Door poortjes bij sloterdijk extra betalen
Zo gaat NS dus met haar klanten om. Ik denk ook wel iets voor de Ombudsman OV. Gaat het nog druk krijgen met mij.
Ik vergat in te checken, ik sprak met de stewardess die de situatie uitlegde en zij vertelde me: dat ze me maar 10 euro in rekening zouden brengen als ik alleen uitcheckte bij vertrek, en nu zie ik 50 euro op mijn factuur voor de volgende maand, toen ik degene was die ik de dame uitlegde
Hey Valentina Avila Rubio. Welkom bij de NS Community!
Als je nu een correctietarief op je factuur hebt staan raad ik je aan om contact op te nemen met onze Klantenservice om te kijken wat er voor je mogelijk is.
Ik vergat in te checken, ik sprak met de stewardess die de situatie uitlegde en zij vertelde me: dat ze me maar 10 euro in rekening zouden brengen als ik alleen uitcheckte bij vertrek, en nu zie ik 50 euro op mijn factuur voor de volgende maand, toen ik degene was die ik de dame uitlegde
Die 50 euro komt omdat je niet ingecheckt was bij controle.
Blijkbaar heb je NS Flex want anders zou het een UvB (geel briefje) zijn met 50 euro plus de kosten van je reis. Daarmee zou je (via de code op de achterkant) door poortjes kunnen.
Check je bij reizen op saldo en een NS abonnement niet in maar wel uit (of andersom) dan kost dat inderdaad het instaptarief van 10 euro. Bij NS Flex is dat 20 euro.
De conductrice wist blijkbaar niet dat een missende incheck je dat correctietarief van 50 euro zou opleveren, en heeft iets gezegd zoals “zo is het wel goed”.
Zo gaat NS dus met haar klanten om. Ik denk ook wel iets voor de Ombudsman OV. Gaat het nog druk krijgen met mij.
Dan doe ik graag mee!
De poortjes staan gewoon op de verkeerde plaats!
Waarom niet buiten voor de ingang?
Omdat er geëist wordt dat het metroperron vanaf buiten door de hal heen te bereiken moet zijn zonder door een poortzone van de ns te hoeven gaan.
Welkom bij onze NS Community, LoesJM!
Begrijpelijk dat je niet graag aan de lijn hangt om deze bedragen te moeten terugvragen. Via deze link vind je onze andere contactmogelijkheden. Misschien dat dat prettiger is.
Als je wilt overstappen op spoor 3 of 4 dan kun je overigens via perron 11 en 12 lopen (zonder uit te hoeven checken). Hier zie je een plattegrond.
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
Zal best, maar om hoe dan ook vanuit een trein in de stationshal te komen (in plaats van trappen lopen) moet je door poortjes… en liefst niet die van GVB natuurlijk, dat heeft weinig zin en levert alleen maar extra gedoe op.
Eerst even je huiswerk doen.
https://community.ns.nl/op-het-station-17/stop-de-diefstal-open-de-poortjes-op-sloterdijk-45082
https://community.ns.nl/op-het-station-17/sloterdijk-poortjes-deel-10-48155
Met name bij (tijdelijke) uitval of werkzaamheden op andere trajecten is dat dan ineens een verrassing.
Indien mogelijk, stap dan over in Zaandam dus, maar dat moet je dan wel weten want de reisplanner houdt vast aan Sloterdijk...
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
De metro heeft er niets mee te maken ligt aan de andere kant van het station. Ik blijf erbij bijzonder onhandige communicatie. NS communiceert op dit forum haast niet meer over sloterdijk dus enige reactie van die zijde zal wel uitblijven. Benieuwd wat de ombudsman er van vindt.
In het geval van Sloterdijk hebben we veel hulp gehad van Henk-Wim, en over dit onderwerp vind ik dat door ons op dit moment voldoende is gezegd.
Ik ben bang dat je enige (re)actie van NS kan vergeten.
https://community.ns.nl/op-het-station-17/sloterdijk-amersfoort-en-e-tickets-54994
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
De metro heeft er niets mee te maken ligt aan de andere kant van het station. Ik blijf erbij bijzonder onhandige communicatie. NS communiceert op dit forum haast niet meer over sloterdijk dus enige reactie van die zijde zal wel uitblijven. Benieuwd wat de ombudsman er van vindt.
Precies, en om daar (aan de andere kant vsn het station bij de metro) te kunnen komen zonder door NS OV-chipkaartgebied te hoeven (en zonder buitenlangs om het station heen te moeten lopen), mag dit dus geen aaneengesloten gebied over de hele breedte van de hal zijn. Dat heeft er dus alles mee te maken.
Zoals ik al vermoedde is enige reactie van NS op bovenstaande uitgebleven. Ik zit m.b.t. Sloterdijk inmiddels nog wel met de door NS geformuleerde ambitie voor de jaren 2016-2019. De ambitie luidt als volgt:
Ambitie
In onze Strategie Spoorslags Beter 2016-2019 is ons motto om de reiziger op 1, 2 en 3 te zetten. Dit motto weerklinkt tevens in de vervoerconcessie en dit brengt verwachtingen en verplichtingen met zich mee. Wij willen élke OV-reiziger een prettige reiservaring bieden, ongeacht vervoermiddel of vervoerder. Gemiddeld goed is dan niet goed genoeg. Wij leggen, samen met onze partners, de lat hoog. Dat doen we bewust, in het belang van de reiziger en in het belang van Nederland.
Graag m,b,t, Sloterdijk antwoord op de volgende vragen:
- De reiziger wordt door de foutieve plaatsing van de poortjes in sommige gevallen gedwongen
te delen. deze situatie is eind 2017 gecreëerd.
- Kunt u aangeven waar in dit geval de reiziger op 1, 2 en 3 staat?
- Kunt u aangeven waar u in deze casus aan de verwachtingen en verplichtingen hebt voldaan?. 3. Kunt u aangeven waarom u vindt dat u hiermee de reiziger een prettige reiservaring biedt?
m.vr.gr.
EGeerling
Ik denk dat er weinig meer is dat vanuit ons nog gezegd kan worden over dit onderwerp, en dat wat ik ook zeg, het voor jou niet als voldoende zal zijn. Ik verwijs opnieuw naar het topic waar door ons en Henk-Wim een en ander al is gezegd.
Er is heel goed nagedacht ... En vervolgens helemaal niks aan communicatie gedaan tot organisaties en reizigers gingen klagen. Er had niet de afgelopen periode aan een oplossing gewerkt moeten worden, maar vóór de poortjes dichtgingen.
NS: HenkWim:
Maar dat is het punt: er is geen oplossing. Niet voordat Sloterdijk dicht ging, en ook niet nu Sloterdijk dicht is. De enige 'oplossing' die hier geopperd wordt is het openen van de poortjes, wat niet in verhouding staat en waarvoor dan ook niet gekozen is.
Resteert een coulance /restitutie proces. Wat we maximaal klantvriendelijk inrichten, maar wat natuurlijk niet ideaal is.
Egeerling:
Hoezo maximaal klantvriendelijk: Indien een reiziger noodgedwongen moet omreizen via Sloterdijk vanwege storingen bij Haarlem moet de reiziger er nog steeds zelf achter komen dat hij teveel betaald heeft (wordt niet omgeroepen). Vervolgens doet de klantenservice ook nog steeds of haar neus bloedt en moet hij uiteindelijk via dit forum uiteindelijk zijn geld terughalen (@Phonehead) Dit grenst m.i. aan fraude cq. oplichting.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.