Enige bijstelling mondmasker beleid mbt persconferentie 14-01-22?

  • 15 January 2022
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Beste NS,

Korte vraag omtrent mondmasker beleid voor station en trein.
In de persconferentie van 14-01-22 worden stoffen mondmaskers nu afgeraden ten opzichten van medische type I en II waarbij voorkeur type II
Is de NS van plan dit advies over te nemen en om te zetten naar verplichting op station, perron en in trein. Of blijft het oude beleid voorlopig gelden waarbij ook stoffen mondmaskers toegestaan blijven zolang deze op correct wijze worden gedragen.

 

Hartelijk dank voor uw reactie.
 

PS

Voor enige overige reageerders dit is niet bedoeld om een discussie te voeren over effectiviteit van nog mondmaskers nog handhaving. Ik ga ook geen reactie geven mochten dit soort gerichte wedervragen worden gesteld.
 


4 reacties


In de persconferentie van 14-01-22 worden stoffen mondmaskers nu afgeraden ten opzichten van medische type I en II waarbij voorkeur type II
Is de NS van plan dit advies over te nemen en om te zetten naar verplichting op station, perron en in trein. 

Het dragen van een mondkapje op het station en in de trein is verplicht. Het dragen van een medisch mondkapje is slechts een advies, niet-medische mondkapjes blijven dus ook toegestaan.

Reputatie 7
Badge +3

, Met een mondkapje bescherm je anderen. Type IIR beschermt daarbij het best en ook nog een beetje de drager zelf. Een mondkapje werkt het beste als je die correct draagt. Vind jij een stoffen mondkapje het fijnste dragen, dan zou ik dat gewoon doen. Mijn ervaring is bijvoorbeeld dat mijn bril niet beslaat bij een stoffen kapje, maar wel bij bepaalde wegwerp. Nu we met een zeer besmettelijke variant te maken hebben en steeds meer mensen geen mondkapje meer dragen daar waar het verplicht is, ben ik overgestapt naar IIR. Ik verwacht niet dat op korte termijn medische mondkapjes verplicht worden in het OV, maar hou er wel rekening mee dat als alle cijfers een stuk hoger worden, men dit vanuit de overheid wel wilt gaan verplichten op meerdere plaatsen.

De NS geeft aan totaal geen controle te doen op het (correct) dragen van mondkapjes, dus verwacht maar geen enkele inzet van de NS om iets te doen met dit advies van de overheid.

Reputatie 7
Badge

Nee NS gaat daar geen verplichting van maken. Er is bijna geen handhaving. En zoals gezegd is het een advies.

Reageer