beantwoord

Extra metro kosten door werkzaamheden

• 19 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Afgelopen 2 weken (en ook deze week nog) zijn er werkzaamheden van Hilversum -> Duivendrecht, via de app maar ook door personeel zelf wordt aangeraden te reizen via Utrecht.

Ik heb een traject abonnement met daarnaast een een zone abonnement voor de metro dat covered precies de zone van Duivendrecht naar mijn metro station waar ik uit moet.

De app etc. gaven als beste optie aan om via Amsterdam Bijlmer Arena te reizen (via Utrecht), alleen is het compleet omslachtig dat ik bij aankomst op Bijlmer Arena nog eerst met de stoptrein naar Duivendrecht moet om met de metro te kunnen gaan wanneer dezelfde lijn ook vanaf Bijlmer Arena vertrekt via Duivendrecht naar mijn station.

Als ik uitstap op Bijlmer Arena dan moet ik eerst 15min wachten op de stoptrein voordat ik naar Duivendrecht kan vertrekken om vervolgens daar weer 10 minuten te wachten op dezelfde metro die ervoor ook stopt op Bijlmer Arena.

Enige nadeel is dat het me dagelijks +/- 4 euro kost gezien Bijlmer Arena net buiten de zone ligt.

Toevoegend zijn er ook dagen geweest dat vanaf Duivendrecht helemaal niets reed aan treinen en er alleen NS bussen beschikbaar waren naar Diemen Zuid (om dan weer de stoptrein naar Weesp te nemen, dan weer de bus naar Bussem Zuid en dan als laatste weer de trein naar Hilversum) en dat zelfs NS personeel je verwees op het nemen van de metro naar Bijlmer Arena vervolgd door de trein naar Utrecht Centraal om sneller thuis te zijn.

Nou is het al een hele klus om voor elke reis de vertraging aan te tikken maar ik lees nergens waar ik de extra gemaakte metro kosten kan indienen. Moet ik deze uitprinten en ergens naartoe mailen?

Ik had al contact opgenomen met de GVB maar zij verwijzen naar de NS hierover.

toevoegend: de GVB poorten zijn altijd dicht gebleven op de betrokken stations.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Jeroen 19 augustus 2019, 10:31

Dus u wilt nu dat de NS uw extra kosten gaat vergoeden terwijl u gewoon met NS treinen had kunnen reizen maar omdat u eerder thuis wilde zijn bent u maar met de metro gegaan ?

Vindt u dat zelf nu ook niet een beetje raar om dan geld terug te vragen terwijl vervoer met NS gewoon mogelijk was, het was in deze nml. uw keuze om anders te reizen waardoor u meer moest betalen.

Totaal geen kans om dit bij de NS te claimen natuurlijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Dus u wilt nu dat de NS uw extra kosten gaat vergoeden terwijl u gewoon met NS treinen had kunnen reizen maar omdat u eerder thuis wilde zijn bent u maar met de metro gegaan ?

Vindt u dat zelf nu ook niet een beetje raar om dan geld terug te vragen terwijl vervoer met NS gewoon mogelijk was, het was in deze nml. uw keuze om anders te reizen waardoor u meer moest betalen.

Totaal geen kans om dit bij de NS te claimen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge
Helaas @Waffels kun je deze metrokosten niet vergoed krijgen. NS bied een alternatief, met helaas een wat langere reistijd, maar die zult u moeten gebruiken als je maximaal gebruik wilt maken van je abbo op de GVBA-metro.
Okee duidelijk.

Je kan je hopelijk wel voorstellen dat na 3 weken heen en terug dagelijks het wel een aardig verschil maakt of je nu 40-50min extra reist of daar ook nog eens 20 minuten bij op gooit. Dus een uur of anderhalf uur heen en ook nog eens terug; 3 uur van de dag kwijt aan de trein dagelijks voor 2 ritjes voorheen amper 20 minuten bij elkaar.
Badge +3
Het kost €1,16 om Amsterdam Bijlmer ArenA naar Duivendrecht te reizen met de metro. Per dag is dat dan €2,32 retour. Dat lijkt me een mooie investering per dag zo'n 2 uur reistijd te besparen.

Waarschijnlijk is het zelfs nog goedkoper wanneer je slechts van Amsterdam Bijlmer ArenA tot Strandvliet betaalt. Strandvliet ligt op de zonegrens. Uit het verhaal maak ik op dat je een zoenabonnement hebt voor de zone waar Duivendrecht in ligt. Een enkele rit kost dan €1,06.

Reageer