beantwoord

Den Haag HS gebruik spoor 1

• 1 december 2016
  • 4 reacties
  • 551 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Met ingang van de nieuwe dienstregeling zal de sprinter die om 43 over het uur vertrekt van Den Haag HS richting Delft van spoor 1 vertrekken. Hierover heb ik 2 vragen:

1. De uitgangen van spoor 1 liggen buiten het poortjes gebied. Op dit moment staan de poortjes in de stationstunnel nog open. Er wordt voor passagiers uit de sprinter vanuit Den Haag Centraal overstaptijd aangeboden op de IC richting Rotterdam. Zolang de poortjes nog open staan is dat redelijk te doen, maar als de poortjes dicht zouden gaan, moeten alle overstappers op spoor 1 eerst uitchecken. Daarvoor zijn veel te weinig paaltjes op spoor 1 om dat vlot genoeg mogelijk te maken. Blijven daarom de poortjes gedurende de gehele dienstregeling van 2017 open staan, zodat een redelijke overstap mogelijkheid wordt aangeboden?

2. Op spoor 1 zijn geen roltrappen of liften. Komt er voor dit perron nog een lift?
En zo nee, kan dat dan duidelijk worden vermeld bij de stationsvoorzingen. Hier staat namelijk dat een lift aanwezig is, maar dat geldt niet voor spoor 1.
icon

Beste antwoord door Tim van Leeuwen 2 december 2016, 15:21

Goede vragen van @Kamcon.

Helaas was het niet mogelijk om alle treinen op het eilandperron af te handelen. Dit komt door het vertrek van 3 treinen in 3 minuten. We moesten daardoor uitwerken naar spoor 1.

ProRail heeft op de planning staan om spoor 1 vast van een lift te voorzien, maar dat zal niet per start dienstregeling geregeld zijn. De feiten die je noemt mbt de poortjes is ook bekend, helaas moet ik je het antwoord verschuldigd blijven wat we georganiseerd hebben, maar hier zijn speciaal sessies over geweest. Ik heb nu nagevraagd en hoop er op terug te komen.
Bekijk origineel

4 reacties

Poeh, daar vraag je ons wat zeg. Ik ga je vragen uitzetten bij een andere afdeling. Zodra ik reactie heb post ik deze in je topic!
Reputatie 2
Goede vragen van @Kamcon.

Helaas was het niet mogelijk om alle treinen op het eilandperron af te handelen. Dit komt door het vertrek van 3 treinen in 3 minuten. We moesten daardoor uitwerken naar spoor 1.

ProRail heeft op de planning staan om spoor 1 vast van een lift te voorzien, maar dat zal niet per start dienstregeling geregeld zijn. De feiten die je noemt mbt de poortjes is ook bekend, helaas moet ik je het antwoord verschuldigd blijven wat we georganiseerd hebben, maar hier zijn speciaal sessies over geweest. Ik heb nu nagevraagd en hoop er op terug te komen.
Bedankt voor je reactie Tim! 🙂
Reputatie 4
Badge
Alvast bedankt voor de reacties. Hopelijk kan de IC naar Brussel bij de volgende dienstregeling over de HSL gaan rijden, zodat het pad bij HS weer wat beter ten opzichte van de binnenlandse treinen komt te liggen.

Reageer