beantwoord

Eerder snelbussen laten rijden tijdens werkzaamheden!

• 27 oktober 2015
  • 11 reacties
  • 254 Bekeken

Op dit moment zijn er werkzaamheden tussen Sittard en Maastricht. Nodig, uiteraard, maar lastig als je een baan in Maastricht hebt.
Met name als je vroege dienst hebt en om 8:00 uur moet beginnen!

De eerste bus gaat immers pas om 06:40 en die komt een uur later aan in Maastricht. Dit is een stopbus.

Is het wellicht een idee om eerder (dus om 7:00 uur bijvoorbeeld) de eerste snelbus te laten rijden? Aangezien het langer reizen is, is het toch logisch om ook eerder snelbussen te laten rijden?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 28 oktober 2015, 11:45

Naar aanleiding van dit topic is vanochtend de eerste bus niet om 06.40 vertrokken, maar om 06.30. Tevens betrof dit geen stopbus, maar een snelbus, zodat de vroege reiziger een stuk eerder op station Maastricht aankwam.

EDIT: Bij een volgende verbussing zal dit vraagstuk serieus worden meegenomen in de planning
Bekijk origineel

11 reacties

Het zal lastig worden om op korte termijn nog snelbussen te regelen voor de vroege uurtjes, maar ik ga kijken of kan achterhalen welke afweging hier is gemaakt. Zodra ik meer weet, laat ik dat hier weten, Chris.
Bedankt, ik denk dat je hier heel wat reizigers blij mee kan maken! 😃
Inge, het is niet de eerste keer dat NS hier op wordt gewezen via dit forum.

Zorg gewoon dat mensen, die normaliter van jullie eerste treinen gebruik maken, op de normale tijd op hun werk/bestemming kunnen komen. Het is belachelijk dat jullie daarvoor blijkbaar een afweging moeten maken, waar de reiziger niet bij gebaat is.
Reputatie 5
Badge
Zie onder andere hier:

https://forum.ns.nl/de-trein-11/eerste-bus-werkzaamheden-13803

Reactie van NS: zoek het maar uit.

Dit speelt op alle trajecten naar de uithoeken van het land. De tijden van de NS bus worden niet aangepast op de extra reistijd waardoor je gewoon een probleem hebt als je normaalgesproken met de eerste trein reist.
Is er wellicht behoefte onder de deelnemers aan dit forum als ik dit probleem (dat blijkbaar overal in Nederland ontstaat bij werkzaamheden) aankaart bij het OV-loket? Ik zou er eventueel wel wat tijd aan willen besteden en de vorderingen via dit forum willen delen.
Reputatie 5
Badge
Dat zou fantastisch zijn. Ik heb het wel al eens bij Rover aangekaart, maar daar kwam geen antwoord op.
Ik zal dan eerst eens een brief aan NS formuleren. Aangezien dat noodzakelijk is voordat naar het OV-loket gestapt kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
Het komt vooral omdat de dienstregeling in de richting Randstad vaak vroeg begint maar in de tegenrichting vaak erg laat. Er ligt bijv. ook al jarenlang de klacht dat de eerste IC uit de richting Utrecht pas om 7.30 uur in Eindhoven aankomt hetgeen erg onhandig is voor wie vroeg moet beginnen of naar het vliegveld moet.

En het wordt dus helemaal vervelend als door vervangend busvervoer de eerste aankomst nog eens een halfuur naar achteren schuift.
Reputatie 1
Badge
Verder vraag ik me af of het plaatselijke ''service''personeel er op kan inspelen: als blijkt dat er rond die tijd genoeg mensen zijn die linea recta naar Mstr willen-vul die dan in 1 bus die linea recta gaat en dus veel eerder kan aankomen. In de andere richting moeten die bussen al veel eerder rijden-dus er moeten er zat zijn rond die tijd in Std. Maar inmiddels is deze onderhoud ook al weer voorbij.
Reputatie 7
Badge +3
In de andere richting moeten die bussen al veel eerder rijden-dus er moeten er zat zijn rond die tijd in Std.
Zelfs als het maar om een paar mensen gaat lijkt het me geen probleem want de busdienst begint in Maastricht al om 5.35 uur, dus die vroege bussen rijden waarschijnlijk toch leeg terug naar Maastricht. Maar helaas nu te laat.
Naar aanleiding van dit topic is vanochtend de eerste bus niet om 06.40 vertrokken, maar om 06.30. Tevens betrof dit geen stopbus, maar een snelbus, zodat de vroege reiziger een stuk eerder op station Maastricht aankwam.

EDIT: Bij een volgende verbussing zal dit vraagstuk serieus worden meegenomen in de planning

Reageer