beantwoord

efficient overstappen op station Breda

• 14 september 2014
  • 5 reacties
  • 543 Bekeken

Zou het wat zijn in alle treinen die binnenkomen op station Breda niet alleen om te roepen op welk spoor men kan overstappen voor de diverse richtingen maar ook om daarbij toe lichten hoe men daar kan komen?

Breda doet zijn uiterste best en geeft vrij goed aan hoe je spoor 5 en 2 kunt bereiken, maar als je niet voorbereid bent op een sprint over metershoge metalen trappen aan het einde (!) van de perrons is zelfs een overstaptijd van 7 minuten heel krap.

Complimenten trouwens voor de glimmend nieuwe hal!
icon

Beste antwoord door Thijs NS 15 september 2014, 10:51

Ik denk dat het oplezen van deze informatie onnodig lang duurt wanneer het ook al is aangegeven op het station. Informatie op het station is voor iedereen die hier behoefte aan heeft zichtbaar. Een omroepbericht dat lang duurt wordt door veel reizigers als irritant ervaren.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat zou betekenen dat al het treinpersoneel precies op de hoogte moet zijn van de situatie op dat moment.
Lijkt mij in de praktijk een ondoenlijke zaak.
Het treinpersoneel bestaat uit medewerkers uit het hele land, die soms incidenteel ook eens op Breda komen.
Van hen kun je toch niet verwachten dat je dan precies weet hoe de situatie op dat moment is.
Station Breda wordt op dit moment nou eenmaal verbouwd en elke verbouwing veroorzaakt overlast.
U geeft zelf al aan dat er vrij goed aangegeven wordt hoe je het beste naar een ander spoor kunt gaan.
Gelukkig is het allemaal van tijdelijke aard en komt er straks een mooi station uit die "puinhoop" tevoorschijn.
Maar verwacht in die tussentijd niet dat een machinist of conducteur met standplaats Groningen of Maastricht weet hoe de bouwtechnische situatie is.
Reputatie 4
Badge
De conducteur hoeft dat ook niet te weten, hij kan dat gewoon oplezen vanaf een notitie in de railpocket.
precies! een notitie lijkt me inderdaad een hartsikke goed plan.
Ik denk dat het oplezen van deze informatie onnodig lang duurt wanneer het ook al is aangegeven op het station. Informatie op het station is voor iedereen die hier behoefte aan heeft zichtbaar. Een omroepbericht dat lang duurt wordt door veel reizigers als irritant ervaren.
prima!

Reageer