Enorm bedrag moeten betalen voor parkeren

• 2 september 2016
  • 1 reactie
  • 162 Bekeken

Vorige week zaterdag was ik met een paar vrienden naar 90s party in Nijmegen. De trein leek een handig en voordelig vervoersmiddel. Een van de vrienden kon voordelige dagkaarten bestellen voor zichzelf (op ov kaart laden) en voor de rest als eticket. Dit werkt allemaal goed. Leuke dag gehad.
Totdat mijn vrouw en ik bij terugkomst in Breda problemen hadden met betalen en uitrijden van de garage net na middernacht. Uiteindelijk met bankpas uit gereden en bleek dat er 13,57 euro betaald moest worden voor 11 uur parkeren. Ik rekende op een dagtarief voor NS reizigers van rond de 5 euro.
Beklag gedaan bij Qpark en nu krijg ik als mededeling dat dat tarief alleen geldig is als je met je ov kaart hebt gereisd. Wat is dit voor discriminerend prijsbeleid? Nu worden we gestraft omdat we een papieren dag kaart hadden (afgedrukt op eigen kosten op eigen papier!)

Overigens wel vreemd dat je om de parkeergarage aan de achterzijde van het station te kunnen bereiken, je eerst via de trap naar de eerste etage moet lopen omdat 's avonds laat beneden de deuren gesloten blijken te zijn.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Dit onderwerp is op het forum vaker aan de orde geweest. Het parkeren tegen het P+R-tarief is alleen mogelijk wanneer met een OV-chipkaart is gereisd.
https://www.q-park.nl/p-r

Het is een technische beperking van het systeem van de kaartlezers van Q-park.

Het werkt wel met eenmalige chipkaarten als bijvoorbeeld de goedkope kaartjes van AH, Blokker etc. Afgelopen zondag hebben we dit gedaan bij het P+R terrein in Hilversum. Bij aankomst bankpas invoeren. Bij vertrek eerst de Blokker dagkaart voor de kaartlezer gehouden waardoor de korting werd toegepast en daarna afgerekend met de bankpas.

Het is mij overigens onduidelijk waarom Q-Park niet ook een lezer kan installeren die ook e-tickets kan herkennen. Maar ik weet niet of er op e-tickets voldoende gegevens staan om het meerdere malen gebruiken te voorkomen.

Reageer