beantwoord

Deffecte toegangspoort mindervaliden

• 22 maart 2019
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Geachte NS,
Op Schiedam is er een mindervalide poortje welk niet goed open gaat( één kant van de dubbele deur gaat niet open) waar kan ik dit melden?
Het is aan de kant van het stationsplein.
Mvg
icon

Beste antwoord door Jouke NS 23 maart 2019, 11:54

Bedankt voor de informatie, Wes06. Ik heb dit doorgegeven. Ze gaan vooralsnog proberen de poort te resetten en gaan ervan uit dat dit het probleem oplost. Als dat niet het geval is, en mijn collega's gaan dit monitoren, gaan we een monteur aansturen.

Overigens, zoals in de huisregels staat is de toevoeging NS niet toegestaan voor gebruikers, uitgezonderd de Moderators. Kun je mij een andere gebruikersnaam toesturen in een privébericht? Dan pas ik dit voor je aan. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur bericht".
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Wes06 en welkom bij de NS Community!

Vervelend om te lezen dat dit poortje niet goed open gaat! Ik ben er even voor je achteraan gegaan en ik vermoed dat dit een tijdelijk iets is geweest afgelopen nacht. Momenteel zou het poortje namelijk weer naar behoren moeten werken.

Mocht je hier vandaag nogmaals langskomen en dit toch niet kloppen, zou je dan iets specifieker aan kunnen geven om welk poortje het gaat? Misschien heb ik namelijk het verkeerde poortje nu laten onderzoeken. Een serienummer van het poortje zou optimaal zijn!
Dit betreft poortje 1.1 deze functioneerde rond 1545 wederom niet naar behoren. Mocht je een ander nummer willen verkrijgen, dan hoor ik graag waar deze zich heeft gepositioneerd.
Mvg,
Bedankt voor de informatie, Wes06. Ik heb dit doorgegeven. Ze gaan vooralsnog proberen de poort te resetten en gaan ervan uit dat dit het probleem oplost. Als dat niet het geval is, en mijn collega's gaan dit monitoren, gaan we een monteur aansturen.

Overigens, zoals in de huisregels staat is de toevoeging NS niet toegestaan voor gebruikers, uitgezonderd de Moderators. Kun je mij een andere gebruikersnaam toesturen in een privébericht? Dan pas ik dit voor je aan. Je stuurt me een privébericht door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "Stuur bericht".
Badge +3
De brede poortjes worden lang niet alleen door mindervaliden gebruikt. Denk aan kinderwagens, rolkoffers, fietsen...

Als één van de deurtjes niet goed open gaat zullen die er geen probleem me hebben en het gewoon even een duwtje geven of op een andere manier een handje helpen...

Dus als men bij NS kan 'monitoren' dat een poortje actief gebruikt wordt betekent het nog niet dat het ding 100% functioneert. Ik zou na die reset dan gewoon de camerabeelden in de gaten houden. En voor gebruikers, consequent bij de SOS/info zuil melden "1.1 werkt (weer/nog steeds) niet goed". Eventueel foto maken...

Vegelijk het centrale deurslot van mijn portiekflat (6 woningen), waar je soms een seconde of 10 met je (contactloze) sleutel stond te klooien voordat je binnen kon. Gemeld, onderhoudsservice kwam kijken, constateerde dat het bij hem/haar op dat moment wel werkte en draaide om. Heeft 6 weken en nog een melding van mij geduurd ("zal wel aan uw sleutel liggen", maar ik heb 3 van die dingen!). De andere bewoners die ik sprak vonden het niet zo'n probleem (sleutel gewoon ouderwets er in steken en open draaien), of wisten niet waar het te melden...

Tja, als er meteen pro-actief gewoon een nieuw (knoopcel) batterijtje van een paar dubbeltjes in het slot gezet was dan was al die moeite niet nodig geweest. Een poortje gewoon een kleine onderhoudsbeurt geven bij de eerstvolgende melding na een 'reset' lijkt me dus geen verkeerde standaardprocedure, want voor je het weet wordt het probleem groter, of erger... wordt het ding beschadigd als een 'duwtje geven' niet meer helpt.
maandag 25-03-2019 geconstateerd dat om 5:30 des ochtend de grotere poort met nr 1.1 aan de kant van het stationsplein weer naar behoren opent en sluit.

Reageer