beantwoord

Crowd support

• 4 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 3
Goedemorgen, wat zijn de taken van crowd support?
Ik zie veel medewerkers alleen maar gekluisterd aan een smartphone. Terwijl een schaamteloze man zonder kaartje, achter me aan glipt bij het inchecken. De medewerker van crowd support stond nog geen 5 passen van mijn poortje vandaan.
icon

Beste antwoord door Maarten86 4 oktober 2017, 20:58

@mokum: zoals ik al schreef staan de medewerkers van Crowd support er voor de veiligheid van de servicemedewerker die tijdens de nachtsluiting van Amsterdam Centraal assisteren bij de poortpassage. De beveiligers van Crowd support hebben dus geen informatieve rol, noch een handhavende rol.

Voor de servicemedewerkers bieden de medewerkers van Crowd support een zeer concrete vorm van veiligheid. Met schijnveiligheid heeft dit dus niets te maken. Ik werk als servicemedewerker bij de poortjes en ben blij dat mijn veiligheid door Crowd support gewaarborgd wordt. Bij de meeste poortrijen staat slechts een servicemedewerker, dus een beveiliger die instaat voor de veiligheid van servicemedewerkers is geen overdreven luxe.
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo mokum en welkom op het NS Forum!

Begrijp ik het goed dat het om beveiliging gaat bij de poortjes? Als je wil weten wat een medewerker Veiligheid en Service (V&S) doet, vind je dit wellicht interessant? Een medewerker hoort natuurlijk niet op zijn of haar smartphone te zitten anders dan voor werkgerelateerde zaken. Ik ga er echter vanuit dat je dit zelf ook al wel bedacht had 😉. Ik zou er een melding van kunnen maken als je zeker weet dat de persoon verzuimt heeft door met privézaken bezig te zijn op het werk. Ik heb dan specifieke informatie over het station nodig, over de situatie zelf en de uiterlijke kenmerken van de persoon. Dit kan in een privébericht door op mijn naam te klikken en dan vervolgens 'stuur privébericht'. Wellicht dat @Slidestops je hier ook meer over kan vertellen.