beantwoord

dagkaarten fietsenstalling bij spitsbemenste stallingen

• 13 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 234 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Is het per 1 januari 2015 nog mogelijk om dagkaarten te kopen voor stalling van een fiets? Nu moet dat met de OV chip maar die verdwijnt. Het is mij niet duidelijk hoe het daarna gaat. Het is overigens steeds moeilijker om een chipknip oplader te vinden. graag een oplossing publiceren.
icon

Beste antwoord door Ramon NS 13 oktober 2014, 17:30

Goed dat je ons forum gevonden hebt om je vraag te stellen. In de dagstalling is het mogelijk een dagkaart fiets voor € 1,25 aan te schaffen. De dagstalling is geopend van een kwartier voor de eerste trein tot en met een kwartier na de laatste trein. Indien het een bemenste dagstalling betreft is hier tussen 07:00u en 19:00 uur een medekwerker. Meer info lees je hier. Groet Ramon
Bekijk origineel

7 reacties

Goed dat je ons forum gevonden hebt om je vraag te stellen. In de dagstalling is het mogelijk een dagkaart fiets voor € 1,25 aan te schaffen. De dagstalling is geopend van een kwartier voor de eerste trein tot en met een kwartier na de laatste trein. Indien het een bemenste dagstalling betreft is hier tussen 07:00u en 19:00 uur een medekwerker. Meer info lees je hier. Groet Ramon
Beste Ramon,
Uiteraard ken ik de informatie die jij geeft, deze staat op de ns website. Wat ik daar niet op kan vinden is, en waar ik naar op zoek ben, is hoe je een dagkaart kunt aanschaffen per 1 januari. Dan is nl. de chipknip niet meer te gebruiken. En laat dit nu juist het enigste middel zijn om je fiets te stallen. (Ik breng de fiets 's-ochtends vroeg en haal 'm laat weer op; dan is de stalling niet bemenst). Het is overigens ook al moeilijk om de chipknip op te laden want veel oplaadapparaten zijn al bij de banken verdwenen.
Dag Aet, er wordt momenteel hard gewerkt dit op een andere manier mogelijk te maken. Daar de oplossing die nu voorhanden is nog niet helemaal rond is, kan ik hier nog niets over naar buiten brengen. De info zal indien deze definitief is, op de website komen te staan.
Badge +3
Op dit moment wordt op sommige locaties getest met Stallen op rekening. Je scant dan je OV-chipkaart bij binnenkomst en vertrek en de verschuldigde bedragen worden achteraf geïncasseerd. Hoewel natuurlijk niet zeker is dat het die kant op zal gaan, lijkt het mij de meest waarschijnlijke opvolger van betalen met chipknip.
Reputatie 4
Badge
Op dit moment wordt op sommige locaties getest met Stallen op rekening. Je scant dan je OV-chipkaart bij binnenkomst en vertrek en de verschuldigde bedragen worden achteraf geïncasseerd. Hoewel natuurlijk niet zeker is dat het die kant op zal gaan, lijkt het mij de meest waarschijnlijke opvolger van betalen met chipknip.

Of gewoon via Dip&Go wat ook bij parkeerplaatsen gebruikt wordt als opvolger van Chipknip.
Badge +3
Dat is natuurlijk ook goed mogelijk: op verschillende locaties op het station kan al contactloos betaald worden met een bankpas.
Het is nu nog 4 weken voor 1 januari; er zijn bijna geen mogelijkheden meer om de chipknip op te laden.
Is er al meer bekend? Ik kom nergens nog informatie tegen; ja de testen op een aantal stations met de OV Chipkaart. Maar op het station waar ik mijn fiets stal is dat niet. En ik stal mijn fiets op tijdsstippen dat de stallingbeheerder niet aanwezig is. (vroeg brengen/laat halen).

Reageer