beantwoord

Defecte borden adam centraal

• 11 januari 2019
  • 14 reacties
  • 388 Bekeken

Het valt me op dat er erg veel infornatieborden stuk zijn. Bijvoorberld bij spoor 11b in de oosttunnel avan adam centraal. Daar zijn in de stationshal beide borden in de tunnel stuk, en ook het bord bovenaan de trap. Om te zien of je op het juiste perron bent moet je dus eerst de trap op en dan nog een eind lopen om de kleine lettertjes te kunnen lezen. Op de borden zaten geen duidelijke stikkers dat ze defect zijn.

Ik begreep dat er maar weinig reserveonderdelen (voor de prijs die prorail wil betalen) zijn om ze te maken. Ik stel voor om een aantal van deze defecte borden om te wisselen met andere op het station, zodat er niet zo veel bij elkaar van het zelfde spoor stuk zijn. Op welke tijdschaal kan dit worden uitgevoerd?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 januari 2019, 12:06

Goedemiddag vasco. Op zich is het een leuk voorstel, maar het mij dat er eerst onderzocht moet worden of dit mogelijk en wenselijk is, voordat ik een tijdschaal kan aangeven. ;)

Overigens is het goed mogelijk dat het defect van een informatiebord al bekend is zonder dat er een sticker op geplakt is. Desondanks kan ik alsnog zeker een mogelijk defect doorgeven, maar dan zou een serienummer van het specifieke bord wel enorm helpen. Heb je deze toevallig genoteerd?
Bekijk origineel

14 reacties

Goedemiddag vasco. Op zich is het een leuk voorstel, maar het mij dat er eerst onderzocht moet worden of dit mogelijk en wenselijk is, voordat ik een tijdschaal kan aangeven. ;)

Overigens is het goed mogelijk dat het defect van een informatiebord al bekend is zonder dat er een sticker op geplakt is. Desondanks kan ik alsnog zeker een mogelijk defect doorgeven, maar dan zou een serienummer van het specifieke bord wel enorm helpen. Heb je deze toevallig genoteerd?
Reputatie 3
Hi Stijn,

Dit probleem vraagt om een oplossing. Ik moet zeggen dat ik het meer dan belachelijk vind dat jullie continue om deze serienummers vragen. De schermen worden geleverd door ProRail, jullie kunnen navraag doen bij hun heb ik begrepen. Daarnaast heeft ProRail een lijst met alle nummers, die ze aan jullie kunnen overhandigen. Waarom hebben jullie deze nog niet aangenomen?

Ik vind het heel goed van je vasco dat je in een oplossing denkt! Als ik jou was Vasco, zou ik je melding op Twitter doen aan @ProRail, die zetten de melding zonder vragen om serienummers voor je door, ook al is het voor hun wel makkelijker met nummers.

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.
Badge
Er zijn met de borden op Amsterdam CS en ook andere plaatsen eigenlijk 2 problemen, 1 probleem welke eind vorig jaar spontaan is ontstaan is dat niet alle borden de updates die gestuurd worden verwerken/ontvangen en hierdoor dus oude informatie tonen. Bekend probleem en er wordt aan gewerkt dit op te lossen echter is onduidelijk waarom dit altijd heeft gewerkt en opeens niet meer functioneert als voorheen.

En dan de borden die zelf echt defect zijn, misschien zijn de units te oud en komen nu al die problemen tegelijk maar dit is een probleem welke opgelost moet worden door Prorail en waarvan ik weet dat er vanuit de NS geregeld op aangedrongen wordt die problemen ook op te lossen.

De vraag naar het nummer is ook omdat de NS hier een tussen persoon is en dat Prorail daar weer naar vraagt als het wordt doorgegeven, de borden zijn extern te benaderen door prorail en dan kunnen ze afhankelijk van het probleem zo'n bord ook individueel proberen te resetten als het geen hardware fout is.
Reputatie 7
Badge +3
Sommige schermen die op zwart staan kunnen inderdaad op afstand weer "aangezet" worden en dan is daar het nummer voor nodig.
Maar bij schermen die echt defect zijn, bv de blauwe banen over een deel van het schermen, moet echt iemand fysiek langs gaan om te constateren dat het scherm defect is en een sticker te plakken.

Bij meldingen waarbij een scherm op afstand te resetten is, die ik al eerder via Twitter aan NS, ProRail of ForeyeT had gedaan, kwam dan vaak de dag erna de vraag of het scherm het weer deed. En dan is het wel fijn om te kunnen melden dat die het inderdaad weer doet en het zelfs te kunnen tonen op een foto.
Zoals hier:
https://twitter.com/MoniqueRoijen/status/1059887172470345729
https://twitter.com/MoniqueRoijen/status/1042462524950675456
De borden op Amsterdam centraal spoor 11 zijn al een aantal weken stuk. Maar de vraag omeen serienummer aan de klant vind ik echt te ver gaan. Er zitten in het servicecenter van de NS iedere dag minstens drie man personeel. Dat is nog geen 20 meter lopen, daarnaast lopen er degelijk 100+ nsmedewerkers langs dit bord. Serieus, maar dan ga je toch niet je klant vragen om serienummers door te geven??
Op het moment dat je accepteert dat klanten hier vrijwillig service verlenen, vind ik het niet te veel gevraagd om een nummer door te laten geven. Alles is relatief.😵
Als ik de service zelf moet doen is dat ook prima. Wie komt me met een keukentrapje helpen?
Dat is niet nodig. enkel het nummer is voldoende voor ons om er iemand op af te sturen.
Reputatie 7
Badge +3
Gewoon even onder het scherm staan en omhoog kijken, zie je het nummer zo.

En ja, het is frustrerend dat er constant om schermnummers gevraagd wordt terwijl ProRail gewoon een database heeft. Maar wanneer je als reiziger wilt dat het bekend wordt, gemeld wordt bij de juiste mensen, op de lijst komt en uiteindelijk gerepareerd wordt is dit wel de snelst manier, al hangt er maar weer vanaf wanneer de (half jaarlijkse??) levering uit Italie met onderdelen weer eens binnen komt.

En dit is niet alleen frustrerend voor reizigers, maar ook vaak voor NS personeel.
Een NS conducteur heeft een tijd lang dit soort meldingen verzameld en doorgegeven, en zelfs nog eind vorig jaar een soort van Twitter ruzie met ProRail twitter medewerker gehad.
https://twitter.com/ProRail/status/1065861570255880192
Als ik dat allemaal zo lees is het voorstel van @vasco zo gek nog niet. Het overwegen zeker waard, zou ik zo zeggen 😉
Nogmaals, ik durf niets te zeggen over de werkelijke uitvoerbaarheid van het voorstel. Sowieso is dat iets waar wij als NS niet over gaan. Ik heb de suggestie in ieder geval doorgestuurd naar ProRail. Mocht ik hier nog een terugkoppeling op krijgen dan zal ik dat uiteraard hier plaatsen.
Badge

......
Een NS conducteur heeft een tijd lang dit soort meldingen verzameld en doorgegeven, en zelfs nog eind vorig jaar een soort van Twitter ruzie met ProRail twitter medewerker gehad.
https://twitter.com/ProRail/status/1065861570255880192

Tja hoofdconducteur Bram, wie kent hem niet 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ja, zal ook wel bekend (berucht?) zijn bij jullie.
Doe jij wel eens een "Brammetje"?
Om hier even op in te haken. Er is inderdaad bij ProRail een lijst van alle borden en klokken. We proberen op dit moment als Klantenservice van NS om die lijst op onze webcare afdeling in handen te krijgen. Daar wordt aan gewerkt zodat we niet meer om het nummer hoeven te vragen. Daarbij wil ik wel gelijk opmerken dat dit nog niet rond is en dat de lijst wekelijks veranderd. We moeten hierover dus ook nog afspraken maken met ProRail zodat ze ons wekelijks voorzien van een up-to-date lijst.

Reageer