beantwoord

Defect poortje almere parkwijk

• 28 oktober 2018
  • 29 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 4
  • Reisadviseur**
  • 297 reacties
Sinds enkele dagen is het poortje bij Almere parkwijk defect als je komt vanuit Almere centrum eerste poortje aan de kant van de Albert Heijn. Display geeft steeds aan ‘ scan een ov jaarkaart’ kan een monteur hier naar kijken?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 29 oktober 2018, 09:06

Hallo Sim70,

Bedankt voor het aankaarten, ik heb er een melding van gemaakt en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken worden.
Bekijk origineel

29 reacties

Hallo Sim70,

Bedankt voor het aankaarten, ik heb er een melding van gemaakt en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken worden.
Reputatie 4
Dank je wel Mirjam, hij heeft een paar weken terug ook al gehaperd....

het gaat om dit poortje, zie dat niemand meer kan inchecken. Het poortje graag grondig nalopen gezien het vaker mankementen heeft (zoals de poortjes die niet openen)
Bedankt voor de foto, Sophie8585. Ik heb echter het nummer van het poortje nodig om het door te kunnen geven. Kun je me dat nummer nog geven?
Beste Jouke, ik heb het poortje geinspecteerd, maar geen nummer te bekennen...Vanochtend kon iedereen er weer door. Dus volgens mij heeft de monteur hem gevonden.
Ze zijn nog steeds defect. Het gaat om poortje 2.1 (foto hierboven), maar ook om poortje 1.1 aan de andere zijde. Beide poortjes zijn in het verleden al meerdere malen gemeld. Daarna werkten ze weer een tijdje, maar het lijkt nooit lang te duren. Het zou fijn zijn als ze echt eens grondig gecontroleerd worden. Ik zie iedereen van de kant van het fietspad nu omlopen, maar inmiddels werkt aan de andere zijde dus een van de twee poortjes ook niet. Erg vervelend, vooral omdat het zo lang duurt. Ik heb mensen hun trein hierdoor zien missen. Nog even en we kunnen het station helemaal niet meer in.
Ik heb het vermoeden dat het weer (kou/vocht) er misschien iets mee te maken heeft.
Klopt, nu zijn er twee poortjes die niet werken. Als ze vervangen kunnen worden graag, want sinds ik in Almere woon (1 jaar) is er steeds gedoe met de poortjes op Parkwijk.
Bedankt voor het doorgeven, ik heb contact gehad met de verantwoordelijke afdeling en zij pakken dit op!
Badge
Jouke NS, Helaas gisteren nog steeds een defect poortje aan de kant van de AH, zou jij het nogmaals kunnen doorgeven aangezien de eerdere melding al meer dan 1 week geleden is. Nadeel is dat er maar 1 poortje is aan deze zijde en je moet omlopen naar het poortje aan de andere zijde.

Overigens is ook het plastic kapje van de groene drukknop voor de poortjes er af op het station zelf.

Aangezien ik nog probeerde een trein te halen had ik geen tijd om het nummer op te schrijven van het poortje, maar ik had dit topic al gezien dus vandaar even op deze manier melden ipv bij MCC.
Bedankt voor de melding, Jeroen. Ik ga dit nogmaals aankaarten. Ik vermoed dat hier meer speelt dan een simpele storing maar desondanks blijf ik het melden.
Poort 2.1 Almere Parkwijk vertoont nog steeds kuren!
Ook nu weer naar de andere kant moeten rennen omdat de toegang geweigerd werd - blijft aangeven "probeer opnieuw"
Aub nu met enige spoed actie!!!!
Hoeveel meldingen wil en kun je nog over een poortje krijgen????
Hoi moosmoosie,

Wat balen dat dit niet goed ging. Ik heb het gecheckt bij mijn collega's en dit poortje doet het nu weer naar behoren. Bedankt voor het melden!
Badge +3
Dat is dan snel gerepareerd want 2.1 kwam gisterenavond om 21:30 ook weer voorbij op Twitter.
Badge
Heeft gewerkt (vrijdag middag) maar is wederom defect 😞
Hallo NS!!!

Hoe fijn om te lezen dat poortje 2.1 het naar behoren doet!

Naar behoren wil dus zeggen: DOET HET NOG STEEDS NIET!!!!!! Geeft nu aan "biedt OV pas aan"

Is het serieus zo moeilijk iemand te vinden die dit probleem echt NAAR BEHOREN repareert?????

Zsm wederom actie aub!!!!
Ik heb wederom melding gemaakt van dit poortje, @moosmoosie . Volgens de collega is er helaas sprake van vandalisme bij dit poortje waardoor hij regelmatig defect staat. Er gaat vandaag een monteur ter plaatse om te kijken of er vandaag een reparatie kan plaatsvinden, anders worden er onderdelen besteld.
Het is weer zo ver. Vorige week was het al lastig inchecken bij poortje 2.1, maar lukte het uiteindelijk wel. Maar zoals iedere keer opnieuw (ik heb zelf dit poortje de afgelopen jaren al een paar keer gemeld en ik ben zeker niet de enige) was dit de gebruikelijke voorbode: vandaag kon ik helemaal niet meer inchecken. Met inmiddels ook een nieuwe OV-chipkaart overigens, dus aan mijn pas ligt het echt niet. Het is steevast het enige poortje in Nederland waar ik regelmatig niet kan inchecken, welke pas ik ook aanbied.

Zou hier misschien een keer een duurzame oplossing voor gevonden kunnen worden? Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van.

(Over het vandalisme: hoe zit dat dan precies? Ik wil de expertise van de monteur niet in twijfel trekken, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen. Hoe leidt vandalisme tot storingen? Aan de buitenkant van de paal is niets geks te zien. Ogenschijnlijk werkt hij gewoon, tot je een pas aanbiedt. Het lijkt echt aan de interne elektronica van het scannen te liggen.)
Ik heb er een melding van gemaakt met daarbij jouw ondervinding dat het al de zoveelste keer is. Bedankt voor het met doorgeven, deanjanssen.
Dank! Als dit overigens echt vandalisme blijkt te zijn, dan is het waarschijnlijk een goed idee als we dit ook melden aan gemeente Almere? Daar help ik graag aan mee (door de melding te doen bijvoorbeeld).
Reputatie 7
Badge +3
Als het iedere keer vandalisme is, is het typisch dat het iedere keer ditzelfde poortje betreft.

In een ander topic hierover lees ik dat er ook poortjes zijn aan de andere kant (Verzetswijk kant), die blijkbaar niet slachtoffer worden van vandalisme.

Ik zou me wel zo kunnen indenken dat iemand agressief wordt wanneer die iedere keer niet kan inchecken bij dit poortje en er dan uit frustratie een trap tegen geeft.
Haha, dat laatste zeker. Ik moet bekennen dat ik me vanochtend ook echt even moest inhouden.

Overigens zou vandalisme aan de andere zijde ook veel logischer zijn. Die zijde is namelijk redelijk beschut, in tegenstelling tot poort 2.1, waar je van alle kanten goed zicht op hebt. Daarnaast ligt aan de zijde van Verzetswijk een pleintje waar vooral in de avonden vaak door grote groepen gehangen wordt. In de ochtenden ligt daar eigenlijk altijd de troep van de avond ervoor en regelmatig ook gebroken glas. Ik zou dit niet automatisch willen linken aan vandalisme bij de poortjes, maar het zou dan dus logischer zijn als het aan die zijde gebeurt en niet aan de zijde waar poortje 2.1 staat.
Overigens zijn er óók nog poortjes aan de onderzijde van het spoor en daar zijn eigenlijk ook nooit problemen mee. Het is altijd poortje 2.1. Persoonlijk denk ik eerder aan invloed van het weer. Het poortje is volledig onbeschut (in tegenstelling tot alle andere poortjes op het station), dus hij staat in de zomer in de volle zon (poort staat op het zuiden) en wordt in de winter totaal niet beschermd voor neerslag of kou. Ik heb ook het idee dat het poortje vooral in het najaar problemen geeft. Dat lijkt bij mij tenminste zo te zijn, ik kan me voorstellen dat andere mensen andere ervaringen hebben.

Ik heb er verder niet voor geleerd, maar ik wilde het toch maar noemen.
Is hier al nieuws over te melden? Het poortje is nog steeds stuk, ik zie standaard mensen omlopen naar het poortje aan de andere zijde.
Ik heb geen nieuws, maar zal het nogmaals doorzetten! Mijn excuses voor het ongemak!

Reageer