beantwoord

Defecte roltrappen Den Bosch

• 26 januari 2017
  • 35 reacties
  • 806 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
In Den Bosch zijn er (alweer) drie roltrappen buiten gebruik. Op spoor 6a/7a zijn allebei de roltrappen defect en ook de roltrap omhoog bij de westelijke uitgang is defect. Die laatste staat al meer dan een week stil.

Volgens de lokale krant zouden de aanhoudende storingen komen omdat ProRail bij verbouwing van het station roltrappen heeft bijgeplaatst zonder de stroomvoorziening te versterken maar ik weet niet of dat waar is.

Kan er ieder geval iets aangedaan worden.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 3 maart 2017, 11:29

Ik heb maar even gebeld en het lijkt erop dat het onderhoud langer duurt dan gewenst. Ook wij balen daar erg van. Ik heb begrepen dat onze mensen ter plekke zich hier dagelijks druk om maken en druk op de ketel houden. Voor nu kan ik niet meer doen dan onze welgemeende excuses aanbieden. De roltrap zal zoals het nu lijkt in de loop van volgende week weer moeten werken zoals je gewend bent.
Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Hallo Tamzin, heel duidelijk bericht wat je stuurt. Ik begrijp heel goed dat een langdurige storing van de roltrappen bijzonder vervelend kan zijn.

Ik heb een bericht gestuurd naar de stationsbeheerder om te kijken of jouw gegeven oorzaak ook juist is. Zodra ik hierover meer vernomen heb, meld ik me.
Reputatie 7
Badge +3
Vrijdag is er een monteur gekomen en die heeft de beide roltrappen op spoor 6a/7a weer aan de gang gekregen. De roltrap aan de westelijke uitgang is echter nog altijd kapot.
Reputatie 7
Hallo Tamzin, fijn om te lezen dat het vrijdag deels is opgelost.

Ik krijg zojuist terugkoppeling dat de roltrap bij de westelijke uitgang nog niet gerepareerd kan worden, omdat er onderdelen zijn besteld. Zodra deze geleverd zijn zal ook deze roltrap worden gerepareerd.
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor de aktie.
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels is de roltrap aan de westkant nu al twee weken defect. Ik vraag me af waarom de liftfabrikant niet in staat is om binnen twee weken vervangende onderdelen te leveren. Dat lijkt op logistiek onbenul of totale lamlendigheid van de zijde van de liftfabrikant. Iedere autofabrikant is in staat om elk onderdeel binnen 24 of 48 uur waar dan ook ter wereld te leveren maar vreemd genoeg lijkt ProRail geen enkele afspraak met zijn leveranciers te hebben over de maximale termijn waar binnen zij vervangende onderdelen dienen te leveren.
Reputatie 7
Duidelijk Tamzin; Ik zal nogmaals vragen of er een update aan mij gegeven kan worden over de werkzaamheden aan de defecte roltrap aan de westkant. Zodra ik terugkoppeling heb, meld ik me zoals gewoonlijk.
Reputatie 7
Update: Servicemedewerkers geven aan dat de roltrap aan de westzijde nu gewoon weer draaiende is. Merk jij dit anders?
Reputatie 7
Badge +3
Vanmiddag om 15.30 stond hij nog steeds stil en er werd ook niet aan gewerkt. Ik kom er morgen rond het middaguur langs en dan zie ik wel of hij weer draait.
Reputatie 7
Badge +3
De roltrap is nog steeds buiten dienst. Vanmorgen heeft ThyssenKrupp er grote reclame borden omheen geplaatst en zijn ze met 4 man aan het repareren.
Servicemedewerkers geven dus verkeerde informatie door (die ze ws ook van iemand anders krijgen)

Kwalijke zaak.
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk een misverstand, wat er waarschijnlijk bedoeld was was dat de onderdelen eindelijk zijn gearriveerd.

Ik snap overigens niet dat ThyssenKrupp reclameborden plaatst om zijn eigen wanprestatie nog eens extra te benadrukken. Ik zou de reparatie maar liever in alle stilte hebben uitgevoerd,
Reputatie 5
Ze waren van de week ook een hele tijd aan het knutselen aan de roltrap te zwolle bij spoor 9/10b.
Door het hekwerk er omheen kan je niet met zn 2en langs elkaar heen. Is sinds vandaag gelukkig opgelost
Reputatie 7
Badge +3
Om de roltrap in Den Bosch staan nog steeds de reclameborden van ThyssenKrupp maar er werd vandaag niet aan gewerkt. Ik ben benieuwd wanneer het nou eindelijk klaar is.
Inmiddels staat de roltrap aan de westzijde al ongeveer 6 weken stil. Gaat dit ooit nog opgelost worden? De melding dat hij weer werkt is niet waar.
Reputatie 7
Badge +3
@Thomas NS
Je eerdere bericht van twee weken terug dat de roltrap gemaakt zou zijn was onjuist. Hij is nu inmiddels al inderdaad 6 weken kapot.
Reputatie 7
Ik zal nogmaals contact opnemen met het stationspersoneel en de stationsbeheerder om dit helder voor ogen te krijgen. Excuses, ik communiceer alleen wat mij is doorgegeven, vervelend om te zien dat dit niet rijmt met de werkelijkheid.
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap dat je op afstand niet kunt zien of wat ze je vertellen ook klopt.

Inmiddels is de zaak wat op scherp gekomen omdat de alternatieve gewone trap bij regen spekglad wordt waar door er de afgelopen dagen mensen ten val zijn gekomen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik hoorde vandaag van een kennis dat de hoofdketting van de roltrap vervangen moet worden en dat die op maat die gemaakt moet worden. Het is onvoorspelbaar hoe lang een en ander nog gaat duren.

Ik weet niet of dit verhaal klopt maar het lijkt me dat een beetje fabrikant kettingen op voorraad heeft en dat het op maat maken dan niet langer dan 1 of 2 dagen duurt.

Het blijft een trieste zaak die lamlendigheid en gebrek aan urgentie uitstraalt.
Die trap staat om de haverklap stil, als hij het doet wringt en piept hij enorm. Als het nu gaat om het vervangen van een ketting ben ik bang dat dat ook weer een lapmiddel is. Zo lang als nu heeft hij nog nooit stil gestaan. . Te idioot voor zo'n grote stad. Ook zeker geen visitekaartje! Vanuit NS blijft het oorverdovend stil. Triest hoor......
Reputatie 7
Badge +3
De roltrappen zijn een zaak van ProRail en de fabrikant (in dit geval Thyssen-Krupp) die het onderhoud moet uitvoeren. Het is vooral Thyssen-Krupp dat aanhoudend een wanprestatie levert.

NS fungeert alleen als intermediair in de communicatie omdat ProRail liever niet met reizigers communiceert.
Ik heb maar even gebeld en het lijkt erop dat het onderhoud langer duurt dan gewenst. Ook wij balen daar erg van. Ik heb begrepen dat onze mensen ter plekke zich hier dagelijks druk om maken en druk op de ketel houden. Voor nu kan ik niet meer doen dan onze welgemeende excuses aanbieden. De roltrap zal zoals het nu lijkt in de loop van volgende week weer moeten werken zoals je gewend bent.
Hoi Tamzin, jij weet goed hoe de hazen lopen. Top!
Klaas-Jan, dank voor je actie. Ben benieuwd of hij volgende week echt gemaakt is. Over het zwijgen van NS refereerde ik naar Thomas die niet meer doorgaf wat de stand van zaken is.
Reputatie 7
Dat spijt me Karin r, ik moet ook toegeven dat de communicatie met mij en de reparatiedienst vrij traag is verlopen, waardoor ik niet vaak van mij kon laten horen. Mijn uitvraag voor de reden van de vertraging staat nog uit bij mijn contactpersoon, ik hoop dat ik dit keer afdoende en goed antwoord krijgt, want ik houd ook niet van verkeerde informatie doorgeven. Tot snel (hoop ik)!
Reputatie 7
Badge +3
Sinds gisterenmiddag draait de roltrap weer!!!

Reageer