Eigenlijk niet echt een vraag maar meer een idee.


Zou het niet handig zijn als er een App is, en tevens een website waar je, je hele reis op invult, zoals vertrek station, aankomst station en alle andere relevante informatie, en dat die App of website een snelcode maakt waarmee je dan later op het station door middel van die snelcode, heel snel en zonder veel handelingen je kaartje uit de automaat kan toveren. Je ziet dit ook wel bij Koffie-automaten die bij bedrijven staan, Koffie extra sterk met veel suiker en een klein beetje melk geeft de snelcode: 134 bijvoorbeeld.

NS als het wat is dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet, J.A. Kuiphof

11 reacties

NS wil juist dat mensen gebruik gaan maken van de OV-chipkaart. Daarmee is hetgeen jij voorstelt helemaal niet nodig.
Reputatie 7
Badge +4
Kootje, die App is er al voor Duitsland en voor het reizen naar Duitsland toe. Ik denk dat hij nog beter werkt zelfs. Op je smartphone komt je kaartje staan, onder meer in de vorm van een Azteccode. Afdrukken is niet eens nodig. Zoek in de App store naar DB Navigator. Je moet je wel aanmelden bij de DB.
He een kaartje op je telefoon waar je nog mee in en uit kan checken ook.

Maar ja dan gebruiken we die OV chipkaart niet meer...
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt in Nederland er een poortje mee openen volgens de DB. Ik ben nog nooit voor een gesloten poortje gekomen helaas, lol. De Handyticket geeft veel kortingsmogelijkheden maar helaas nog niet 100 procent korting in Nederland, wel 40.
Reputatie 7
Badge +4
He een kaartje op je telefoon waar je nog mee in en uit kan checken ook.

Maar ja dan gebruiken we die OV chipkaart niet meer...


Het is voor Duitsland gemaakt. In- en uitchecken gaat sneller, hoe dan ook. Ik ben voor een kaartje aanmaken op deze wijze gemiddeld twee minuten kwijt maar het kan wel overal direct vanaf je mobiel.
Bedankt voor het delen van je idee in het NS Serviceforum! We zijn continu bezig met het verbeteren en veraangenamen van de reis van de klant. Het gemak van snel, zonder langs de kaartautomaat te hoeven, op de trein te stappen, hebben we gerealiseerd door de invoering van reizen met de OV-chipkaart. Verder houden we ons bezig met doorontwikkelen van de app RP-Xtra. Waar mogelijk koppelen we steeds meer functionaliteiten toe, die de reis voor de klant kunnen veraangenamen/versimpelen.

Ps: voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'op het station'.
[quote=Femke NS. Het gemak van snel, zonder langs de kaartautomaat te hoeven, op de trein te stappen, hebben we gerealiseerd door de invoering van reizen met de OV-chipkaart. .[/quote]

Grapjas, voor veel reizigers is het gewoon niet waar.

En dan nog zijn er meer wegen die naar Rome leiden. Over 10 jaar heeft heel Europa kaartjes op de telefoon behalve NS.
Ja grapjas, hoe het nu wel werkt zie:
https://www.youtube.com/watch?v=iZsapguJ5ZY
Reputatie 3
Badge
Het gemak van snel, zonder langs de kaartautomaat te hoeven, op de trein te stappen, hebben we gerealiseerd door de invoering van reizen met de OV-chipkaart.

Vooropgesteld: verreweg de meeste reizigers gebruiken de OV-chipkaart inderdaad probleemloos, en de meesten ook al vele jaren. In zoverre klopt deze bewering.

Maar we komen hier op het forum ook steeds meer dingen tegen die helemaal niet gemakkelijk zijn, of (nog) niet duidelijk. Tariefberekening bij alternatieve routes, gevolgen van tussentijds in- en uitchecken, klassewissel voor een bepaalde reis, reizen met onderbreking waardoor eenmalige chip goedkoper dan zijn dan abonnement met korting, reizen buiten je traject met een eigen kaart als je baas je trajectabonnement betaalt, samenreizen als je al een abonnement hebt, en zo nog een aantal dingen. Het maakt allemaal dat je voorafgaand aan je reis al je mogelijke opties moet verkennen voordat je weet hoe je het beste kunt reizen. Zo gemakkelijk is dat allemaal niet.

Het zou al hartstikke handig zijn als die app je op basis van alle relevante gegevens precies zou vertellen wat je het beste kunt doen: eenmalige kaart/reizen met je abo/samenreizen, tussentijds omchecken wegens overgang Spits-Dal of juist niet (omdat je reis dan in tweeën wordt geknipt), trajectkeuze, noem maar op. Dan kun je zelf desnoods ook dat uiteindelijke kaartje nog wel kopen.

Nog handiger zou het zijn als die hele app niet nodig was. . .
Reputatie 1
Bedankt voor het delen van je idee in het NS Serviceforum! We zijn continu bezig met het verbeteren en veraangenamen van de reis van de klant. Het gemak van snel, zonder langs de kaartautomaat te hoeven, op de trein te stappen, hebben we gerealiseerd door de invoering van reizen met de OV-chipkaart. Verder houden we ons bezig met doorontwikkelen van de app RP-Xtra. Waar mogelijk koppelen we steeds meer functionaliteiten toe, die de reis voor de klant kunnen veraangenamen/versimpelen.

Ps: voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'op het station'.


Ik had de suggestie ook al gedaan een tijdje terug en zag net in een oude posting van Thom ook. Daar was geen reactie opgekomen. Het idee om kaartjes verkopen via de NS app met QR barcode moet toch geen rocket science zijn ?

Dan kan je overal op je mobiel met itunes of google app store account een kaartje kopen! Geeft aan hoe laat je met de trein gaat en waar naar toe. Voegen we ook gelijk de 40% korting weer toe. Kan je via whats app een PDF sturen met QR code voor je mede reiziger.

Geen 1 Euro meer voor de papieren chipkaartjes en daadwerkelijk ook milieuvriendelijker omdat er geen papier meer nodig is!

De NS app bestaat al, afrekenen is geen probleem voor jullie want dat regelt google/apple! En last but no least hoef je alleen maar de eticket engine te koppelen aan de NS app.

Et voila!
Reputatie 1
Kunnen buitenlandse bezoekers ook gelijk een kaartje kopen op hun mobieltje! Maak je de wifi op de stations gratis daarvoor! Hoeven ze bij de automaat ook geen 50 cent creditcard heffing te betalen!
Geen gerommel meer veel wisselgeld...

Reageer