beantwoord

Eindhoven-Helmond

• 6 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 362 Bekeken

Beste medewerker van NS,

Ik loop sinds 5 weken stage in Helmond, ik reis vanaf Weert naar Helmond. Dit betekend overstappen in Eindhoven. In 5 weken tijd ben ik al meer dan 6 uur te laat gekomen op stage wegens storingen. Seinstoringen en ander soort storingen ik kan het allemaal niet meer bijhouden. Ik heb ook geen idee wat het inhoudt overigens. Daarbij heb ik ook niet het idee dat er gewerkt wordt aan dit probleem.

Zou u mij uit kunnen leggen waarom deze treinverbinding zo vaak een storing heeft? Weet u of er in de toekomst verbeteringsslagen gaan plaatsvinden?

Vriendelijke groeten,
Fleur Weekers
icon

Beste antwoord door Loes 6 oktober 2015, 09:18

Hoi Fleur,

Ik ga een poging wagen. Elke storing is er altijd eentje teveel. Je schrijft dat het om seinstoringen gaat.

Een belangrijk punt om te weten is dat NS het gebruik van het spoor (de infra) huurt bij Prorail. Dat betekent dat Prorail verantwoordelijk is voor het onderhoud van het spoor en NS rijdt eigenlijk alleen maar treinen. Alles wat kapot is aan een trein van NS, kan NS in de toekomst verbeteren. Alles wat kapot gaat aan de infra ligt bij Prorail. Vaak wordt NS als boosdoener genoemd, maar daar kan NS weinig aan doen. Wel aan het vervolg traject als informatie geven, vervangend vervoer regelen. NS is in deze net als de andere vervoerders afhankelijk van het onderhoud door Prorail.

Als er bv een seinstoring is, kan men oa de seinen niet bedienen, waardoor het treinverkeer onnodig gevaar kan opleveren. Een overwegstoring betekend dat de overwegen niet reageren en dicht gaan. Als treinen mogen rijden, krijgen ze de opdracht om "op zicht" (
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Fleur,

Ik ga een poging wagen. Elke storing is er altijd eentje teveel. Je schrijft dat het om seinstoringen gaat.
Een belangrijk punt om te weten is dat NS het gebruik van het spoor (de infra) huurt bij Prorail. Dat betekent dat Prorail verantwoordelijk is voor het onderhoud van het spoor en NS rijdt eigenlijk alleen maar treinen. Alles wat kapot is aan een trein van NS, kan NS in de toekomst verbeteren. Alles wat kapot gaat aan de infra ligt bij Prorail. Vaak wordt NS als boosdoener genoemd, maar daar kan NS weinig aan doen. Wel aan het vervolg traject als informatie geven, vervangend vervoer regelen. NS is in deze net als de andere vervoerders afhankelijk van het onderhoud door Prorail.
Als er bv een seinstoring is, kan men oa de seinen niet bedienen, waardoor het treinverkeer onnodig gevaar kan opleveren. Een overwegstoring betekend dat de overwegen niet reageren en dicht gaan. Als treinen mogen rijden, krijgen ze de opdracht om "op zicht" (
Reputatie 1
Badge
Rond het station Eindhoven-dat grootscheeps wordt verbouwd vanwege te klein zijn voor de huidige vervoersstromen, worden ook diverse spoorrails/wissels vernieuwd. Dit is een projekt dat al jare loopt en nu tegen het einde aan zit. Het is zowel een gevolg van dit werk, van onvoldoende hiervoor technisch geschoold personeel (zodat storingen vaak veel langer duren als zou moeten), als het bekende elkaar de zwarte piet toespelen tussen NS en ProRail (dat was vroeger gewoon allemaal NS) EN het onvermogen van NS zelf om het pesoneel dan de goede kant op te sturen na een langer durende storing (zeer ingewikkelde roosters), die er voor zorgen dat een storing voor de reizigers veel langer duurt als eigenlijk zou moeten/kunnen. Dat is overigens niet beperkt to rond Ehvn. Verder is het gewoon een ongelukkige toevalstreffer-ook dat kan overal gebeuren.
Als het je te vel wodt, zeker als je nog jeugd bent, en als de tijden je uitkomen, bekijk dan eens de bustihjden-overstap meestal in Asten, reisduur rond de 1 hr 10 min.
Reputatie 3
Nou sinds dat het baanvak vorige maand tussen Eindhoven en Helmond-Brouwhuis (augustus 2015) is aangepast zijn er beduidend meer overweg en seinstoringen tussen Eindhoven en Helmond.
Volgensmij zijn er beunhazen bezig geweest.
Is mij ook al opgevallen Huib!
Het is echt ongelofelijk inderdaad afgelopen week 5/6 seinstoringen gezien tussen Deurne en Eindhoven. En raad eens... vandaag is er weer een...

Terwijl in de vakantie grote delen van het spoor juist vernieuwd zijn, zijn we er dus alleen maar op achteruit gegaan... 😠

Reageer