Ik loop sinds 5 weken stage in Helmond, ik reis vanaf Weert naar Helmond. Dit betekend overstappen in Eindhoven. In 5 weken tijd ben ik al meer dan 6 uur te laat gekomen op stage wegens storingen. Seinstoringen en ander soort storingen ik kan het allemaal niet meer bijhouden. Ik heb ook geen idee wat het inhoudt overigens. Daarbij heb ik ook niet het idee dat er gewerkt wordt aan dit probleem.
Zou u mij uit kunnen leggen waarom deze treinverbinding zo vaak een storing heeft? Weet u of er in de toekomst verbeteringsslagen gaan plaatsvinden?
Vriendelijke groeten,
Fleur Weekers
Beste antwoord door Loes
Hoi Fleur,
Ik ga een poging wagen. Elke storing is er altijd eentje teveel. Je schrijft dat het om seinstoringen gaat.
Een belangrijk punt om te weten is dat NS het gebruik van het spoor (de infra) huurt bij Prorail. Dat betekent dat Prorail verantwoordelijk is voor het onderhoud van het spoor en NS rijdt eigenlijk alleen maar treinen. Alles wat kapot is aan een trein van NS, kan NS in de toekomst verbeteren. Alles wat kapot gaat aan de infra ligt bij Prorail. Vaak wordt NS als boosdoener genoemd, maar daar kan NS weinig aan doen. Wel aan het vervolg traject als informatie geven, vervangend vervoer regelen. NS is in deze net als de andere vervoerders afhankelijk van het onderhoud door Prorail.
Als er bv een seinstoring is, kan men oa de seinen niet bedienen, waardoor het treinverkeer onnodig gevaar kan opleveren. Een overwegstoring betekend dat de overwegen niet reageren en dicht gaan. Als treinen mogen rijden, krijgen ze de opdracht om "op zicht" (
Bekijk origineel
Ik ga een poging wagen. Elke storing is er altijd eentje teveel. Je schrijft dat het om seinstoringen gaat.
Een belangrijk punt om te weten is dat NS het gebruik van het spoor (de infra) huurt bij Prorail. Dat betekent dat Prorail verantwoordelijk is voor het onderhoud van het spoor en NS rijdt eigenlijk alleen maar treinen. Alles wat kapot is aan een trein van NS, kan NS in de toekomst verbeteren. Alles wat kapot gaat aan de infra ligt bij Prorail. Vaak wordt NS als boosdoener genoemd, maar daar kan NS weinig aan doen. Wel aan het vervolg traject als informatie geven, vervangend vervoer regelen. NS is in deze net als de andere vervoerders afhankelijk van het onderhoud door Prorail.
Als er bv een seinstoring is, kan men oa de seinen niet bedienen, waardoor het treinverkeer onnodig gevaar kan opleveren. Een overwegstoring betekend dat de overwegen niet reageren en dicht gaan. Als treinen mogen rijden, krijgen ze de opdracht om "op zicht" (