beantwoord

Extra reiskosten door werkzaamheden

• 30 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

Ik heb een abonnement van Barneveld Noord naar Amsterdam Zuid via Amersfoort. Ivm werkzaamheden aankomende vrijdag moet ik hierdoor een deel met de metro reizen. Worden deze extra kosten vergoed?

Groeten

icon

Beste antwoord door mrfreeze 30 oktober 2019, 22:43

Volgens de pagina over de werkzaamheden is je NS vervoersbewijs geldig in de metro:

reis tussen Schiphol Airport en Duivendrecht via Amsterdam Lelylaan met Metrolijn 50; uw NS vervoerbewijs is geldig in de metro

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de pagina over de werkzaamheden is je NS vervoersbewijs geldig in de metro:

reis tussen Schiphol Airport en Duivendrecht via Amsterdam Lelylaan met Metrolijn 50; uw NS vervoerbewijs is geldig in de metro

Badge +3

Er zullen dan NS en GVB poortjes open staan voor doorgaande reizigers.

Zo niet (als je verplicht moet in/uitchecken) dan krijg je de metro kosten (en hopelijk je LAK langeafstandskorting) terug… ooit!

Mijn advies, probeer zo min mogelijk uit/in te checken onderweg als ze zeggen dat je met een (GVB) metro moet.

Bij vorige werkzaamheden op dit traject waren de poortjes echter gesloten. Hopen dat dat dit keer beter gaat.

ik reis frequent voor mijn werk van Utrecht naar Amsterdam Amstel en heb een NS Dal Vrij abonnement. Deze week en komende weken is het vanwege spoorwerkzaamheden niet mogelijk rechtstreeks naar Amsterdam Amstel te reizen, maar moet ik bij Amsterdam Bijlmer uitstappen en bus 75 (NS-bus) pakken naar Amstel station. Dat doe ik dus netjes (check in, check uit.) Tot mijn irritatie zie ik op mijn reiskostenoverzicht in de NS dat die kosten apart worden verrekend en ineens niet onder mijn NS-abonnement vallen. Waarom niet?

Reputatie 6
Badge +1

@Voorthuisen Heb je ingecheckt in de bus of op het station bij de mobiele palen? Als je in de bus incheckt betaal je alsof je met de GVB reist, de busdienst wordt ook door hen uitgevoerd en je NS abonnement is dan niet geldig. Je dient in te checken bij de mobiele palen die op het station te vinden zijn.

Op de website van de GVB staat er dit over:

LET OP! Bus 74 en 75 zijn ook bestemd voor NS reizigers. Op de bushaltes Station Bijlmer ArenA, Amstelstation en Centraal Station staan daarom tijdelijke NS in-/uitcheckpalen, alleen bedoeld voor NS reizigers.

GVB reizigers checken in en uit in de bus zelf.

Reageer