beantwoord

Dubbel cq. vol tarief?

• 5 mei 2014
  • 6 reacties
  • 320 Bekeken

Vanochtend vanuit Coevorden de reis geopend terug naar Heerlen. Ik heb een dal-voordeeluren abonnement, en ben dus met opzet VOOR 6.30u opgestapt, zodat de korting geldig was voor de reis. In Coevorden vertrokken met Arriva, toen in Zwolle omgechecked naar NS... vol verwachting of de ''overstap OK'' zou zijn. Nou, niet dus... VOL tarief geteld. Waarom, en hoe kan het zo moeilijk zijn om het systeem te laten zien dat ik VOOR 6.30u (Dus in mijn geldig kortingstarief tijd) ingechecked heb. Dit heeft me nu +-10 euro meer dan normaal gekost. Is hier echt geen oplossing voor, of denk ik verkeerd? Alvast bedankt! 🙂
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 mei 2014, 21:55

Zo werkt het systeem: uit- en weer inchecken begint een nieuwe reis. En dat is vervelend als u nu een deel tegen spitstarief maakt, maar als u in de spits had ingecheckt in Coevorden en na de spits had omgecheckt in Zwolle, dan had u er voordeel uit gehaald.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Zo werkt het systeem: uit- en weer inchecken begint een nieuwe reis. En dat is vervelend als u nu een deel tegen spitstarief maakt, maar als u in de spits had ingecheckt in Coevorden en na de spits had omgecheckt in Zwolle, dan had u er voordeel uit gehaald.
Logisch, dat laatste...maar helaas was dat niet mogelijk, vandaar de logische gedachte om in ieder geval voor 6.30 in te checken, zodat het ''overstap'' systeem wel herkend zou worden. Dus niet.... Bedankt voor je antwoord.
Badge
Clowninsane, welkom op het forum. Het klopt wat Tochjo aangeeft. Omdat je met 2 verschillende vervoerder reist dien je eerst te checken bij Arriva en opnieuw inchecken bij NS. De inchecktijd blijft leidend ook bij een nieuwe incheck. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.
Kunnen we niet nog 10 vervoerders op het spoor toelaten, dan weten we tenminste zeker dat je nooit meer met korting kan reizen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zou geen enkel effect hebben. Je moet de werking van het systeem kennen en daar rekening mee houden als je met korting wilt reizen. Wie in de daluren vertrekt en dan overstapt in de spits op een andere vervoerder, reist tot het uitchecken tegen het daltarief en betaalt bij die vervoerder het normale tarief.

Wat niet wegneemt dat ik de privatisering, eigenlijk de monopolisering van trajecten, liever niet had gezien. Als ik voor half zeven bij NS incheck, rij ik met de treinen van NS tegen daltarief, ook al reis ik in de spits. Dat lijkt me een nette regeling, afgezien van het vroege opstaan, waar ik niet zo van hou.
Reputatie 6
Badge +2
Kunnen we niet nog 10 vervoerders op het spoor toelaten, dan weten we tenminste zeker dat je nooit meer met korting kan reizen.
Dat ik ook weer overdreven, maar het is wel raar dat je reismogelijkheden met korting zo afhangen van welke vervoerder een concessie krijgt.

Reageer