defect incheck en uitcheck op station driebergen

• 3 september 2021
  • 15 reacties
  • 306 Bekeken

Defect incheck en uitcheck op station driebergen melden. Op apparaat zie je wel incheck en uitcheck, maar als je dat controleert, dan krijg je niet incheck of uitcheck. En hoe zit met de telling 3 keer per jaar teruggave bij vergeten uitmelken?

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor de melding.
Mocht je twitter hebben, dan wordt de melding sneller opgepakt. 

Hoi roninwai, welkom op de NS Community. 

Om welk apparaat op Driebergen gaat het? Waar stond deze precies? 

Zelf kun je 3 keer per jaar een claim indienen voor een ontbrekende in -of uitcheck, maar via de klantenservice kan er altijd een claim ingediend worden, zeker wanneer er sprake was van een storing en/of een defect. 

Apparaat bij pinautomaat

Bedankt, dan heb ik een melding hiervoor aangemaakt zodat het apparaat nagekeken kan worden.

Beste NS, heb intussen alle paaltjes van Driebergen uitgeprobeerd. Op het paaltje geeft wel in of uitgecheckt. Maar in NS app en op OV app geeft het niet in of uitgecheckt. Lijkt alsof heel Driebergen geen contact hebt met de server. Intussen heb ik hierdoor al veel claims moeten indienen.

Badge +3

De OV-chipkaart app is ‘dood’ sind 1 september.

Voor de paaltjes op Driebergen-Zeist geldt (ook al is het schermpje dood) dat één piepje betekent dat je ingechecht bent, en twee piepjes dat je uitgecheckt bent.

Hoog-laag-hoog is een foutmelding. Neem vooral contact op met de NS Klantenservice bij problemen (telefoon, chat, Twitter of Facebook).

https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/db001 doet het, dus er is verbinding… 

Klantenservice chat ligt kan geen contact maken met de server

Klantenservice chat heeft geholpen om claims in te dienen. Aan de storing Driebergen is bekend en wordt alweer twee dagen aan gewerkt en is nu nog steeds niet verholpen. Maar NS hoopt dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Een punt van opmerking is dat je zelf bij uitgecheckt gemist claim indient je geen korting krijgt hoe dik je op daluren aanvinkt. Maar via klantenservice chat krijg je die korting wel.

Klantenservice chat claim indienen:

Beste NS, heb intussen alle paaltjes van Driebergen uitgeprobeerd. Op het paaltje geeft wel in of uitgecheckt. Maar in NS app en op OV app geeft het niet in of uitgecheckt. Lijkt alsof heel Driebergen geen contact hebt met de server. Intussen heb ik hierdoor al veel claims moeten indienen. Hierbij verzoek tot claim aanmaken.

Screenshot NS app van niet in of uitgecheckt

Naam, voorletters, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaart nummer, e-mailadres, de reizen wat je wilt claimen: datum tijd van bestemming naar bestemming. 

Klantenservice vraag dan of je het gestort wilt hebben op de hun bekende bankrekeningnummer.

Bevestig je met ja.

Klaar is Kees.

Klantenservice chat claim indienen:

Beste NS, betreffende incident nummer: 3005443.

Ik heb intussen alle paaltjes van Driebergen uitgeprobeerd. Op het paaltje geeft wel in of uitgecheckt. Maar in NS app en op OV app geeft het niet in of uitgecheckt. Lijkt alsof heel Driebergen geen contact hebt met de server. Intussen heb ik hierdoor al veel claims moeten indienen.

Hierbij verzoek tot claim(s) aanmaken.

Zelf kun je 3 keer per jaar een claim indienen voor een ontbrekende in -of uitcheck, maar via de klantenservice kan er altijd een claim ingediend worden, zeker wanneer er sprake was van een storing en/of een defect. 

Screenshot NS app van niet in of uitgecheckt

Naam, voorletters, geboortedatum, postcode, huisnummer, OV-chipkaart nummer, e-mailadres, de reizen wat je wilt claimen: datum tijd van bestemming naar bestemming. 

Klantenservice vraag dan of je het gestort wilt hebben op de hun bekende bankrekeningnummer.

Bevestig je met ja.

Klaar is Kees.

Alle meldingen in reis historie NS app springen op groen. Ik denk dat er ergens een buffer is losgekomen.incident nummer: 3005443.

Badge +3

Dat is mooi. Verklaart ook misschien dat er op het station (gisteren) geen reisinfo bekend was ‘er rijden geen treinen’ terwijl er niets aan de hand was… 

Ik vraag me af wat het eigenlijk is geweest?

Geen flauw idee… Sorry dat ik je daar niet meer info over kan geven.

Badge +3

Gerelateerd, een reactie van @Erryt NS over poortjes en paaltjes zonder verbinding.

Als de verbinding wegvalt, bijvoorbeeld door een stroomstoring, zal het poortje/paal worden open- of uitgezet. Op het moment dat het poortje/paal weer verbinding krijgt met het netwerk zal deze weer actief worden en de tijd zal dan worden gesynchroniseerd. Een poortje/paal kan nog wel 7 dagen functioneren zonder netwerk, na 7 dagen zal het geheugen vol raken met reistransacties en dan zal deze zichzelf afstorten en valt daarna uit.

Ehh, oke het zal wel (na 7 dagen is het paaltje ‘vol’)  maar voor TS @roninwai is het in ieder geval automagisch opgelost ergens tussen Driebergen en Zeist, dus die mag zichzelf nu ‘afstorten’ omdat het uiteindelijk klopt qua reishistorie en/of factuur :sleeping:

Klantenservice dank (mag ik hopen), of staat incident 3005443 nog open?

Mijn info uit dit (oude, lange, leesvoer, te gek voor woorden maar het zal wel) topic 

Reageer