beantwoord

Engelstalige medewerkers op station Schiphol?

• 25 november 2014
  • 8 reacties
  • 551 Bekeken

Beste,

Als student aan de Universiteit Utrecht ben ik in groepsverband bezig aan een project voor de cursus "De onderzoeker als adviseur." Het doel hiervan is het opzetten van een onderzoeksvoorstel voor een bedrijf of organisatie. Wij hebben gekozen voor de retailbedrijven van de NS op station Utrecht Centraal: wij willen (fictief in opdracht van de NS zelf) advies uitbrengen over het invoeren van een mogelijk Engelstalig taalbeleid bij de werknemers van de retailbedrijven op dat station i.v.m. de internationale reizigers die daar vaak langskomen.

Nu kom ik aan bij de kern van ons verzoek: weet u of station Schiphol al zo'n dergelijk beleid voert in de retailbedrijven daar? Wij zouden namelijk Schiphol willen vergelijken met Utrecht aangezien Schiphol ook veel internationale reizigers voorbij ziet komen.

Namens onze projectgroep willen we u alvast bedanken voor de eventuele medewerking.

Met vriendelijke groet,

Florian Ligthart, Robbie Manders, Marianne Pappelendam & Joy Vos.
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 november 2014, 18:26

De winkels/retailbedrijven op station Schiphol, zowel in de stationshal als (veruit de meerderheid) in de Plaza, behoren niet bij het NS station, maar worden gerund vanuit een andere onderneming (HMShost). Ik verwacht dus niet dat NS je daarover informatie kan verschaffen.
Bekijk origineel

8 reacties

De winkels/retailbedrijven op station Schiphol, zowel in de stationshal als (veruit de meerderheid) in de Plaza, behoren niet bij het NS station, maar worden gerund vanuit een andere onderneming (HMShost). Ik verwacht dus niet dat NS je daarover informatie kan verschaffen.
Bedankt voor je bericht! Ik doelde meer op puur de NS retailbedrijven zoals de AH to go, De Broodzaak, Burger King, Julia's, Kiosk, Smullers en Starbucks, om er een paar te noemen. Het klopt dat het merendeel van de bedrijven op Schiphol niet onder de NS vallen, maar de hier genoemde bedrijven wel.
Nee, dat klopt niet. Een aantal retailbedrijven die jij noemt bestaan niets eens op Schiphol (Kiosk, De Broodzaak, Julia's en Smullers) en die er wel zijn, worden niet gerund door NS Stations. Ah to Go door AH zelf en de rest (Burger King en Starbucks) door HMSHost. Ook de 'nieuwe' La Place in de stationshal is een winkel van HMShost.
Dan heb ik me verkeerd ingelezen. Gelukkig blijft de strekking van mijn vraag na enige aanpassing intact, namelijk of er in de winkels van Schiphol onder de werknemers een taalbeleid wordt gevoerd waarbij het Engels de voertaal met klanten is.
Dan kun je je met die vraag denk ik toch het beste richten tot HMShost en niet tot NS. Ik verwacht in elk geval niet dat je via dit forum antwoord gaat krijgen.
Ik heb de vraag doorgespeeld naar HMShost. In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp! Mocht hier onverhoopt nog iemand komen met een antwoord of zinnige opmerking: ga gerust je gang! Alle hulp is welkom.
HMShost heeft vanwege het grote verloop onder het personeel altijd ontzettend veel vacatures via uitzendbureaus openstaan. Aan de hand van die vacatures kun je al bekijken in welke mate een goede beheersing van het Engels een issue is.
Hoi robbiemanders, De luchtmacht heeft inderdaad het juiste antwoord gegeven, HMSHost gaat over de retailbedrijven op Schiphol. Hier vind je de contactgegevens van HMSHost.
Succes met je project!

Reageer