beantwoord

Den Haag CS: slechte doorgang perron 10 en 11

• 19 januari 2015
  • 8 reacties
  • 287 Bekeken

Als je met de Metro Erasmuslijn op Den Haag perron 11 aankomt, dan is het lastig om op NS perron 10 te komen. Tot voor kort was aan de achterkant nog een doorgang van 10 naar 11, maar die is sinds kort dicht. Nu staat er een laag hekje, waar iedereen overheen klautert. Onhandig, chaotisch is het gevolg. Vraag: kan aub de doorgang van perron 10 naar 11 meer geopend worden?
icon

Beste antwoord door Herman NS 20 januari 2015, 09:29

Beste Ardeboer,

Helaas kan ik dit zelf niet voor je doen. Wel heb ik je bericht doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Indien ik een terugkoppeling ontvang, zal ik deze als reactie in dit topic delen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

8 reacties

Beste Ardeboer,

Helaas kan ik dit zelf niet voor je doen. Wel heb ik je bericht doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Indien ik een terugkoppeling ontvang, zal ik deze als reactie in dit topic delen.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Zojuist bericht ontvangen:

"Er is bewust gekozen om het lage hekwerk weer terug te plaatsen omdat op spoor 10 en 11 andere vervoerders rijden en er poortjes zijn geplaatst.
Voorheen toen het hekje weg was stonden er nog geen poortjes(die nog niet gesloten zijn).
De reizigers kunnen wel van spoor 11 naar spoor 10 maar moeten dan achter de trap langs lopen van het Prins Bernhardviaduct."

Het is dus niet de bedoeling dat er over het hekje wordt geklommen 😉

Vriendelijke groet,
Herman NS
"Er is bewust gekozen om het lage hekwerk weer terug te plaatsen omdat op spoor 10 en 11 andere vervoerders rijden en er poortjes zijn geplaatst.
Voorheen toen het hekje weg was stonden er nog geen poortjes(die nog niet gesloten zijn).
De reizigers kunnen wel van spoor 11 naar spoor 10 maar moeten dan achter de trap langs lopen van het Prins Bernhardviaduct."

De reiziger staat op 1, 2 en 3, maar er is wel 'bewust gekozen' om de reiziger extra te hinderen bij het overstappen. En dat door het terugplaatsen van een hekje (kost geld) waar kennelijk eenvoudig overheen geklommen kan worden (houdt geen zwartrijder tegen).
Reputatie 4
Badge
Zojuist bericht ontvangen:

Het is dus niet de bedoeling dat er over het hekje wordt geklommen 😉

Vriendelijke groet,
Herman NS

Maar waarom moet dit hek dan nu al worden geplaatst? Dat kan net zo goed in de maand voordat de poortjes echt dicht gaan en dat zal toch minstens nog half jaar tot een jaar gaan duren.
Dan kunnen reizigers er geleidelijker aan wennen dat ze hun overstap vaker missen.
Dank je voor de reactie. Ik snap het principe van verschillende vervoerders, en om daarom een afscheiding te gebruiken. Maar zolang het nog niet hermetisch is afgesloten, haal dan een paar stukjes hek weg. Maak het nu nog even makkelijk, in plaats van rechtlijnig het hekje dicht te maken 🙂
Dank je voor de reactie. Ik snap het principe van verschillende vervoerders, en om daarom een afscheiding te gebruiken. Maar zolang het nog niet hermetisch is afgesloten, haal dan een paar stukjes hek weg. Maak het nu nog even makkelijk, in plaats van rechtlijnig het hekje dicht te maken :-)

Nu gemakkelijk en straks moeilijk? Laten we het gewoon gemakkelijk houden.
Reputatie 6
Badge +2
Maar zolang het nog niet hermetisch is afgesloten, haal dan een paar stukjes hek weg.
En plaats dan uiteindelijk een poortje in zo'n opening.

Reageer