beantwoord

De NS heeft geen mobiele incheckpaal geplaatst. Wordt er geld van mijn rekening afgeschreven?

• 27 juli 2014
  • 6 reacties
  • 328 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste,

Afgelopen zaterdag 26 juli was ik onderweg van Station Breukelen naar Station Utrecht Zuilen, door werkzaamheden tussen Utrecht en Breukelen reden er geen treinen. Om tegemoet te komen heeft de NS bussen ingezet om toch op de gewenste locatie te komen. Voorafgaand aan de busreis van Station Breukelen naar Station Utrecht Zuilen moest ik inchecken bij een mobiele incheckpaal (logisch want het is als vervanging van een gewone treinreis).

De busreis verliep prima maar eenmaal aangekomen op Station Utrecht Zuilen was er geen mogelijkheid om uit te checken omdat er geen mobiele incheckpaal op Station Utrecht Zuilen was geplaatst en het perron van Station Utrecht was afgesloten met rood-witte linten.

Ik heb bij s'avonds, bij terugkomst op Station Breukelen, contact gehad met NS medewerker Johann van Wilsum, hij vertelde mij dat er 10 euro van mijn saldo word afgeschreven door een fout van de NS. Daarnaast heeft hij contact opgenomen met collega's om alsnog een mobiele incheckpaal te plaatsen.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen? En of jullie het geld terugstorten op mijn OV-Chipkaart? Ik vind dat de NS verantwoordelijk is voor het plaatsen van mobiele in/uit checkpalen en ik ben hier nu al reiziger de dupe van omdat er 10 euro van mijn kaart wordt afgeschreven.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat dit gebeurd, daarnaast kom ik doordat er 10 euro van mijn oplaadbare OV-Chipkaart is afgeschreven in de knoop met mijn financiën want ik ben verplicht om hierdoor eerder mijn OV-chipkaart op te laden dan eigenlijk nodig was.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

met vriendelijke groet,

Ricardo Nijland
icon

Beste antwoord door Femke NS 28 juli 2014, 10:42

Beste Ricardo1990, welkom op het NS Serviceforum. Wat spijtig te lezen dat er geen mobiele incheckpaal was geplaatst. Ik denk dat er door een fout per abuis geen mobiele paal is geplaatst. Ik zal dit daarom doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Om alsnog je te veel betaalde saldo terug te ontvangen, kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ook mag je mij een privébericht sturen. Ik help je hier graag mee verder.

Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'op het station'.
Bekijk origineel

6 reacties

Natuurlijk vervelend dat er bij Utrecht Zuilen geen mobiele CICO geplaatst was en de normale CICO's op het station zelf niet bereikbaar waren, waardoor je niet kon uitchecken.
Ook NS medewerkers zien wel eens iets over het hoofd.

Kennelijk reis je met een abonnement. In dat geval betaal je bij het inchecken een instaptarief van €10 wat bij uitchecken weer verrekend wordt met de ritprijs.
Reis je zonder abonnement op saldo, dan is het instaptarief €20.

Doordat wegens niet kunnen uitchecken geld van jouw saldo is afgeboekt, kun je contact opnemen met Klantenservice NS (020 751 51 55).
Zij kunnen e.e.a. voor je nagaan en het verschil tussen het ingehouden instaptarief en de ritprijs restitueren.

Eventueel zou je ook eventueel kunnen afwachten tot een moderator van dit forum jouw bericht leest en contact met je opneemt om e.e.a. verder af te handelen.
De reizigers die in de omgekeerde richting met een chipkaart reisden moeten of zwartgereden hebben in de bus, of mochten helemaal niet mee. Die konden immers juist niet inchecken bij Utrecht Zuilen.

Dit belooft nog wat als de poortjes straks dicht zijn en NS medewerkers moet sturen om bij businzet de reizigers zonder in- en uitchecken door de poortjes te laten. En dan zijn dit nog werkzaamheden waar maanden van voorbereiding aan vooraf zijn gegaan en geen plotselinge verstoring waarbij alles binnen een uur geregeld moet worden.
Reputatie 5
De reizigers die in omgekeerde richting meewilden zullen thuis wel een e-ticket hebben moeten uitprinten of een wegwerpkaartje uit de automaat hebben moeten kopen.

Hoe is dit mogelijk NS?
En dan zijn dit nog werkzaamheden waar maanden van voorbereiding aan vooraf zijn gegaan en geen plotselinge verstoring waarbij alles binnen een uur geregeld moet worden.

Bij onverwachte problemen sturen ze gewoon vanaf de dichtstbijzijnde standplaats een ploeg S&V-ers.
De reizigers die in omgekeerde richting meewilden zullen (...) een wegwerpkaartje uit de automaat hebben moeten kopen.
Daar moet je ook mee inchecken. :D

Bij onverwachte problemen sturen ze gewoon vanaf de dichtstbijzijnde standplaats een ploeg S&V-ers.
...die dan door diezelfde onverwachte problemen soms moeilijk ter plaatse kunnen komen.
Beste Ricardo1990, welkom op het NS Serviceforum. Wat spijtig te lezen dat er geen mobiele incheckpaal was geplaatst. Ik denk dat er door een fout per abuis geen mobiele paal is geplaatst. Ik zal dit daarom doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Om alsnog je te veel betaalde saldo terug te ontvangen, kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Ook mag je mij een privébericht sturen. Ik help je hier graag mee verder.

Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'op het station'.

Reageer