beantwoord

Extra in-/uitcheckpaaltjes station Ede-Wageningen mogelijk?!

• 11 februari 2015
  • 6 reacties
  • 276 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Het afgelopen jaar reis ik dagelijks op en neer van Utrecht naar Ede-Wageningen. Waar je in Utrecht haast doodgegooid wordt met incheck paaltjes, staan er op Ede-Wageningen bizar weinig, met als gevolg dat wanneer ik de trein uit stap ik me eerst een weg moet banen tussen de hordes mensen die bij de twee paaltjes aan het begin van het perron proberen uit te checken. Ja, blijkbaar staan er halverwege nog twee of vier paaltjes op het perron, maar aangezien je alleen aan het begin van het perron het station kan verlaten is dat niet heel nuttig als je niet voorin de trein zit. Kortom, mijn vraag, is het mogelijk om aan het begin van het perron (3/4 voornamelijk) extra in-uitcheck paaltjes te krijgen? Of nog beter, in de tunnel onder het perron? Dat zou geweldig zijn!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 11 februari 2015, 10:45

Bedankt voor je eerste post op het NS Serviceforum RJG en daarbij gelijk voor je feedback over de situatie op station Ede-Wageningen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets kan toezeggen, maar wel zal ik je bericht doorsturen naar de locatiemanager. Het bijplaatsen van paaltjes is een kostbare onderneming en er moet echt sprake zijn van een nijpende situatie willen we dat doen. Uiteraard is iedere situatie het waard om bekeken te worden.
Bekijk origineel

6 reacties

Bedankt voor je eerste post op het NS Serviceforum RJG en daarbij gelijk voor je feedback over de situatie op station Ede-Wageningen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niets kan toezeggen, maar wel zal ik je bericht doorsturen naar de locatiemanager. Het bijplaatsen van paaltjes is een kostbare onderneming en er moet echt sprake zijn van een nijpende situatie willen we dat doen. Uiteraard is iedere situatie het waard om bekeken te worden.
Badge +3
Het bijplaatsen van paaltjes is een kostbare onderneming en er moet echt sprake zijn van een nijpende situatie willen we dat doen.
Wat verstaat de NS in dit geval onder nijpend?
Dat verschilt per situatie. In de spits kan ik me voorstellen dat het bij een drukke trein even dringen is. Dat lijkt niet te voorkomen. De locatiemanager zal zelf polshoogte nemen en wanneer een gevaarlijke situatie ontstaat of reizigers moeten dusdanig lang wachten dat een overstap naar (bijvoorbeeld) streekvervoer wordt gemist kunnen extra paaltjes in overweging worden genomen. Maar nogmaals. Ik kan die toezegging niet doen.
Reputatie 6
Badge +1

Hopelijk is duwen en dringen om de overstap vanaf de Connexxiontrein te halen dringend genoeg?
Dat verschilt per situatie. In de spits kan ik me voorstellen dat het bij een drukke trein even dringen is. Dat lijkt niet te voorkomen. De locatiemanager zal zelf polshoogte nemen en wanneer een gevaarlijke situatie ontstaat of reizigers moeten dusdanig lang wachten dat een overstap naar (bijvoorbeeld) streekvervoer wordt gemist kunnen extra paaltjes in overweging worden genomen. Maar nogmaals. Ik kan die toezegging niet doen.

Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal de komende keren wel foto's maken of een filmpje. Dan wordt het wellicht duidelijker. Begrijpelijk dat wordt gedacht dat de spits maar een paar uur per dag is en daarvoor niet zomaar extra paaltjes aangeschaft kunnen worden. Echter is het juist in de spits van belang dat overstappen gehaald worden, zodat mensen ook daadwerkelijk op tijd op hun werk kunnen komen. Dan heb ik het in dit topic nog niet eens gehad over het feit dat de trein van Utrecht naar Ede-Wageningen vrijwel standaard 3-5min later aankomt, wat op de borden gewoon aangepast wordt alsof het geen vertraging is. Voor mij heeft dit (samen met het dringen bij de paaltjes) tot gevolg dat ik zelden tot nooit de aansluiting op de bus kan halen, die helaas maar 2x per uur gaat. Ik wacht dus in spanning af op het oordeel van de locatiemanager 😉.
Reputatie 4
Badge
Het is op Ede-Wageningen heel vaak erg druk in de spits, zeker als de trein naar Arnhem wat vertraging heeft, wat vaak gebeurt, zodat de IC naar Arnhem en Utrecht gelijktijdig binnenrijden. Dan is het als vertrekkende reiziger ondoenlijk om je tegen de uitstappende stroom in te wurmen, een check in te doen en de trein te halen.

Het station gaat op de schop, dus hopelijk komen er dan de beloofde poortjes.
Tot die tijd zijn enkele extra paaltjes dringend nodig.

Reageer