Defecte liften station Assen 01-11-2022 | NS Community
beantwoord

Defecte liften station Assen 01-11-2022

  • 1 November 2022
  • 12 reacties
  • 218 Bekeken

Beste,

 

Gezien ik elders nog geen melding of status over dit onderwerp gevonden heb, bij deze de melding van (ten minste) twee defecte liften op station Assen aan beide uitgangen van het station en daarbij horend natuurlijk de vraag deze op te lossen. 

 

Verder de vraag op welke wijze dit voor het reizen inzichtelijk gemaakt kan worden wanneer iets defect, maar ook weer opgelost is (statusweergave). De NS-app en NS-planner geven dit, in ieder geval voor dit station, (nog) niet aan. Zie ook https://www.prorail.nl/reizen/stations/toegankelijkheid/langdurige-storingen-liften-en-roltrappen

 

Ook de vraag wat de juiste route is dergelijke meldingen te doen zodat het op de juiste plek/de verantwoordelijke terecht komt.

 

Mvg.

Joas

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 November 2022, 18:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Joas, 

Goed dat je dit meldt! Je kunt deze meldingen zeker via de Community doorgeven. Mocht je een account hebben op Twitter, mag je het daar ook altijd melden. Ook dat zal direct opgepakt worden. 
Ik heb er direct even achteraan gebeld, maar zijn liften zijn buiten dienst. Helaas is er nog geen datum wanneer deze weer gaan werken. Dat zou ook in de app moeten staan, dus die melding heb ik ook direct doorgezet. 

Beste Lorena, 

Bedankt voor de terugkoppeling. Goed om te horen dat dit opgepakt wordt. Aangezien er nog geen datum bekend is en de planner en/of app nog niet geüpdatet zijn, zou er een statusupdate in dit topic geplaatst kunnen worden wanneer deze er is? Dan hoeven medereizigers en ik niet "op goed geluk" te ontdekken of de liften beschikbaar zijn (of niet). 

Helaas is het niet mogelijk om hier via dit topic een update over te geven. Natuurlijk mag je, zoals mijn collega hierboven aangeeft, altijd zelf de vraag komen stellen via dit kanaal, of via Twitter.

Bedankt voor de reactie Aurora. Heb ik het dan goed begrepen dat het de bedoeling is om blijvend te informeren/vragen of deze liften defect en/of gerepareerd zijn om hier achter te komen?

 

In dat geval: is er inmiddels een update over deze betreffende liften?

Ik zie dat dit topic inmiddels de status van "beantwoord" heeft. Betekent dat ook dat de liften op het station weer beschikbaar zijn?

Ik zie dat er gisteren nog een nieuwe melding in is gezet voor deze lift(en). Helaas nog wel defect dus, maar er wordt hard aan gewerkt.

Ik spot zojuist de monteur! Met een beetje mazzel doen ze het vandaag dus weer. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat er gisteren nog een nieuwe melding in is gezet voor deze lift(en). Helaas nog wel defect dus, maar er wordt hard aan gewerkt.

Wanneer was de eerste melding? Kun je dat zien?

In een ander topic gaf je aan dat liften die buiten dienst zijn, worden gemeld bij Stationsvoorzieningen. Bij storing zou dat worden getoond als de lift meer dan een week buiten gebruik zou zijn. De eerste melding van Joas in dit topic is van 1 november maar gezien het antwoord van Lorena zou het al eerder bekend zijn geweest, dus langer dan een week. Waarom stond dit defect dan niet gemeld?

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer de eerste melding was, kunnen we helaas niet zien. En waarom dit nog steeds niet bij de voorzieningen staat, is ook een goede vraag. Ik heb het nogmaals gemeld bij de juiste afdeling en zal zo snel mogelijk bij de voorzieningen vermeld worden.

Beste,
Ten eerste hartelijk dank voor de reacties en updates. 

Zojuist (08-11-22, ±17:30) zelf "op goed geluk" de liften op station Assen gecheckt en het volgende geconstateerd:


- De lift aan "centrumzijde" (ASN-LIF-001) werkt (weer); de tunnel is via deze weg toegankelijk

- De lift tussen perron 2 en 3 (ASN-LIF-002) werkt; deze perrons zijn toegankelijk
- De lift aan "Vredeveldzijde" is (nog steeds(?)) defect, hier hangt inmiddels een notitie bij (deze blokkeert het liftnummer); de tunnel is via deze weg niet toegankelijk
- De NS-planner (https://www.ns.nl/stationsinformatie/asn/assen) geeft geen storingen of aanvullende informatie weer over de status van de liften
- De NS-app geeft in het overzicht (bij voorzieningen - toegankelijkheid) geen  storingen of aanvullende informatie weer over de liften
- De NS-app geeft bij eventuele reisassistentieboekingen van/naar Assen weer dat dit niet mogelijk is/zou zijn met de melding "Reis niet mogelijk - Dit perron kan niet gebruikt worden voor reisassistentie" (is op basis van punt 1 en 2 onjuist)

 

Bovenstaande informatie geeft volgens mij aan dat er een aantal zaken (nog) niet vlekkeloos op elkaar afgestemd zijn. 
Ik hoop door dit zo uiteen te zetten dat dit de organisatie helpt inzicht te krijgen waar eventuele knelpunten liggen opdat dit in de toekomst transparanter wordt en je dus als reiziger beter weet waar je aan toe bent en kunt vertrouwen dat je over (relatief) actuele informatie beschikt. Wellicht dat veel van deze punten op verschillende plekken binnen de organisatie bekend zijn en hier inmiddels al ontwikkelingen op zijn, maar als buitenstaander en reiziger heb ik hier geen zicht op. Daarbij vraag ik mij nog af of dit, het melden of vragen m.b.t. een (lift)storing en zelf (als klant/gebruiker) periodiek opnieuw te vragen wat de status is, op het forum of Twitter(?) van NS de meeste handige route is. Ik hoop dat er in de toekomst een meer toegankelijke en pragmatische manier komt. Dit zal lijkt mij, naast het verbeteren van klanttevredenheid, ook efficiënter zijn voor de interne bedrijfsvoering omdat niet alles, iedere keer weer, door verschillende personen binnen de organisatie, gecheckt hoeft te worden. 

 

Graag hoor ik natuurlijk ook wanneer de lift aan "Vredeveldzijde" weer actief is.

De stationslift in Assen aan de kant van de Uitgang stinkt naar pislucht. 

Dit is de derde keer dat ik dit hebt meegemaakt eb daarom meld ik het het hier en hoop dat er een oplossing komt.

Reputatie 6
Badge +2

Hi DaVr en welkom op de NS Community! 

Ai, dat is zeker geen pretje om in te staan. Ik ga je melding doorzetten!

Reageer