beantwoord

Eurostar in Breda

• 19 september 2017
  • 4 reacties
  • 310 Bekeken

Tot mijn grote verbazing zie ik dat de Eurostar langs station Breda komt. Je mag weliswaar niet instappen, maar hij gaat toch even langskomen.

Nu de vraag: waarom? Is er een omleiding? Is er een test? Voor zover ik weet gaat Breda op den duur ook buitenlandse steden bedienen. Of hoef ik daar voorlopig nog lang niet aan te denken?
icon

Beste antwoord door Coryza 19 september 2017, 09:34

Hi Patrick,

Dit zijn test-treinen om te wennen aan het Nederlandse / Belgische HSL traject. De Eurostar gaat hopelijk in December 2017, dan wel April 2018 rijden in Nederland maar zal daarbij Breda niet aandoen. In plaats van af te takken richting Breda gaat de Eurostar tussen Rotterdam en Antwerpen "rechtdoor", netzoals de Thalys.
Bekijk origineel

4 reacties

https://tweakers.net/ext/f/CQeUAJDOKnPbFuwJNg8Qdfl2/full.jpg

Hier een foto van het vertrekbord
Reputatie 2
Hi Patrick,

Dit zijn test-treinen om te wennen aan het Nederlandse / Belgische HSL traject. De Eurostar gaat hopelijk in December 2017, dan wel April 2018 rijden in Nederland maar zal daarbij Breda niet aandoen. In plaats van af te takken richting Breda gaat de Eurostar tussen Rotterdam en Antwerpen "rechtdoor", netzoals de Thalys.
Reputatie 6
Badge
Die komt nog maar net langs Rotterdam joh. Zou wat zijn als ie in Breda stopte.
Wat leuk, bijzonder dat het eurostar logo verschijnt op de 'borden' in Breda, alleen i.v.m. deze proef

Reageer