beantwoord

extra intercity's stop Harderwijk.

• 30 januari 2015
  • 2 reacties
  • 366 Bekeken

Mijn allereerste lange trein rit was vanaf Amersfoort naar Steenwijk. Ik begon vanaf Amersfoort omdat de korting daar om 9:00 u begon en ik moest de trein van 9:10 u halen uit Amersfoort. Ik zat toen in de sneltrein richting Leeuwarden hij stopte toen destijds ook in Harderwijk en ging toen naar Zwolle,Meppel en Steenwijk.

Harderwijk had toen alleen in de spits een snellere verbinding richting Zwolle en Amersfoort. Ik zit me af te vragen of er genoeg reizigers zijn die naar een intercity stop snakken?

Momenteel stoppen alleen sprinters eens in het halfuur, dat lijkt mij voor een stad als Harderwijk veel te weinig. Ook zou station Harderwijk meer aantrekkelijker moeten worden gemaakt met name een stationsrestauratie en (kleine) winkeltjes .

Het station Harderwijk ziet er vooral troosteloos en vooral ongezellig eruit. Ook zijn er amper voorzieningen.
icon

Beste antwoord door Bart NS 30 januari 2015, 09:56

Er is voorheen al eens gelobbyd voor extra intercity stops op station Harderwijk door de lokale politiek, toen is helaas gebleken dat er te weinig reizigers waren om deze stop te realiseren.
We houden dit uiteraard goed in de gaten, maar zo'n beslissing vindt altijd plaats in goed overleg met de provincie.

Kan je nog aangeven welk voorzieningen je graag zou willen zien op station Harderwijk naast winkeltjes en een stationsrestauratie?
Bekijk origineel

2 reacties

Er is voorheen al eens gelobbyd voor extra intercity stops op station Harderwijk door de lokale politiek, toen is helaas gebleken dat er te weinig reizigers waren om deze stop te realiseren.
We houden dit uiteraard goed in de gaten, maar zo'n beslissing vindt altijd plaats in goed overleg met de provincie.

Kan je nog aangeven welk voorzieningen je graag zou willen zien op station Harderwijk naast winkeltjes en een stationsrestauratie?
Beste NS, Beste Bart

Op facebook.com/station.harderwijk is uw vraag voorgelegd;
----
---

De volgende gedane suggesties wil ik alvast met de NS delen.
Graag hoor ik uw reactie op de gedane suggesties –
mogelijk dat hierna de Intercity vaker gaat stoppen in Harderwijk.

-pinautomaat
-AH to Go (supermarkt formule)
-betere scooterstalling (nu moeilijk bereikbaar ivm fietsen)
-AKO boekwinkel
- Kraanwater kraan zoals in de binnenstad (bijv. ook station Zwolle)
-Shop-Inn verhuizen naar Stationsplein (bloemenspeciaalzaak)
-Verhuizen van de eendenslachterij.
-Oplaadpunt elektrische auto’s (weggehaald ivm bouwwerkzaamheden stationsgebied)
-Starbucks
-Wok & Go
- Surinaamse supermarkt
-klein Hema

https://www.facebook.com/station.harderwijk/photos/a.700969649959309.1073741826.350988054957472/868672366522369

met vriendelijk groet,
KBG www.Station-Harderwijk.nl

Ps. Station Harderwijk heeft ruim 10 jaar geen Stationsrestauratie -
Nu is -tijdelijk- het projectbureau Herinrichting Stationsgebied gevestigd -

Reageer