beantwoord

Excursie met kleutergroep

• 25 september 2019
  • 38 reacties
  • 1358 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Top geregeld Maxime en Jeroen. 👍
Hoi! Ik loop stage in groep 1/2 in Deventer en wil donderdag door het station heen lopen om aan de andere kant (achter het hek ivm veiligheid) naar het spoor te kunnen kijken. Nu zou ik graag in contact komen met iemand van het station in Deventer, omdat ik zou willen vragen of hij/zij de poortjes voor ons open kan doen. Anders ben ik bang dat we er niet doorheen kunnen met 24 kinderen.. Zouden jullie mijn bericht kunnen doorsturen naar de afdeling in Deventer?
Reputatie 1
@Maxime NS Vandaag hebben we met de klas, dankzij de hulp via de community, een ontzettend leuke excursie gehad bij station Nijmegen! Wat een enthousiasme bij de kinderen. Hartelijk dank voor alle hulp!!

In de bijlage staan enkele foto's van de geslaagde ochtend!
Reputatie 3
@Maxime NS Vandaag hebben we met de klas, dankzij de hulp via de community, een ontzettend leuke excursie gehad bij station Nijmegen! Wat een enthousiasme bij de kinderen. Hartelijk dank voor alle hulp!!

In de bijlage staan enkele foto's van de geslaagde ochtend!

Heet jullie school toevallig (heel erg toevallig) de zonnepitjes?🤣
Maar gefeliciteerd! Ook leuk voor de kleintjes. En zie ik het goed dat ProRail een paar duizend cash mag gaan incasseren?
Badge
Maar gefeliciteerd! Ook leuk voor de kleintjes. En zie ik het goed dat ProRail een paar duizend cash mag gaan incasseren?
@ReizigerRijssen Oooh dan ben ik erg benieuwd waarom ProRail dit mag incasseren voor een rondleiding ?? En ik kan je alvast verklappen dat je het helemaal mis hebt 🤣

Overigens wel een beetje trieste reactie op zo'n leuk uitje voor de kinderen. Gelukkig hebben de kinderen wel genoten van het uitje en zijn morgen de kinderen in Lelystad te gast bij de NS.
Badge
Hoi! Ik loop stage in groep 1/2 in Deventer en wil donderdag door het station heen lopen om aan de andere kant (achter het hek ivm veiligheid) naar het spoor te kunnen kijken. Nu zou ik graag in contact komen met iemand van het station in Deventer, omdat ik zou willen vragen of hij/zij de poortjes voor ons open kan doen. Anders ben ik bang dat we er niet doorheen kunnen met 24 kinderen.. Zouden jullie mijn bericht kunnen doorsturen naar de afdeling in Deventer?
Ik weet niet of je inmiddels contact hebt gehad maar als dit niet het geval laat dan even 1 persoon op het station kijken voor een servicemedewerker, die kan hier waarschijnlijk wel even mee helpen.
Reputatie 1
@ReizigerRijssen Nee, heel toevallig heet onze school niet zo.. maar goed geprobeerd! De hesjes hebben wij geleend van een andere organisatie.
Reputatie 2

Maar gefeliciteerd! Ook leuk voor de kleintjes. En zie ik het goed dat ProRail een paar duizend cash mag gaan incasseren?@ReizigerRijssen Oooh dan ben ik erg benieuwd waarom ProRail dit mag incasseren voor een rondleiding ?? En ik kan je alvast verklappen dat je het helemaal mis hebt 🤣

Overigens wel een beetje trieste reactie op zo'n leuk uitje voor de kinderen. Gelukkig hebben de kinderen wel genoten van het uitje en zijn morgen de kinderen in Lelystad te gast bij de NS.
Waarom Prorail mag incasseren niet om de kids maar van ns omdat de DM90 er nog staan.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, die DM'90's schijnen er nog allemaal te staan. Wel was men eerder al bezig om ze vertrek gereed te maken, zo werden er setjes samengesteld om ze zo naar de Houtrakpolder te vervoeren. Er scheen alleen nog problemen met papieren te zijn. Mogen ze wel opschieten, de werkzaamheden beginnen de 12e al.
Reputatie 3
Ja, die DM'90's schijnen er nog allemaal te staan. Wel was men eerder al bezig om ze vertrek gereed te maken, zo werden er setjes samengesteld om ze zo naar de Houtrakpolder te vervoeren. Er scheen alleen nog problemen met papieren te zijn. Mogen ze wel opschieten, de werkzaamheden beginnen de 12e al.
Dat bedoelde ik ook met die paar duizend incasseren, @Jeroen
Reputatie 7
Badge +3
Nog geen boete dus:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/buffels-staan-nog-bij-station-nijmegen-toch-geen-boete~a05e15c6/

Ze staan er nog, al zijn ze wel wat verzet en schijnen daardoor de sporen 88, 89 en 90 nu vrij te zijn van DM'90. Blijkbaar is dat voor nu genoeg voor ProRail.

Hopelijk was de excursie een succes @Inekehh
Ja het was goed geregeld en erg leuk!! Bedankt
Bij de machinist kijken is niet mogelijk, maar ik zal even voor je rondvragen, Lieve. Gezien hier dan tijd voor vrijgemaakt moet worden weet ik niet wat er mogelijk is. Op het station zelf vragen of er iets kan is soms een goed idee, maar ik snap dat dat met een kleuterklas niet ideaal is.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, dat het niet mogelijk is om in de cabine te kijken.

Officieel heb je inderdaad een cabinekaart nodig, en die krijg je niet zomaar.
Maar in de praktijk ligt het er maar net aan welke machinist je hebt.

Mijn ervaring is dat de wat oudere machinist die al sinds jaar en dag het beroep uitoefent, vaker toelaat om in de cabine te kijken als je het vraagt.

De nieuwere generatie machinisten doen dit echter bijna nooit.

En inderdaad met een groep zou het wellicht nog moeilijker zijn.

Maar even nog @Lieve :

Allereerst wat een geweldig idee om dit te doen samen met kleuters.

Mocht je geen machinist treffen die even in zijn cabine wil laten kijken.. Er bestaan treinen waar je in de coupe achter de machinist kan gaan zitten, en dan door de deur (regionale vervoerders) of door een scherm heen kan kijken (ice treinen)

Bij de ice treinen maak je het meeste kans, dus wat je zou kunnen doen, is naar Arnhem Centraal reizen met je kleuters, en dan de ICE naar utrecht te nemen, en dan vragen aan de conducteur of de machinist het scherm wil uitzetten (zodat je er dus door heen kan kijken) zodat de kleuters de cabine kunnen zien, en zelfs het spoor kunnen zien.

Moet er wel bij zeggen dat in de coupe's die dit bieden de schermen alleen uit worden gezet als er een machinist aanwezig is.

Dus wat dat betreft moet je dus aan de kant gaan zitten waar de trein naar toe rijd (in dit geval dus aan de Sonsbeek zijde op Arnhem Centraal als je richting utrecht gaat)

En nog 1 dingetje. Er zitten dan wel aan beide kanten dit soort coupe's met die schermen, maar aan de ene kant van de trein is dit eerste klasse, en de andere kant van de trein tweede klasse.

Maar ik denk dat in overleg met de conducteur veel mogelijk is :)

Succes ermee in ieder geval!

Reageer