Discriminatie

• 28 april 2019
  • 3 reacties
  • 363 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Bste NS,
Ik ben Vu Le.

Vandaag op het station Goes, zeeland moest ik de trein van 16:14 hebben richting Amsterdam centraal, ik ging met mijn fiets in de de wagon met de fiets logo erop maar een vrouwelijke conducteur zei voor een fiets in de trein moet je ewn fiets pas hebben ik zei daarop: oh sorry dat wist ik niet.
De conducteur zei daarna dan mag je niet met de trein mee dat begrijp ik, de vrouwelijke conducteur begeleide mij de trein uit en riep vervolgens over het station niet hard maar wel haar stem verheft riep ze,"het zijn altijd dezelfde soort die een zonder een pas voor een fiets meenemen", ik wilde de vrouwelijke conducteur aanspreken maar daar had ik geen tijd meer voor vervolgens zei de vrouwelijke conducteur weer tegen een passagier die op het station stond, "het zijn alltijd dezelfde soort".
Ik vond dit heel erg discriminerend en zeker van een conducteur, de vrouwelijke conducteur zat in de trein die om:
16:14 in Goes aankwam
Dik postuur
Klein blond
Blanke vrouw

Ik hoop dat die conducteur hierop wordt aangesproken of aangepakt want ik vind dit niet de juiste handeling van een NS medewerker en zeker niet als de klant gewoon netjes meewerkt ik hoop dat jullie de vrouwelijke conducteur vinden en hierop aanspreken!

Ik hoop snel van u te horen.

Mail: X

Edit: persoonlijke gegevens.

3 reacties

Wacht even op ee bericht van een moderator, ik verwacht dat deze pas morgen zal reageren. Ik ben niet bij de situatie geweest en het is heel lastig beoordelen, maar het is niet de bedoeling dat reizigers zich niet goed behandeld vinden en daar zal dan terecht onderzoek naar gedaan mogen worden.
Wacht even op ee bericht van een moderator, ik verwacht dat deze pas morgen zal reageren. Ik ben niet bij de situatie geweest en het is heel lastig beoordelen, maar het is niet de bedoeling dat reizigers zich niet goed behandeld vinden en daar zal dan terecht onderzoek naar gedaan mogen worden.
Ja dat zeker! Maar wat mij vooral dwas zit is dat die conducteur zegt en ook gewoon met een verhefde stem riep,"het zijn altijd dezelfde soort die een zonder een pas voor een fiets meenemen", dit is Discriminatie en ik werkte gewoon normaal mee toen ze zei dat ik niet mee mocht en dan gaat ze een discrimineerende opmerking maken
Beste Vu Le, welkom bij onze Community!

Wat een vervelend bericht. Dapper van je om dat met ons allemaal te delen. Ik snap heel goed dat je het even kwijt moet. Ben je inmiddels een beetje rustig eronder? Wanneer het gaat om personeel, benader ik altijd een speciale afdeling. Ik gebruik de door jou gegeven gegevens even om deze melding door te zetten. De conductrice zal hier zeker op worden aangesproken, ik wil mijn collega niet teniet doen, maar dit is inderdaad niet aardig en niet klantvriendelijk. Ben je er inmiddels wel uit hoe je een Dagkaart Fiets kunt kopen? Zo niet, dan kan dat middels deze link, want het kan ook gewoon op onze website! 🙂

Reageer