beantwoord

E tickets

• 4 mei 2021
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Goede morgen NS,

Ik heb nu voor de derde maal een e-ticket gekocht om samen met iemand te kunnen reizen aangezien ik een 40% kortings kaart heb reis ik regelmatig met mensen samen.

Nu koop je dan vooraf een e ticket net zoals vandaag maar hiermee is het op veel stations een drama met inchecken vanaf de mobiele telefoon. Dit heeft tot nu toe al 3 maal tot nogal vervelende situaties geleid. Nu zou het e ticket ons gemak moeten bieden? Een los kaartje kopen met korting kan al niet meer, maar inchecken met een digitaal ticket is nog vele malen problematischer.

Nu zit ik dus in de trein naar Delft met mij reisgenote die dus niet met haar e ticket kon inchecken?

Hoe kan het zo zijn dat e tickets niet inchecken?

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 mei 2021, 10:30

Hoi Zorgbeest. Welkom bij de Community!

Het inchecken (het openen van een poortje) met een E-ticket is alleen van toepassing op een station met poortjes. Bij paaltjes kan er niet worden ingecheckt met een E-ticket. Het ticket kan ook niet bij elk poortje worden gescand. Dit kan alleen bij poorten met een barcode lezer. Het poortje zal dan het symbool ‘scan ticket’ hebben.

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Zorgbeest. Welkom bij de Community!

Het inchecken (het openen van een poortje) met een E-ticket is alleen van toepassing op een station met poortjes. Bij paaltjes kan er niet worden ingecheckt met een E-ticket. Het ticket kan ook niet bij elk poortje worden gescand. Dit kan alleen bij poorten met een barcode lezer. Het poortje zal dan het symbool ‘scan ticket’ hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Met een e-ticket kun je ook niet inchecken, inchecken kan alleen met iets waar een chip in zit en dat heeft een e-ticket niet. Met een e-ticket kun (en moet) je een gesloten poortje openen om een station te betreden of te verlaten, bij een station met paaltjes hoeft en kan dit niet. En dat openen kan alleen bij poortjes die geschikt zijn voor e-tickets. Deze zijn te herkennen aan een glazen gedeelte op de plek waar je je kaart moet houden en het symbool "scan ticket". Gaat het poortje dan nog niet open, is er iets anders aan de hand, bv het e-ticket niet goed leesbaar vanwege te weinig helderheid van de telefoon of het glaasje heeft krassen. 

Reageer