Dramatisch slechte service fietsenstalling Apeldoorn

Sinds Ns het beheer doet van de fietsenstalling is het slechter geworden, gangpaden verstopt, medewerkers die weg duiken bij problemen. Maar het kan nog slechter, de betaalde fietsenstalling is blijkbaar gesloten, maar nergens een bericht. De klanten gaan nu de al overbevolkte automatische stalling in, betalen met een Pin pas dat duurt tergend lang, snappen het systeem niet, staan hulpeloos lang te prutsen. De na medewerkers kijkt er vanaf zij stoeltje naar en doet niets. Service, klantgericht, cijfer nul.

25 reacties

Reputatie 6
Hallo Janvast en welkom op het NS Serviceforum.

Wat spijtig om te lezen dat deze fietsenstalling niet klantvriendelijk genoeg is opgesteld op station Apeldoorn. Het is duidelijk dat de overbevolking van de automatische fietsenstalling een gevolg is van het slechte onderhoud van de andere fietsenstalling. Ik heb de stationsbeheerder en de stallingsbeheerder op de hoogte gesteld en verzocht om hier z.s.m. verandering in aan te brengen. Bedankt voor het doorspelen van jouw ervaringen, ik hoop dat je snel verbetering ziet.
Hallo Thoms, Spijtig om te constanstateren dat het dramtisch blijft. Het zou heel erg helpen als de mensen die er zonder fiets in moeten door de tourniqet zonder paslezer kunnen. Dat geeft heel veel lucht
Inderdaad, het aantal poortjes bij de fietsenstalling in Apeldoorn is echt te weinig. Zeker tijdens de spits ontstaan er elke dag hele lange rijen om de fietsenstalling in en uit te komen. Dat komt omdat het systeem langzaam werkt, zeker als er ook betaald moet worden met een pinpas én omdat twee poortjes echt te weinig is voor de reizigersaantallen. Ik ben benieuwd of jullie al een oplossing hebben en of er plannen zijn om het aantal poortjes uit te breiden.
Hallo SJO,

Het ligt nu bij de verantwoordelijke afdeling en het is momenteel dus onder de aandacht. Ik heb geen inzicht in de processen, maar laat het vooral weten als je wel of geen verandering merkt of nog goede suggesties hebt 🙂.
Reputatie 1
Wel fijn dat ik geen nieuw topic hoef te openen, maar ik heb spijt van de beslissing om eind vorige jaar een abonnement te nemen op de “nieuwe” bewaakte fietsenstalling in Apeldoorn. Wilde mijn nieuwe fiets veilig en comfortabel stallen, maar dat viel even tegen zeg. Personeel van de Felua was ineens wegbezuinigd. De stalling is geautomatiseerd, maar dat verloopt verre van vlekkeloos. Ik verbaas mij hoe een bedrijf als NS zo’n waardeloos systeem kan bedenken en vraag mij echt af wat de meerwaarde voor de reiziger is.

Hoewel het dagelijks een probleem is om snel de stalling uit te komen in de spitsuren, duurde het vandaag bijna 20 minuten. Oorzaak: er zijn maar 2 ingangen, die tevens uitgang zijn. Een andere manier om binnen te komen is er niet. In de spits slaat de boel dan steevast op hol en ontstaan opstoppingen. Mensen worden hierdoor ongeduldig en halen hun OV chipkaart dan meerdere keren langs de lezer, als het poortje weer hapert (wat het alleen maar erger maakt, omdat het systeem dit niet snapt). Personeel van de OV fiets komt af en toe even kijken, maar vaak ook niet. Als het poortje dicht blijft, of iemand heeft een probleem met zijn chipkaart moet het sowieso allemaal via de intercom waardoor de uitgang minutenlang geblokkeerd blijft. Ook heel fijn voor mensen die tijdens deze chaos de stalling in willen. Die zouden zomaar eens een trein willen halen....

Zie hier een voorbeeld van service van NS anno 2018. Een gemiste kans wat mij betreft.

Ik ben zeker verheugd dat hier kennelijk wel iets mee gedaan gaat worden bij de “verantwoordelijke afdeling”, maar hoop wel dat dit binnen zeer korte termijn is. Het systeem hapert namelijk al een maand of drie en dat is best lang. Ik hou daarom dit topic in de gaten....en ben zeker benieuwd of er al iets te melden valt.

Zou ook mooi zijn als dit ook even aangegeven wordt in de stalling zelf (iets in de trant van: “Problemen zijn bekend, we verwachten binnen x dagen een oplossing. Excuses voor het ongemak”). Want niet iedereen is bekend met dit forum.
Goedenavond jth079 en welkom op et NS Serviceforum!

Ik vind het erg vervelend om te lezen dat er nog steeds weinig verbetering te merken is bij deze fietsenstalling. Helaas hebben wij weinig invloed op de informatievoorziening bij de stalling zelf.

Ik zal in ieder geval een proberen te achterhalen, via mijn collega Thomas, of er al iets meer informatie bekend is hierover.
Inderdaad, vandaag stonden er 30 mensen in de rij om naar binnen te gaan. Ik heb er 10 minuten over gedaan om in de stalling te komen en eruit. Wanneer gaat er wat veranderen, want bijna elke dag is het een probleem!
Ik heb helaas nog geen update gekregen van Thomas hierover, zal hem nogmaals vragen!
Reputatie 6
Ik heb mijn verzoek tot aanpassing en eventuele uitbreiding zo uitgebreid mogelijk doorgezet, maar heb hier nog geen terugkoppeling van ontvangen. Ik heb een reminder verstuurd en houd je op de hoogte!
Reputatie 6
Update: Inmiddels heb ik de stallingsbeheerder te pakken weten te krijgen, om jullie van goed nieuws te voorzien. Bedankt voor het aankaarten van de problemen op dit station: dit betekent heel veel voor ons en brengt onderstaande acties tot stand.

Er zijn meerdere klachten gekomen over de fietsenstalling op station Apeldoorn. De reizigersstroom is niet vloeiend, waarbij tijdens de spits er heuse files ontstaan, wat in de geest van het snel van A naar B reizen, niet helemaal wenselijk is. Vandaar dat er besloten is z.s.m. te gaan verbouwen. Op 26 februari zal de stalling verbouwd worden, waarbij er een aantal aanpassingen gedaan zullen worden. De stalling wordt gelijkend op die van het Jaarbeursplein (Utrecht) met 3 ingangen aan de voorzijde en een zelfservice uitcheckzijde aan de andere kant van de stalling. De eerste 24-uur kan er gratis gestald worden en de tourniquets verdwijnen hierbij dan ook. Medio maart zal de stalling worden opgeleverd, waarbij de aanpassingen de beschreven klachten (hopelijk) zullen tegengaan.
Beste Thomas,

Fijn dat de fietsenstalling verbouwd wordt in Apeldoorn en hoop dat het in de toekomst minder vertraging oplevert.
Wel heb ik de vraag of er een aparte gedeelte komt voor abonnementhouders. Een paar weken geleden is mij dat wel verteld en het staat ook in de fietsenstalling op een blauw bord dat er altijd plaats is voor abonnementhouders.
Alleen wordt door de medewerkers verteld dat er geen aparte ruimte komt voor abonnementhouders en dat iedereen de 1e 24 uur gratis kan stallen. Kan je dit bevestigen?

Update: Inmiddels heb ik de stallingsbeheerder te pakken weten te krijgen, om jullie van goed nieuws te voorzien. Bedankt voor het aankaarten van de problemen op dit station: dit betekent heel veel voor ons en brengt onderstaande acties tot stand.

Er zijn meerdere klachten gekomen over de fietsenstalling op station Apeldoorn. De reizigersstroom is niet vloeiend, waarbij tijdens de spits er heuse files ontstaan, wat in de geest van het snel van A naar B reizen, niet helemaal wenselijk is. Vandaar dat er besloten is z.s.m. te gaan verbouwen. Op 26 februari zal de stalling verbouwd worden, waarbij er een aantal aanpassingen gedaan zullen worden. De stalling wordt gelijkend op die van het Jaarbeursplein (Utrecht) met 3 ingangen aan de voorzijde en een zelfservice uitcheckzijde aan de andere kant van de stalling. De eerste 24-uur kan er gratis gestald worden en de tourniquets verdwijnen hierbij dan ook. Medio maart zal de stalling worden opgeleverd, waarbij de aanpassingen de beschreven klachten (hopelijk) zullen tegengaan.
Ik heb het voor je uitgezocht jeroenblijleven en iedereen met een abonnement kan zijn fiets de 1e 24 uur gratis stallen. Ik begrijp hieruit dat je in het bezit moet zijn van een abonnement om überhaupt je fiets daar te kunnen stallen.
Dank je wel voor je reactie. Ik hoop ook dat het zo is, want je betaalt 75 euro p.j.
Alleen wat ik ook heb gehoord dat iedereen met een ov-kaart (dus geen abonnement) ook de 1e 24 uur kan stallen. Kan je dit ook bevestigen dat dit niet klopt?

Ik heb het voor je uitgezocht jeroenblijleven en iedereen met een abonnement kan zijn fiets de 1e 24 uur gratis stallen. Ik begrijp hieruit dat je in het bezit moet zijn van een abonnement om überhaupt je fiets daar te kunnen stallen.
jeroenblijleven, als je geen abonnement op je OV-chipkaart hebt staan is het niet mogelijk om je fiets de eerste 24 uur gratis te stallen.
Beste Iris, dank voor je reactie. Maar ik snap t niet helemaal. Ik betaal 75 euro pj voor het abonnement van de fietsenstalling. Dan is de 1e 24 uur toch niet gratis. Of bedoel je een ander soort abonnement. Want zoals ik jouw antwoord lees, kan ik als met mijn 'stal-abb.' de 1e 24u gratis mijn fiets stallen, maar als ik langer wil staan dan komt er dus nog een toeslag bovenop!
Dat is mogelijk met een "Stallen op rekening" abonnement. Met jouw abonnement kun je zo lang stallen als je wilt.
Dat begrijp ik, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit om geen abonnement, want ik ben binnen de 24uur terug. En als het een keer langer is dan 24 uur dan betaal ik wel. Dit scheelt 75 euro p.j.

Dat is mogelijk met een "Stallen op rekening" abonnement. Met jouw abonnement kun je zo lang stallen als je wilt.
Reputatie 7
Badge
Correct. Daarom zeggen de meeste mensen hun abonnement op, als ze beseffen wat de nieuwe regeling inhoudt.
Dat begrijp ik, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit om geen abonnement, want ik ben binnen de 24uur terug. En als het een keer langer is dan 24 uur dan betaal ik wel. Dit scheelt 75 euro p.j.
Dank voor je reactie Jac. Dan zit ik goed mijn gedachtegang. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Correct. Daarom zeggen de meeste mensen hun abonnement op, als ze beseffen wat de nieuwe regeling inhoudt.
Reputatie 1
De ellende is inmiddels voorbij....Het is een verademing. Abonnementhouders krijgen een sticker op hun fiets en hoeven niet meer in- of uit te checken. Personeel is vriendelijk, weer gewoon aanwezig en er is eindelijk weer een fietsreparatieservice. Zo hoort het dus!
Hartstikke fijn om te lezen dat je momenteel tevreden bent, jth079 🙂
Ben ik mee eens. Op dit moment geen problemen.
Heb wel abonnement opgezegd en krijg restant geld terug. Complimenten hiervoor.
jeroenblijleven, je gaat nu voor max. 24 uur stallen? Top dat het zo goed afgehandeld is.
Badge
Ook ik ben zeer gelukkig met de gerenoveerde stalling. Ditzelfde model fietsenstalling had ik één keer eerder gezien, in Harderwijk, en daar vond ik het een bijzonder prettige opzet. Zeer blij dat deze nu ook in Apeldoorn te vinden is, vanaf nu ga ik weer bewaakt stallen ipv onbewaakt!
Fijn, DDietzen 🙂

Reageer