beantwoord

Defect display poortje Utrecht Centraal

• 8 maart 2018
  • 5 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 4
Een van de poortjes op Utrecht Centraal heeft al enkele dagen een defect scherm waardoor niet te zien is of de incheck geslaagd is (het poortje zelf werkt volgens mij nog wel). Het betreft de poortjes aan de jaarbeurszijde aan de kant van busperrons C en D en dan het tweede poortje geteld vanaf de zijkant waar zich de genoemde busperrons bevinden. Het defecte display bevindt zich aan de incheckzijde.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 8 maart 2018, 12:40

Zojuist de storingsdienst wederom aan de lijn. Ik heb daar ook jouw feedback doorgegeven de volgende vraag bij hen neergelegd: is het mogelijk om een poortje/paaltje als defect aan te melden zónder het poortjes-/paaltjesnummer?

Het antwoord hierop was dat het 'afhankelijk op welk station het paaltje/poortje zich bevindt' mogelijk is om de storing aan te melden. Het is echter wel wenselijk om het poortjesnummer te hebben, zodat er snel kan worden geschakeld en er met zekerheid kan worden aangegeven om welk poortje het gaat. Dat haalt niet weg dat ik het met je eens ben: jij hoort ons werk niet te doen. Daar is de storingscentrale het mee eens, al maakt dit het werk wel moeilijker en minder secuur. Het defecte poortje is aangemeld met de complimenten van de storingsmedewerker voor de uitgebreide en specifieke omschrijving van de locatie. Er wordt aan gewerkt, bedankt Achja!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Goed dat je dit bij ons aangeeft. Zojuist geschakeld met de Storingsafdeling: zij geven aan dat zij een poortjesnummer nodig hebben, zodat zij een reset kunnen uitvoeren op afstand. Wanneer dit geen positieve gevolgen heeft, kan er een monteur op afgestuurd worden. Zou je zo vriendelijk willen zijn, mocht je er vandaag nog langskomen, om de nummers van het poortje aan ons door te geven? Deze staat onder de display en bestaat (vaak) uit 5 cijfers. Alvast bedankt en we lezen het graag terug!
Reputatie 4
Volgens mij hebben jullie meer dan genoeg personeel rondlopen op Utrecht Centraal om op basis van mijn beschrijving het nummer te achterhalen. Ik wil jullie best helpen door een defect te melden, maar ik ga niet jullie werk overnemen.
Reputatie 7
Zojuist de storingsdienst wederom aan de lijn. Ik heb daar ook jouw feedback doorgegeven de volgende vraag bij hen neergelegd: is het mogelijk om een poortje/paaltje als defect aan te melden zónder het poortjes-/paaltjesnummer?

Het antwoord hierop was dat het 'afhankelijk op welk station het paaltje/poortje zich bevindt' mogelijk is om de storing aan te melden. Het is echter wel wenselijk om het poortjesnummer te hebben, zodat er snel kan worden geschakeld en er met zekerheid kan worden aangegeven om welk poortje het gaat. Dat haalt niet weg dat ik het met je eens ben: jij hoort ons werk niet te doen. Daar is de storingscentrale het mee eens, al maakt dit het werk wel moeilijker en minder secuur. Het defecte poortje is aangemeld met de complimenten van de storingsmedewerker voor de uitgebreide en specifieke omschrijving van de locatie. Er wordt aan gewerkt, bedankt Achja!
Reputatie 4
Bedankt voor het doorgeven!
Ik hoop alleen dat NS wel werk maakt van de interne communicatie. Ik begrijp best dat de storingsdienst graag een nummer van een paaltje of poortje heeft, maar op het moment dat dat paaltje of poortje zich bevindt op een station waar op elk moment van de dag tientallen NS-medewerkers aanwezig zijn, dan kan het toch niet zo zijn dat klanten dat soort informatie moeten aanleveren?
Badge +3
NS moet gewoon toegang krijgen tot een database met alle poortjes en CTA schermen en zo (want die is er zeker!) in plaats van om nummers te blijven vragen.

Bijvoorbeeld:

"TB7 scherm rechts naast de ingang station Abcoude maakt een boel herrie als het warm is"
"Wat is het nummer? (het staat onder op de kast)"
"Geen idee en boeit me ook niet zo, want dat kan er maar eentje zijn! Over een paar maanden kom ik er wel weer en zal dan even kijken, goed?" 😃

Reageer