Door poortjes bij sloterdijk extra betalen
Zie de 'systeem'fout bij TLS van vrijdag 16 augustus, waarbij ALLE studenten met een SRP voltarief hebben moeten betalen (i.p.v. vrij reizen of 40% korting) met bus/tram/metro.
Die kunnen vanaf maandag 26 augustus alle te veel betaalde kosten (saldo) gewoon ophalen als bestelling bij elke automaat of supermarkt! No questions asked, dat staat gewoon voor je klaar...! Excuses voor het ongemak.
Bij NS abonnementen (en al helemaal die op rekening) moet dat eigenlijk nog veel makkelijker zijn dus 🤔
Wat betreft het terugvragen van je geld zit er helaas niks anders op dan contact op te nemen via Chat, Facebook of Twitter. Zoals mrfreeze al aangeeft is het momenteel drukker dan normaal. Uiteraard krijg je, wanneer je ons een bericht stuurt, hier vanzelf een reactie op. Mocht je na 2 dagen geen reactie van ons hebben gekregen dan kan je het beste even opnieuw aan de bel trekken. Ik wou dat ik er een betere oplossing voor had maar helaas...
Dit is dus niet maximaal klantvriendelijk en voldoet dus niet.
Je kan een klant niet afschepen in dit geval met neem maar contact op met de klantenservice. Zoals bekend het ¨probleem is geheel en al door jullie veroorzaakt. Ja er is een omlooproute maar deze is fysiek belastend en gewoon zeer onhandig. LoesJM is bij jullie allang al bekend (dit speelt al een jaar) en jullie moeten dus maar i.o.m. LoesJM een oplossing voor jullie probleem gaan zoenen, dat ongewild nu een probleem is voor LoesJM.
Waarom werkt de emailoplossing nu ineens niet meer??
Ik verzoek je dit bij je leidinggevende aan te kaarten.
Vervolg: na mijn vruchteloze telefoon, mail en chatcontact, heb ik dus FB geprobeerd. Maar helaas ook daar heeft men geen idee waar ik het over heB en kreeg ik een onaardige en nutteloze op mijn vraag waar ik mijn
declaratie naartoe kan sturen. De personen ( het waren er zelfs 2) ene Julia en ene Jesse hadden geen idee waar ik het over had en vonden dat ik nergens recht op had. Jesse meende zelfs dat ik te weinig had betaald🤔☺️. De NS moet zich schamen voor zulke incompetente en slecht voorgelicht medewerkers. Heeft er iemand nog suggesties waar ik nu nog heen kan om mijn eigen geld terug te krijgen 🤷♀️?
Wat betreft het terugvragen van je geld zit er helaas niks anders op dan contact op te nemen via Chat, Facebook of Twitter. Zoals mrfreeze al aangeeft is het momenteel drukker dan normaal. Uiteraard krijg je, wanneer je ons een bericht stuurt, hier vanzelf een reactie op. Mocht je na 2 dagen geen reactie van ons hebben gekregen dan kan je het beste even opnieuw aan de bel trekken. Ik wou dat ik er een betere oplossing voor had maar helaas...
Denise, zoals zojuist gepost werkt ook de FB oplossing niet. Wat nu???
Zou me niks verbazen als er bij de klanteNService een blik uitzendkrachten is opengetrokken om de drukte aan te kunnen, maar die verder totaal geen kennis van (andere) zaken hebben.
Hoe dan ook, “maximaal klantvriendelijk ingericht” is het zeker niet
Waarom werkt de emailoplossing nu ineens niet meer??
Het e-mailformulier is al maanden geleden verwijderd. Een inhoudelijke reactie daar liet toch al vaak maanden op zich wachten, dus zijn andere kanalen de aangewezen weg. Niet ideaal, maar beter dan niets.
De anderen kanalen blijken helemáál niet te werken dus de vraag is…. wat nu??
Hallo LoesJM, wat teleurstellend dat je niet via onze klantenservice kan worden geholpen. Als je mij een privébericht stuurt dan kijk ik graag of ik je kan helpen.
Dit topic is al eens bij Radar te sprake geweest. Alleen was toen als station Almere gekozen, terwijl het probleem veel groter is op Sloterdijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Sloterdijk
NS steekt in feite gewoon de middelvinger op naar de reiziger. Ook hierboven weer: Moderator beweert dat een simpel telefoontje voldoende is. LoesJM krijgt nu weer te horen dat dit niet voldoende is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Sloterdijk
NS steekt in feite gewoon de middelvinger op naar de reiziger. Ook hierboven weer: Moderator beweert dat een simpel telefoontje voldoende is. LoesJM krijgt nu weer te horen dat dit niet voldoende is.
Ik heb zojuist Maxime via een PB gevraagd of er een structurele oplossing voor dit terugkerende probleem is. Bijvoorbeeld , en bij voorkeur, een werkend mailadres waarna dan snel het door mij te veel betaalde reisgeld kan worden terugbetaald, of eventueel een korting op mijn reiskosten of een paar dagkaarten jaarlijks. Ik besef dat ik niet alleen namens mezelf spreek maar er zijn er veel die structureel te veel betalen voor hun reis. Misschien mensen die minder tijd en mogelijkheden hebben om de strijd aan te gaan en die het er bij laten. Ik hoop dat de NS dit ooit oppakt en dat er écht een oplossing komt. Ik meen dat het ook niet alleen om station Amsterdam Sloterdijk gaat maar dat er meer stations in Nederland zijn waar dit speelt. Ik houd jullie op de hoogte.
Dat NS dit ooit gaat oppakken kan je denk ik helaas vergeten enige hoop is OV-chip 2.0 Hopen dat dat beter is dan de huidige chipkaart
Ja mooie terugkoppeling,
Erryt,
Wij zijn denk ik allemaal zeer benieuwd naar een reactie vanuit NS op vooral aandachtsstipje 2 en 3.
Ik zelf vind het in ieder geval zeer vreemd dat punt 2 nog niet geregeld is. (het vaste loket).
Gisteren ontving ik van Sanne van de NS een vriendelijk berichtje waarin ze mij verzekerde dat er achter de schermen zeker naar een oplossing voor het declaratieprobleem wordt gezocht maar dat dit een complex probleem is. Ik heb weinig verstand van ICT maar iemand die daar zelfs z'n vak van heeft gemaakt ze me dat het met de complexiteit wel mee valt. Verder vraagt Sanne of ik nog suggesties heb en ze belooft die dan concreet voor me door te zetten.
Tja, ik heb geantwoord, nogmaals, dat een virtueel loket, in afwachting van een structurele oplossing, alléén voor deze declaraties, een voorlopige oplossing kan zijn en verder heb ik in mijn bericht van gisteren natuurlijk al een paar suggesties gegeven. Zijn er nog community-leden met andere ideeën?? Dan hoor ik het graag en geef ze natuurlijk direct door.
Ik ga hier niet een nieuw groot Sloterdijk topic openen, daarin is volgens mij wel alles in gezegd en ook toegezegd. Dat de toezegging door NS, het maximaal klantvriendelijk regelen van de terugbetaling, telkenmale met voet wordt betreden is natuurlijk treurig.
Een vriendelijk berichtje sturen is zo moeilijk niet, ik zag liever dat het voor jou op een aangename manier wordt opgelost. Ik vrees nl dat je de volgende maand gewoon weer van voorafaan kan beginnen.
De klantenservice van gisteren maakte het wel erg bont. Ik had een aantal declaraties opgespaard omdat ik geen zin heb om om de haverklap de klantenservice te bellen, is niet echt m'n hobby, maar de dame beweerde doodleuk dat ik per keer niet meer dan drie declaraties door mocht geven😳. Zou een regel zijn bij de NS. Verder spraken allebei de dames die ik gisteren aan de telefoon had erg gebrekkig Nederlands hetgeen ook een handicap was voor de conversatie.In een ander topic heb ik al een reactie gegeven op de situatie van LoesJM. In dat andere topic heb je aangegeven dat ze maar contact op moet nemen met de klantenservice. Dat is nogal een merkwaardige reactie op de vraag wie haar wel wil helpen als de klantenservice dat weigert.
Ik geloof best dat je het niet zo vervelend bedoelt als dat zal overkomen op iemand die net een half uur lang een uiterst onbevredigend gesprek met de klantenservice gehad heeft, maar een klein beetje inlevingsvermogen zou wellicht niet verkeerd zijn.
Het
Kan je hier ook nog even op reageren, veel dank!
Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dat nu nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).
Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep.
Het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels weer duidelijk staat gemeld dat je meer betaalt dan de reisplanners aangeven en dat je het moet terugvragen, maar dat weet ik niet. Reis niet op die stations.
Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dat nu nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).Het kan natuurlijk zijn dat het inmiddels weer duidelijk staat gemeld dat je meer betaalt dan de reisplanners aangeven en dat je het moet terugvragen, maar dat weet ik niet. Reis niet op die stations.
Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep.
Nee dat staat er niet. Er staat dat om kosten te vermijden je dient om te lopen. Probleem is alleen dat de omlooproute verplicht met een trap is. Mensen die slecht ter been zijn, mensen met kinderwagens, koffers e.d. kunnen hier dus geen gebruik van maken.
Ik persoonlijk snap het wel dat als je elke dag een trap van 30 treden af moet en 200 meter moet omlopen omdat NS zijn zaakjes niet voor elkaar heeft, dat je dat op den duur gewoon vertikt. NS had voor deze mensen al lang een regeling moeten treffen.
Overigens de posters van de omlooproute zijn weer verwijderd (hedenochtend geconstateerd). NS brengt de mensen hier dus ook niet meer van op de hoogte. Van bureau Mijksenaar (bureau dat een wayfinding zou moeten verzinnen op Sloterdijk) ook nog niets gezien.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het nu per mail proberen (nsklantenservice@ns.nl) en houd jullie op de hoogte.
Hi
Is het probleem dan nu eindelijk opgelost??
Bedankt voor je interesse Woefdram. Helaas. Het probleem is niet opgelost en ik meen dat er ook niet geprobeerd wordt het op te lossen. Het declareren blijft ook een probleem. Een half jaar geleden kon ik dat nog per mail doen maar nu is ook het e-mailadres niet meer in gebruik. Alleen via een speciale link die ik telefonisch moet opvragen (na lang wachten omdat het “ drukker dan normaal is en alle medewerkers in gesprek zijn” )kan mijn declaraties doorgeven. Ik word echt moedeloos van dit ontmoedigingsbeleid.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.