gewoon.
De belangrijkste taak van NS is ten slotte het rijden van treintjes, niet het vervoeren van procesverstorende elementen die voorheen op de plaatsen 1, 2 en 3 stonden.

Reageer