Deurverwijzers Intercity Direct, deuren blijven dicht

• 6 september 2018
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

Sinds enige tijd blijven van de intercity direct de achterste deuren in Amsterdam gesloten. De bedoeling snap ik: reizigers zoveel mogelijk naar voren laten lopen, en zo voorkomen dat de achterste wagen verstopt raakt met (teveel) reizigers en koffers. Enkele minuten voor vertrek worden de deuren dan alsnog geopend en zo kunnen ook de laat aangekomen reizigers een plekje vinden.
De laatste tijd merk ik dat deze laatste stap nog wel eens vergeten wordt. De deur-blokkade (uitgevoerd door conducteur of speciaal hiervoor ingezet personeel) blijft dan bestaan tot de trein vertrekt. Gevolg: de achterste wagen blijft leeg, in het midden wordt de trein alleen maar voller.
Merkt iemand anders hetzelfde op als ik? En zou hier een bedoeling achter zitten? Bij mij begint deze maatregel wat irritatie op te roepen, terwijl ik, zie boven, de zin ervan eigenlijk nog best wil begrijpen.

1 reactie

Bedankt voor het melden van dit signaal. Ik durf niet te zeggen of dit probleem bij ons bekend is, maar ik ga ervan uit dat er nu aandacht aan besteed zal worden. Indien je nog merkt dat dit nog speelt dan verneem ik dat graag. Ik ben ook benieuwd of er andere community members zijn die dit probleem ondervinden.

Reageer