Door poortjes bij sloterdijk extra betalen
Afijn, dus de NS gaat niks aanpassen. Wat een ongelooflijk botte reactie. Toch maar weer eens Rover, Radar en/of Kassa inschakelen want, hoe leuk en interessant deze Community ook is, het brengt ons niets verder aangezien dit medium behoorlijk kanaliseert omdat de berichten binnen deze Community blijven. Een vorm van downspinnen.
Klanten moeten, herstel: mogen, overal zelf achteraan.
Je weet dat de meeste fouten gemaakt worden door een stelling als deze?
Je schrijft in de reacties telkens teksten als
Ik vermoed
Ik ga er van uit
Zover ik weet.
Maar er komt geen enkele echte onderbouwing, terwijl door de forumleden al je voorbeelden weerleggen. Misschien tijd om een keer een echt goed onderbouwde reactie te geven en daarbij te zorgen dat ook alle voorbeelden en argumenten zoals hier op het forum gegeven worden weerlegd worden. Of natuurlijk en keer namens de NS erkennen dat jullie fout zitten en het probleem gewoon oplossen.
Waarom komen er dan voorbeelden op het forum dat reizigers afgewinpeld worden door de klantenservice dat ze maar moeten omlopen en niet gewoon direct restitutie krijgen en waarom is het verplicht voor die restitutie je NAW gegevens op te geven?
Daarop kan ik onmogelijk antwoorden. Ik kan niet nagaan waarom mijn collega's een onjuist antwoord geven. Soms is het mogelijk een andere route te lopen maar we geven in alle gevallen restitutie wanneer er onterecht extra kosten zijn gemaakt.
Voor de meelezers: Indien jij contact hebt opgenomen om restitutie te krijgen maar een negatieve reactie hebt gekregen kun je dit aangeven in een nieuw topic. Wij als moderators gaan hier dan graag voor je naar kijken, hoewel de voorkeur uitgaat naar onze Klantenservice via Sociale Media of Live Chat. Alleen wanneer je daar onterecht wordt afgewezen kun je het via deze community afhandelen.
Zoals hier ook al wordt geschreven, kunnen wij als moderator niet meer voor jullie doen dan de signalen door te geven omtrent dit onderwerp, hetgeen is gebeurd. Ten tijde van de eerste berichten over Sloterdijk heb ik me hard gemaakt om jullie feedback en (terechte) frustratie op de juiste plek te beleggen, om te zien of een oplossing of in ieder geval toereikende informatie haalbaar is. Alles wat daar vanuit mogelijk was, is gebeurd. Ik kan jullie niet meer bieden dan hetgeen al is gezegd, al zouden jullie dat graag anders zien.
Ik wil vooral voorkomen dat er een discussie ontstaat tussen moderator en reizigers. Dat heeft geen enkel nut en zal de situatie niet veranderen. Voel je vrij je ongenoegen via dit topic, een ander bestaand topic of een andere weg kenbaar te maken. Wij als moderator kunnen helaas niet meer voor jullie betekenen.
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
De metro heeft er niets mee te maken[, deze] ligt aan de andere kant van het station.
Ik heb het niet over de metro zelf, maar over de metrozijde, als je daar een treinperron betreedt of verlaat moet je sowieso door poortjes.
“Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.
De metro heeft er niets mee te maken ligt aan de andere kant van het station.
Ik heb het niet over de metro zelf, maar over de metrozijde, als je daar een treinperron betreedt of verlaat moet je sowieso door poortjes.
Oh, Ja nu snap ik het, je moet inderdaad doorklikken op de tekst maar er zijn natuurlijk legio mensen die dit niet doen en alleen op het eerste schermpje in de App kijken. Op Sloterdijk zelf ontbreekt al maanden elke vorm van informatie over dit probleem. Bureau Mijksenaar heeft in het afgelopen jaar ook niets kunnen bedenken blijkbaar.
Eigenlijk zou je gewoon moeten tailgaten in het geval van een overstap, al riskeer je dan wel een boete, terwijl het NS blijkbaar wel is toegestaan om reizigers te frustreren en duurder uit te laten zijn.
Als je dan een boete krijgt laat je het voorkomen bij de rechtbank.
Zeer waarschijnlijk win je dat.
De route gaat door delen van de stationshal binnen de poortjes.
Er is dus tegenwoordig een route via (delen van) de stationshal waarbij je géén poortjes meer hoeft te passeren?
Dan is dat traplopen/omloopverhaal dus ook niet meer nodig inderdaad.
Hoera, eindelijk! (als het echt zo is)
De route gaat door delen van de stationshal binnen de poortjes.
Er is dus tegenwoordig een route via (delen van) de stationshal waarbij je géén poortjes meer hoeft te passeren?
Dan is dat traplopen/omloopverhaal dus ook niet meer nodig inderdaad.
Hoera, eindelijk (als het echt zo is)!
Nee ik zal je gelijk uit de droom helpen, dit is niet zo. Voor bepaalde reizen dien je altijd de 35 traptreden naar beneden te nemen. (Er is sedert het plaatsen van de poortjes nl niets door NS in positieve zin gedaan om het probleem op te lossen).
NS heeft geconcludeerd dat het OV-Chipkaartsysteem niet afdoende kan worden aangepast en heeft vervolgens het probleem bij het reizend publiek neergelegd. Naar gemeld heeft bureau Mijksenaar - de vaste ontwerper van NS - inmiddels de opdracht om de "wayfinding" (hoe verzin je het) op Sloterdijk te verbeteren. Het is in professionele handen; voorlopig geduld dus. Er komen mooie, agressie dempende borden die de omlooproute aangeven.
En ook hier dan maar de vraag: Bureau Mijksenaar is nu 4 maanden bezig. Hoe staat het er mee???
Ik heb nog geen agressie dempende borden gezien. Volgens mij heeft NS helemaal geen opdracht gegeven en denken ze bij elke reiziger die door de poortjes overstapt: Katjing
Bummer… te vroeg gejuicht
Maar waarom geeft de app/reisplanner dan die suffe info “Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal en perron 11/12
” als je juist NIET via de stationshal moet?
Omdat zoals Dennis al aangeeft Sloterdijk meerdere uitgangen heeft. Aan de metrozijde moet je sowieso eerst door de poortjes om verder te komen. In de stationshal kan je via de trap naar boven naar spoor 11 en 12, vervolgens 200 meter de andere kant oplopen en via de trap weer naar beneden.
Het is allemaal prachtig bij Sloterdijk met zowel sporen onder als boven, het enige probleem is dat het door de poortjes één groot probleemstation is geworden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.