beantwoord

Crowd support

• 4 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 3
Goedemorgen, wat zijn de taken van crowd support?
Ik zie veel medewerkers alleen maar gekluisterd aan een smartphone. Terwijl een schaamteloze man zonder kaartje, achter me aan glipt bij het inchecken. De medewerker van crowd support stond nog geen 5 passen van mijn poortje vandaan.
icon

Beste antwoord door Maarten86 4 oktober 2017, 20:58

@mokum: zoals ik al schreef staan de medewerkers van Crowd support er voor de veiligheid van de servicemedewerker die tijdens de nachtsluiting van Amsterdam Centraal assisteren bij de poortpassage. De beveiligers van Crowd support hebben dus geen informatieve rol, noch een handhavende rol.

Voor de servicemedewerkers bieden de medewerkers van Crowd support een zeer concrete vorm van veiligheid. Met schijnveiligheid heeft dit dus niets te maken. Ik werk als servicemedewerker bij de poortjes en ben blij dat mijn veiligheid door Crowd support gewaarborgd wordt. Bij de meeste poortrijen staat slechts een servicemedewerker, dus een beveiliger die instaat voor de veiligheid van servicemedewerkers is geen overdreven luxe.
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo mokum en welkom op het NS Forum!

Begrijp ik het goed dat het om beveiliging gaat bij de poortjes? Als je wil weten wat een medewerker Veiligheid en Service (V&S) doet, vind je dit wellicht interessant? Een medewerker hoort natuurlijk niet op zijn of haar smartphone te zitten anders dan voor werkgerelateerde zaken. Ik ga er echter vanuit dat je dit zelf ook al wel bedacht had 😉. Ik zou er een melding van kunnen maken als je zeker weet dat de persoon verzuimt heeft door met privézaken bezig te zijn op het werk. Ik heb dan specifieke informatie over het station nodig, over de situatie zelf en de uiterlijke kenmerken van de persoon. Dit kan in een privébericht door op mijn naam te klikken en dan vervolgens 'stuur privébericht'. Wellicht dat @Slidestops je hier ook meer over kan vertellen.
Reputatie 5
Als je wil weten wat een medewerker Veiligheid en Service (V&S) doet,
Zóu moeten doen ... dit is niet de eerste keer dat meelopen onder de neus van personeel (en/of camara's) hier gemeld wordt.

o.a.
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/meelifters-bij-poortjes-40046
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/poortjes-intrappen-meeglippen-station-gouda-33645
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/poortjes-lombardijen-hebben-nul-effect-op-scholieren-30476

Overigens ; zo te zien is CrowdSupport geen NS onderdeel, toch ? Of wordt hier inderdaad V&S bedoeld ?
Medewerkers van Crowd Support worden vandaag ingezet ivm de testdag. Welke taken die exact hebben, weet ik niet, maar als ik lees hoe u ze erbij heeft zien staan, lijkt mij dat niet de bedoeling. Ik weet wel zeker dat ze er niet voor ev poortcontrole zijn, maar een beetje slim positioneren zou zeker kunnen helpen. Wil hier verder niets goed praten.
Crowd Support hoort bij o.a. Traffic Support, een vrij grote, bekende naam. Die jongens hebben verder geen toezichthoudende functie idd, ze zijn er om de 'crowd' een beetje in goede banen te leiden en wat algemene vragen te beantwoorden, mocht daar behoefte aan zijn.

Mensen van Traffic/Crowd-support, en volgens mij hebben ze ook nog een andere naam, zie je ook vaak bij grote buitendienststellingen rondom de locatie waar de bussen vertrekken staan.
Ah, ik had nog niet gehoord van crowdsupport en kwam op evenementen uit. Ook weer wat geleerd, bedankt voor de toevoeging Loes en Henk_NL!
Reputatie 4
Bij de nachtsluiting van Amsterdam Centraal (23:15-7:00) worden er servicemedewerkers in gele hesjes ingezet om te reizigers te assisteren bij de poortpassage. Crowdsupport staat er voor de veiligheid van deze servicemedewerkers. Crowdsupport heeft geen verantwoordelijkheid voor de handhaving op het station inderdaad.
Reputatie 3
Dag Arnold,

Ik besef dat ik niet erg duidelijk ben geweest. Ik reis van en naar Amsterdam centraal, naast medewerkers veiligheid en service die in de stationshallen patrouilleren, staan er bij de gesloten toegangspoortjes de medewerkers met op hun grijze kleding 'crowd support'. Maar uit de reactie begrijp ik dat zij geen rol hebben betreft toezicht bij in en uitchecken, maar meer een informatieve rol? Daar gaat mijn idee van (schijn)veiligheid. Op A'dam centraal let ik altijd al erg goed op waar ik in en uit check, maar dat is helaas geen garantie dat er niet iemand achter me aan sluipt. Ik verbaas me er over hoe geruisloos en snel sommige mensen opeens vanuit het niets lijken te komen.
Reputatie 4
@mokum: zoals ik al schreef staan de medewerkers van Crowd support er voor de veiligheid van de servicemedewerker die tijdens de nachtsluiting van Amsterdam Centraal assisteren bij de poortpassage. De beveiligers van Crowd support hebben dus geen informatieve rol, noch een handhavende rol.

Voor de servicemedewerkers bieden de medewerkers van Crowd support een zeer concrete vorm van veiligheid. Met schijnveiligheid heeft dit dus niets te maken. Ik werk als servicemedewerker bij de poortjes en ben blij dat mijn veiligheid door Crowd support gewaarborgd wordt. Bij de meeste poortrijen staat slechts een servicemedewerker, dus een beveiliger die instaat voor de veiligheid van servicemedewerkers is geen overdreven luxe.
Ze worden omschreven als beveiligers, waarbij 'hostmanship' centraal staat. Beetje verwarrende naam in dit geval, want toezichthouders zijn het niet.
Reputatie 4
Als het goed is zijn de servicemedewerkers de hosts en staat Crowd support er dus slechts voor de veiligheid van die host (de servicemedewerker). Maar in de praktijk vragen reizigers vaak advies bij Crowd support, omdat ze herkenbare kleding dragen. Maar nogmaals, dit is niet hun taak! Ze staan er slechts voor de veiligheid van mij en mijn collega's.
Daar denken ze zelf anders over 😛 Maar dat is hip natuurlijk tegenwoordig.

Reageer