beantwoord

Dienstregeling Utrecht Vaartsche Rijn

• 22 augustus 2014
  • 14 reacties
  • 3201 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de site van prorail wordt slechts genoemd dat Vaartsche Rijn wordt toegevoegd aan de lijn UCS - Houten
icon

Beste antwoord door Hertog 22 augustus 2014, 11:51

Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn.

Hoewel verwacht mag worden dat zowel treinen van/naar Arnhem als ook treinen van/naar Den Bosch daar zullen stoppen, zal dat natuurlijk pas zeker zijn als de dienstregeling voor 2017 bekend is.
Bekijk origineel

14 reacties

Badge +3
Ja, de sprinters tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist zullen er ook stoppen.
Pas met de nieuwe dienstregeling die in december 2016 van kracht wordt zullen treinen gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn.
Hoewel verwacht mag worden dat zowel treinen van/naar Arnhem als ook treinen van/naar Den Bosch daar zullen stoppen, zal dat natuurlijk pas zeker zijn als de dienstregeling voor 2017 bekend is.
Badge +3
Ben je ter plaatse bekend, Hertog? Utrecht Vaartsche Rijn moet een knooppunt worden waar tussen beide lijnen kan worden overgestapt, en ook kan worden overgestapt op de toekomstige tramlijn naar universiteitsterrein De Uithof. Het is zeker dat zowel de sprinters tussen Utrecht en Houten als de sprinters tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist er gaan stoppen.
Ben je ter plaatse bekend, Hertog? Utrecht Vaartsche Rijn moet een knooppunt worden waar tussen beide lijnen kan worden overgestapt, en ook kan worden overgestapt op de toekomstige tramlijn naar universiteitsterrein De Uithof. Het is zeker dat zowel de sprinters tussen Utrecht en Houten als de sprinters tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist er gaan stoppen.

De intercity's vanuit Den Bosch gaan er toch ook vrijwel zeker stoppen? Het doel van het station is om studenten daar te laten overstappen op de tram naar de Uithof in plaats van op Utrecht CS. Als er vervolgens alleen sprinters stoppen wordt dat doel niet of nauwelijks bereikt.
Badge +3
Intercity's gaan er zeker niet stoppen. Er worden alleen perrons aangelegd langs de sporen voor de sprinters.
Zonde, in de lokale media werd het beeld geschapen dat de hordes studenten die nu op Utrecht CS moeten overstappen op buslijn 12 binnenkort op station Vaartsche Rijn zouden overstappen maar als alleen de boemeltjes dat station aandoen zie ik daar weinig van terechtkomen.
@Tochjo
Ik dacht niet geschreven te hebben welke treinen er wel of niet stoppen.
Ik gaf alleen maar aan dat dat pas definitief bekend zal zijn bij het ingaan van de dienstregeling 2017.
Er zijn meer trajecten waar niet alle sprinters of alle intercities stoppen, maar dat bijv. om en om doen.
Denk bijv. aan de IC's die om en om in Driebergen-Zeist stoppen en Veenendaal-De Klomp stoppen.
Badge +3
Je suggereert dat er nog enige twijfel is. Die is er in dit geval niet: alle sprinters tussen Utrecht en Houten en tussen Utrecht en Driebergen-Zeist gaan stoppen bij Utrecht Vaartsche Rijn zodra het station in de dienstregeling kan worden opgenomen. Dat staat al tijden vast.
Ik suggereer in het geheel niets. Ik stel alleen dat pas definitief bekend is welke treinen er stoppen als de dienstregeling voor 2017 klaar is.
Ik loop al lang genoeg mee om te weten dat dingen die vandaag onherroepelijk vast staan over twee jaar toch ineens heel anders blijken te zijn - ook op vervoersgebied.

Ik stel voor dat jij je vast houdt aan jouw toekomst, maar dat je mij niet kwalijk neemt dat ik even wacht to de dienstregeling 2017 is gepubliceerd.
Zijn we allebei blij, toch, joh?
Badge +3
Wat jij wil.
Welkom op het forum jmc, goed dat je het forum gevonden hebt om je vraag te stellen. Ik zie dat Hertog en tochjo al in een discussie zijn verwikkeld. Ik moet beide gebruikers gelijk geven. Uit de informatie blijkt dat het station moet een belangrijk overstapstation worden voor reizigers vanuit het zuiden (uit de richting Arnhem en 's-Hertogenbosch) naar universiteitscentrum De Uithof. Dit impliceert dat de sprinters vanuit Arnhem hier inderdaad zullen stoppen. Maar zoals Hertog terecht stelt, dit kan pas met zekerheid worden gezegd indien de dienstregeling klaar is.
Ik lees zojuist dat Vaartsche Rijn in augustus 2016 al open gaat, maar helaas nog geen info over welke treinen er gaan stoppen. Ik hoop op de intercity vanuit Arnhem naar Schiphol en Amsterdam. Op die manier zou ik vanuit Arnhem rechtstreeks naar Vaartsche Rijn kunnen en door naar de Uithof, maar helaas nog geen duidelijkheid daarover.

http://www.prorail.nl/nieuws/utrecht-vaartsche-rijn-eind-augustus-open
Badge +3
Alleen sprinters gaan stoppen op station Utrecht Vaartsche Rijn. Naast de sporen waar de intercity's overheen rijden, zijn geen perrons aangelegd.
Reputatie 4
Alle sprinters gaan daar stoppen:
http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/4310997/2016/05/31/Station-Utrecht-Vaartsche-Rijn-eind-augustus-al-open.dhtml

Overigens ter zijde: Arriva plant om vanaf dezelfde datum zijn treinen Almelo-Marienberg door te trekken tot Hardenberg.

Merkwaardig genoeg is 22 augustus echter geen datum die door ProRail was vastgesteld als datum waarop dienstregelingen gewijzigd kunnen worden. Die is namelijk geprikt op 5 september.

Reageer