beantwoord

Daar sta je dan

• 24 november 2014
  • 7 reacties
  • 295 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Je hebt een planning, je kijkt op de app de avond vooraf een alles ziet er goed uit.
Je komt aan op het station ruim op tijd voor vertrek naar Schiphol om 06:18.
Om 06:19 is er nog geen trein, wel een omroep dat deze trein over enkele minuten zal vertrekken.
Ruim 7 minuten later nog steeds geen trein en plots op het infobord een bericht dat de trein niet rijdt.
Een omroep even later meld inderdaad dat de trein niet rijdt. Geen reden een geen excuus.
Een minachting voor de reizigers!
Behalve vervelend persoonlijk Is het de zoveelste negatieve ervaring met de NS.
De prijzen voor reizen met de trein stijgen, de kwaliteit en service daalt.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 24 november 2014, 18:33

HansB, welkom op het forum. Vervelend dat je niet de gewenste informatie hebt gekregen. Daar kunnen we nog wat winnen begrijp ik. Op dit moment wordt op veel stations de omroep automatisch gedaan. Vaak kun je dan via de NS-app extra informatie opvragen. Ik snap dat jij dat liever via de omroepberichten had gehoord, dus dat geef ik graag door.
Bekijk origineel

7 reacties

Daar gaat het dus al de fout: ''je kijkt op de app de avond vooraf een alles ziet er goed uit. ''
Ze zeggen niet voor niets: ''doe kort voor vertrek de Reisplanner-check'' Ofwel voor je naar het station gaat kijk je nog even gauw op de app of NS.nl of rijdendetreinen.nl 😉
Daar gaat het dus al de fout: ''je kijkt op de app de avond vooraf een alles ziet er goed uit. ''
Ze zeggen niet voor niets: ''doe kort voor vertrek de Reisplanner-check'' Ofwel voor je naar het station gaat kijk je nog even gauw op de app of NS.nl of rijdendetreinen.nl ;)

Zou daar dan hebben gestaan dat de trein niet zou rijden als een minuut na de geplande vertrektijd nog op het station werd omgeroepen dat de trein enkele minuten later zou vertrekken?
Dat zou er idd kunnen staan. Je kan dan iig (vooral bij OVTijden.com) zien hoeveel + de trein heeft, of wat de eventuele oorzaak is.

En stel het staat er niet, dan heb je iig je best gedaan. 😉
HansB, welkom op het forum. Vervelend dat je niet de gewenste informatie hebt gekregen. Daar kunnen we nog wat winnen begrijp ik. Op dit moment wordt op veel stations de omroep automatisch gedaan. Vaak kun je dan via de NS-app extra informatie opvragen. Ik snap dat jij dat liever via de omroepberichten had gehoord, dus dat geef ik graag door.
Beste Thijs, bedankt voor je reactie.
Uiteraard Is juiste informatie krijgen van belang. Maar op een perron staan waar op het infobord de trein vermeld staat zonder commentaar. Na vertrektijd de info gegeven wordt via omroep dat de trein over enkele minuten vertrekt. Het infobord aangeeft dat de trein 5 minuten vertraging heeft, dus gewoon nog gepland staat voor vertrek, en na het verstrekken van deze 5 minuten gewoon onderaan op het infobord staat met het commentaar dat de trein niet rijdt. Wat even later bevestigd wordt geeft niet aan wat ik liever wil zien.
Het geeft aan dat de NS niet weet wat haar taken en verantwoordelijkheden zijn.
Wat ik wil, en wat elke reiziger wil Is dat treinen en hun schema betrouwbaar zijn. Dat de NS weer betrouwbaar wordt een uiteraard dat kwaliteit en prijs in balans zijn.
Wellicht kun je dat eens fijntjes aan ze vertellen.
Bedankt voor je opmerkingen weer. Een verstoring komt altijd ongepland, en het uitvallen van een trein is vaak pas kort van tevoren bekend. In zo'n geval kan ik me voorstellen dat je graag de reden hiervan hoort, anderzijds verandert dat ook niets aan de vervelende situatie dat je later op je bestemming bent. Ik zal je opmerkingen inderdaad hier vertellen.
Reputatie 1
Welkom bij de NS HansB!

Reageer