beantwoord

Enorme stank in Amsterdam Centraal langs perrron

• 5 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 516 Bekeken

Reputatie 5
Badge
  • Super user
  • 1195 reacties
Het viel mij vanmiddag op dat op één van de middenperrons een ontiechelijk vieze stank ontstond, welke ik kan omschrijven als een vieze 'rioollucht'. Deze kwam onder de DDZ-trein vandaan, uit de bioreactor die de fecaliën uit de toilet opvangt.

Het lijkt mij toch zeker niet de bedoeling dat deze geloosd wordt op het spoor bij een station, maar bij de speciaal ingerichte plaatsen die daarvoor bestemd zijn? Ik weet uit mijn hoofd niet precies wanneer, waar, en welke trein deze was (hij reed wel als een 'Leeg materieel' weg, vermoedelijk naar een opstelplaats). Maar zoiets hoort gewoon niet te gebeuren.
icon

Beste antwoord door Herman NS 6 oktober 2014, 09:49

Hallo Aar,

Het is niet de bedoeling dat jij meldingen dient te m aken van stankoverlast in verband met toiletten in de treinen. Alle toiletten worden minstens éénmaal per etmaal grondig -en op elk keerpunt normaal gereinigd. Om vervelende geurtjes tegen te gaan gebruikt NS tegenwoordig micro-organismen.

Er komen gelukkig steeds meer biobakken die het lozen op stations tegengaan, dus ik hoop dat dit soort meldingen op termijn tot het verleden zullen behoren.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Aar,

Het is niet de bedoeling dat jij meldingen dient te m aken van stankoverlast in verband met toiletten in de treinen. Alle toiletten worden minstens éénmaal per etmaal grondig -en op elk keerpunt normaal gereinigd. Om vervelende geurtjes tegen te gaan gebruikt NS tegenwoordig micro-organismen.

Er komen gelukkig steeds meer biobakken die het lozen op stations tegengaan, dus ik hoop dat dit soort meldingen op termijn tot het verleden zullen behoren.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Is het niet de bedoeling dat TS meldingen maakt van stankoverlast ?

Of bedoel je dat het niet de bedoeling is dat de bioreactor geloosd wordt op het spoor ?
Reputatie 5
Badge
Ik hoop het laatste.

De stank was ondraaglijk en ik weet dat er speciale stortplekken zijn voor bioreactoren, op de opstelplaatsen buiten de perrons.
Alle toiletten worden minstens éénmaal per etmaal grondig -en op elk keerpunt normaal gereinigd.

Hoi Herman,

Van dat etmaal kan ik weinig zinnigs zeggen, maar dat de toiletten bij elk keerpunt normaal worden gereinigd is helaas een fabel. Er zijn keerpunten op stations, waar gewoonweg geen schoonmakers aanwezig zijn, dus kunnen deze toiletten dus nooit op het keerpunt gereinigd worden. Denk aan de sprinter Nijmegen - Deurne, deze keert in Deurne en daar heb ik nog nooit een schoonmaker gezien die het toilet kwam reinigen.

Reageer