Door poortjes bij sloterdijk extra betalen | NS Community

Door poortjes bij sloterdijk extra betalen



Toon eerste bericht

129 reacties

Pro-actief vergoeden is helaas vanwege de privacywet niet mogelijk, LoesJM. We mogen niet je gegevens monitoren en op basis van je reisgegevens je restitutie geven. Je dient hierover echt zelf contact met ons op te nemen. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven gaan we vooralsnog behalve betere informatievoorziening niks aanpassen.
Reputatie 1
Pro-actief vergoeden is helaas vanwege de privacywet niet mogelijk, LoesJM. We mogen niet je gegevens monitoren en op basis van je reisgegevens je restitutie geven. Je dient hierover echt zelf contact met ons op te nemen. Zoals al eerder in dit topic is aangegeven gaan we vooralsnog behalve betere informatievoorziening niks aanpassen.
Afijn, dus de NS gaat niks aanpassen. Wat een ongelooflijk botte reactie. Toch maar weer eens Rover, Radar en/of Kassa inschakelen want, hoe leuk en interessant deze Community ook is, het brengt ons niets verder aangezien dit medium behoorlijk kanaliseert omdat de berichten binnen deze Community blijven. Een vorm van downspinnen.
Reputatie 7
Badge
Het is, op een andere manier, hetzelfde als de plicht die NS nu op zich zou hebben genomen op klanten beter te informeren over geld terug bij vertraging op de HSL. Er wordt niets, maar dan ook niets in werkelijkheid aan gedaan. Noch op de stations als oproep, noch in de trein. Ook niet toen de HSL er zoals vier weken geleden een halve dag uit lag.

Klanten moeten, herstel: mogen, overal zelf achteraan.
Voor zover ik weet mogen wij niet continue monitoren welke reis je hebt gemaakt en hierop anticiperen. Bij NS Flex kijkt ons systeem naar je reishistorie en op basis daarvan worden je reiskosten berekend. De kosten, en extra kosten door verkeerde handelingen, worden allemaal geautomatiseerd geregeld en niet door 'mensenhanden'. Voor de problematiek op Amsterdam Sloterdijk zou het wel nodig zijn om handmatig restitutie in te zetten, en dit gaat niet gebeuren. Zoals ik al diverse keren heb aangegeven, hier en in andere topics, is zelf restitutie vragen de enige optie. NS gaat het beleid op dit station niet veranderen, ook al betekent dit dat reizen van Amsterdam Sloterdijk met wat hobbels gaat.
Ik vermoed dat dit komt omdat niet aan te geven is dat je via Amsterdam Sloterdijk reist of alleen daar op eigen initiatief daar een stop maakt om koffie te halen. Ik ga ervan uit dat mijn collega's dit allemaal goed hebben uitgezocht, iMark. Zoals gezegd gaat dit niet aangepast worden. Hoe vervelend het ook is, dit is hoe het is. Reizigers die extra kosten maken kunnen hiervoor restitutie vragen.
Ik ga ervan uit dat

Je weet dat de meeste fouten gemaakt worden door een stelling als deze?
Reputatie 1
En alleen de ervaren reiziger, die weet hoe het zit en die de moeite neemt om zijn geld terug te vragen zal gerestitueerd worden. De meeste reizigers weten hier helemaal niets van (zoals drie dames die ik deze week in de trein sprak op het traject Leiden-Den Helder) of nemen niet te moeite om hun geld terug te vragen. Prettig voor de NS.
Met alle respect voor eenieder die in dit topic reageert, er is al heel vaak aangegeven hoe NS in deze kwestie staat. Dit standpunt gaat niet veranderen. We geven restitutie aan reizigers die ongewenst extra kosten maken maar de infrastructuur op Amsterdam Sloterdijk blijft gehandhaafd. Ook automatisch restitutie krijgen gaat niet gebeuren. Zowel op deze community als binnen de Klantenservice is de situatie bekend en een simpel telefoontje zorgt voor restitutie.
@Jouke NS
Je schrijft in de reacties telkens teksten als
Ik vermoed
Ik ga er van uit
Zover ik weet.
Maar er komt geen enkele echte onderbouwing, terwijl door de forumleden al je voorbeelden weerleggen. Misschien tijd om een keer een echt goed onderbouwde reactie te geven en daarbij te zorgen dat ook alle voorbeelden en argumenten zoals hier op het forum gegeven worden weerlegd worden. Of natuurlijk en keer namens de NS erkennen dat jullie fout zitten en het probleem gewoon oplossen.
Met alle respect voor eenieder die in dit topic reageert, er is al heel vaak aangegeven hoe NS in deze kwestie staat. Dit standpunt gaat niet veranderen. We geven restitutie aan reizigers die ongewenst extra kosten maken maar de infrastructuur op Amsterdam Sloterdijk blijft gehandhaafd. Ook automatisch restitutie krijgen gaat niet gebeuren. Zowel op deze community als binnen de Klantenservice is de situatie bekend en een simpel telefoontje zorgt voor restitutie.
Waarom komen er dan voorbeelden op het forum dat reizigers afgewinpeld worden door de klantenservice dat ze maar moeten omlopen en niet gewoon direct restitutie krijgen en waarom is het verplicht voor die restitutie je NAW gegevens op te geven?
Volgens mij heeft Sivan NS al een onderbouwde reactie gegeven, marv87, zowel hier als in andere topics. Ik ben simpelweg aan het herhalen wat al is gezegd. Ik snap dat het erg vervelend is als er steeds weer extra kosten zijn maar het standpunt van NS is duidelijk. Ik denk dat alles gezegd is over dit onderwerp, zeker als je dit topic meeneemt in het overzicht. Meer kan ik helaas niet doen.

Met alle respect voor eenieder die in dit topic reageert, er is al heel vaak aangegeven hoe NS in deze kwestie staat. Dit standpunt gaat niet veranderen. We geven restitutie aan reizigers die ongewenst extra kosten maken maar de infrastructuur op Amsterdam Sloterdijk blijft gehandhaafd. Ook automatisch restitutie krijgen gaat niet gebeuren. Zowel op deze community als binnen de Klantenservice is de situatie bekend en een simpel telefoontje zorgt voor restitutie.Waarom komen er dan voorbeelden op het forum dat reizigers afgewinpeld worden door de klantenservice dat ze maar moeten omlopen en niet gewoon direct restitutie krijgen en waarom is het verplicht voor die restitutie je NAW gegevens op te geven?


Daarop kan ik onmogelijk antwoorden. Ik kan niet nagaan waarom mijn collega's een onjuist antwoord geven. Soms is het mogelijk een andere route te lopen maar we geven in alle gevallen restitutie wanneer er onterecht extra kosten zijn gemaakt.

Voor de meelezers: Indien jij contact hebt opgenomen om restitutie te krijgen maar een negatieve reactie hebt gekregen kun je dit aangeven in een nieuw topic. Wij als moderators gaan hier dan graag voor je naar kijken, hoewel de voorkeur uitgaat naar onze Klantenservice via Sociale Media of Live Chat. Alleen wanneer je daar onterecht wordt afgewezen kun je het via deze community afhandelen.
Reputatie 1
Met alle respect voor Jouke heb ik toch het gevoel dat men bij de NS accepteert dat er eens in de zoveel tijd wat ophef ontstaat over deze oneerlijke en kromme situatie; dan mag iedereen die dat wil via dit forum zeggen wat hij of zij kwijt wil en vervolgens is de rust weergekeerd en kan de NS weer een tijdje incasseren. Zolang het maar binnen deze Community blijft is er voor de NS helemaal niets aan de hand.
Goedemorgen allen.

Zoals hier ook al wordt geschreven, kunnen wij als moderator niet meer voor jullie doen dan de signalen door te geven omtrent dit onderwerp, hetgeen is gebeurd. Ten tijde van de eerste berichten over Sloterdijk heb ik me hard gemaakt om jullie feedback en (terechte) frustratie op de juiste plek te beleggen, om te zien of een oplossing of in ieder geval toereikende informatie haalbaar is. Alles wat daar vanuit mogelijk was, is gebeurd. Ik kan jullie niet meer bieden dan hetgeen al is gezegd, al zouden jullie dat graag anders zien.

Ik wil vooral voorkomen dat er een discussie ontstaat tussen moderator en reizigers. Dat heeft geen enkel nut en zal de situatie niet veranderen. Voel je vrij je ongenoegen via dit topic, een ander bestaand topic of een andere weg kenbaar te maken. Wij als moderator kunnen helaas niet meer voor jullie betekenen.
Reputatie 1
Ik heb zeker geen kritiek op de moderator en over het algemeen ook geen kritiek op de NS; ik ben een zogenaamde tevreden klant. Alleen het onderwerp van de poortjes op Sloterdijk blijft me bijzonder irriteren. Iedere keer wanneer ik een aantal reizen tegelijk declareer baal ik van het feit dat ik die administratie moet bijhouden terwijl ik er part noch deel aan heb. En ik ken genoeg mensen die ook daar geen zin in hebben en dus (weliswaar met grote tegenzin) voor iedere reis te veel betalen. Maar, inderdaad, de moderator heeft daar natuurlijk geen enkele schuld aan.
Reputatie 6
Badge +2

Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.

 

De metro heeft er niets mee te maken[, deze] ligt aan de andere kant van het station.

Ik heb het niet over de metro zelf, maar over de metrozijde, als je daar een treinperron betreedt of verlaat moet je sowieso door poortjes.

Ik snap je punt. Ik geef het door.

Via de stationshal” lijkt erop te slaan dat je niet aan de metrozijde moet overstappen.

 

De metro heeft er niets mee te maken ligt aan de andere kant van het station.

Ik heb het niet over de metro zelf, maar over de metrozijde, als je daar een treinperron betreedt of verlaat moet je sowieso door poortjes.

Oh, Ja nu snap ik het, je moet inderdaad doorklikken op de tekst maar er zijn natuurlijk legio mensen die dit niet doen en alleen op het eerste schermpje in de App kijken. Op Sloterdijk zelf ontbreekt al maanden elke vorm van informatie over dit probleem. Bureau Mijksenaar heeft in het afgelopen jaar ook niets kunnen bedenken blijkbaar. 

Reputatie 5
Treurig, omdat het primaire probleem de onlogische plaatsing van de poortjes betreft.

Eigenlijk zou je gewoon moeten tailgaten in het geval van een overstap, al riskeer je dan wel een boete, terwijl het NS blijkbaar wel is toegestaan om reizigers te frustreren en duurder uit te laten zijn.

Als je dan een boete krijgt laat je het voorkomen bij de rechtbank.
Zeer waarschijnlijk win je dat.
Badge +3

De route gaat door delen van de stationshal binnen de poortjes.

Er is dus tegenwoordig een route via (delen van) de stationshal waarbij je géén poortjes meer hoeft te passeren?

Dan is dat traplopen/omloopverhaal dus ook niet meer nodig inderdaad.

Hoera, eindelijk! (als het echt zo is)

De route gaat door delen van de stationshal binnen de poortjes.

Er is dus tegenwoordig een route via (delen van) de stationshal waarbij je géén poortjes meer hoeft te passeren?

Dan is dat traplopen/omloopverhaal dus ook niet meer nodig inderdaad.

Hoera, eindelijk (als het echt zo is)!

Nee ik zal je gelijk uit de droom helpen, dit is niet zo. Voor bepaalde reizen dien je altijd de 35 traptreden naar beneden te nemen. (Er is sedert het plaatsen van de poortjes nl niets door NS in positieve zin gedaan om het probleem op te lossen).

Elders binnen deze community is meegedeeld dat er geen nieuwe posters zullen komen, omdat de vorige agressie naar het personeel zouden hebben opgeroepen.

NS heeft geconcludeerd dat het OV-Chipkaartsysteem niet afdoende kan worden aangepast en heeft vervolgens het probleem bij het reizend publiek neergelegd. Naar gemeld heeft bureau Mijksenaar - de vaste ontwerper van NS - inmiddels de opdracht om de "wayfinding" (hoe verzin je het) op Sloterdijk te verbeteren. Het is in professionele handen; voorlopig geduld dus. Er komen mooie, agressie dempende borden die de omlooproute aangeven.



En ook hier dan maar de vraag: Bureau Mijksenaar is nu 4 maanden bezig. Hoe staat het er mee???

Ik heb nog geen agressie dempende borden gezien. Volgens mij heeft NS helemaal geen opdracht gegeven en denken ze bij elke reiziger die door de poortjes overstapt: Katjing
Badge +3

Bummer… te vroeg gejuicht :disappointed_relieved:

Maar waarom geeft de app/reisplanner dan die suffe info “Vermijd extra kosten: overstappen via de stationshal en perron 11/12” als je juist NIET via de stationshal moet? :rolling_eyes:

Agressie demp je niet met een olijk bord, agressie demp je door je klanten niet langer op te lichten.

Omdat zoals Dennis al aangeeft Sloterdijk meerdere uitgangen heeft. Aan de metrozijde moet je sowieso eerst door de poortjes om verder te komen. In de stationshal kan je via de trap naar boven naar spoor 11 en 12, vervolgens 200 meter de andere kant oplopen en via de trap weer naar beneden. 

Het is allemaal prachtig bij Sloterdijk met zowel sporen onder als boven, het enige probleem is dat het door de poortjes één groot probleemstation is geworden. 

Reageer