beantwoord

Euregioticket en Stempelautomaat

• 30 januari 2015
  • 4 reacties
  • 367 Bekeken

Hallo mensen,

Ik heb vanmiddag een Euregioticket gekocht bij Veolia Transport, wat betekend dat ik een dag gratis mag reizen in de Euregio. In het weekend mogen 2 volwassenen op 1 kaart reizen, een koopje dus. Ik ben echter bang dat de busschauffeurs/conducteurs vreemd op zullen kijken wanneer ze dit kaartje zien, ik heb namelijk het euregioticket gekregen van het duitse ASEAG. Het soort ticket is precies hetzelfde, alleen heeft elke vervoerder zijn eigen 'uiterlijk op het kaartje'. Denken jullie dat ik me druk moet maken over het risico dat er bij controles niet begrepen word wat dit kaartje inhoud? En zullen ze weten dat je in het weekend met 2 volwassenen op een kaartje mag reizen?

Daarnaast heb ik nog een tweede vraag. Het euregioticket moet afgestempeld worden op de dag van vertrek voordat het een geldig vervoersbewijs is. Zijn er op alle stations nog stempelautomaten aanwezig? Ik vertrek vanaf station Klimmen-Ransdaal, dan is het wat specifieker.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Thom 30 januari 2015, 22:34

U hoeft zich echt niet druk te maken. Zowel de Nederlandse, Belgische al Duitse vervoerders kennen dit kaartje. In het weekend is het ook geen probleem als u daar met twee man op reist en u mag dan zelfs nog eventule kinderen meenemen ook. Door de week is het een kwestie van alleen reizen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De datum moet wel kloppen. U kunt die als u vooraf waarschuwt de datum er ook door de conducteur laten opzetten. Er staan nog wel stempelautomaten maar of dat in Klimmen het geval is, durf ik niet te zeggen. Dan even naar de conducteur dus.

Prettige dag, het is een redelijk groot gebied waar het geldig is. Als u aanvullend een kaartje Duren-Keulen zou kopen, reist u daar ook nog goedkoop naar toe.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hoeft zich echt niet druk te maken. Zowel de Nederlandse, Belgische al Duitse vervoerders kennen dit kaartje. In het weekend is het ook geen probleem als u daar met twee man op reist en u mag dan zelfs nog eventule kinderen meenemen ook. Door de week is het een kwestie van alleen reizen. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De datum moet wel kloppen. U kunt die als u vooraf waarschuwt de datum er ook door de conducteur laten opzetten. Er staan nog wel stempelautomaten maar of dat in Klimmen het geval is, durf ik niet te zeggen. Dan even naar de conducteur dus.

Prettige dag, het is een redelijk groot gebied waar het geldig is. Als u aanvullend een kaartje Duren-Keulen zou kopen, reist u daar ook nog goedkoop naar toe.
Denken jullie dat ik me druk moet maken over het risico dat er bij controles niet begrepen word wat dit kaartje inhoud?

U zou zich niet druk moeten maken, conducteurs die hun werk verstaan zullen bekend zijn met dit product.
Aangezien de NS echter mensen afraadt om een verlopen jaartrajectkaart te gebruiken als reguliere OV-chipkaart, omdat sommige conducteurs hiervan in blinde paniek zouden raken, ga je toch twijfelen aan de capaciteiten van sommige conducteurs. Ik hoop daarom dat u niemand uit de laatste categorie aantreft tijdens uw reis.
Reputatie 1
Badge
Weliswaar staan er nog zat van die oude gele stenpelautomaten hier en daar op perrons, maar ze zijn alle afgesloten dan wel buiten werking.
Er zijn, hoewel dit kaartje al weer 1 jaar OOK bij NS geldig is, talloze klachten van mensen die te geoder trouw reisden en door conducteurs beboet werden of tenminste niet geloofd. Bij de bussjofeurs ligt dat inderdaad wel anders.
Overigens: in NL stempelen ze met week+dag-en in BE=DE met de gewone datum-ook reden zat voor misverstand.
Reputatie 7
Badge +4
Het Euregioticket is al veel langer dan een jaar geldig in deze regio, dat geldt vanaf het begin. In Zuid-Limburg is het echt geen probleem en ook niet in de belendende gebieden. De enige storing op dit terrein kun je nog wel eens meemaken onder Roermond. Het ticket is ten zuiden ervan geldig en conducteurs die bijvoorbeeld min of meer incidenteel uit het Westen komen, kijken wel eens wat kritisch. Zeker als je tot Roermond met een regulier kaartje en daarna met het Euregioticket reist. Reis je nog redelijk lang door dan kan dat aantrekkelijk zijn. De Euregiotickets zijn wel alleen in de regio verkrijgbaar. Ik heb er nog nooit een probleem mee gehad, geen wonder want dit ticket bestaat al jaren en ze kennen het echt wel inmiddels.

Reageer