beantwoord

Extra treinlengtebord nodig in Haarlem

• 25 januari 2017
  • 37 reacties
  • 1025 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Het operationeel belang is in eerste instantie de vraag of een trein veilig langs het perron kan stoppen. Dat is hier het geval. Is het optimaal? Nee, zeker niet. Ik heb inmiddels een ontvangstbevestiging gekregen en ProRail gaat kijken wat hier mogelijk is.
Reputatie 5
Ja maar weet je wat het is, dit is niet een zodanig groot probleem dat dit meteen maar even opgelost hoeft te worden.
Geen groot probleem, nee. Maar om zes maanden te doen over een eenvoudige en goedkope oplossing...

Maar mijn bijdrage ging daar niet primair over. Wel over de reactie van de moderator die - in arrenmoede waarschijnlijk - een reiziger naar ProRail verwijst voor wat toch bij uitstek een NS-issue is.
Niet helemaal de gang van zaken. Inmiddels ligt het bij ProRail en die gaan dit bekijken. Mochten die, om wat voor reden dan ook, geen actie ondernemen, dan verzoek ik de topicstarter zelf dit nog eens bij ProRail aan te kaarten.
Reputatie 7
Gevolgd door een mokkende conducteur die iedereen door de intercom een uitbrander geeft voor op een kluitje staan. Geregeld meegemaakt al.

Daar moet je je gewoon niks van aantrekken.
Reputatie 7

Geen groot probleem, nee. Maar om zes maanden te doen over een eenvoudige en goedkope oplossing...

Maar mijn bijdrage ging daar niet primair over. Wel over de reactie van de moderator die - in arrenmoede waarschijnlijk - een reiziger naar ProRail verwijst voor wat toch bij uitstek een NS-issue is.

Dus? Is het soms te moeilijk dan om zelf even contact op te nemen met Pro Rail dan?
Reputatie 4
Nou, eindelijk is er actie ondernomen. Er is nu een handgeschilderd bordje 6 geplaatst. Nu eens zien of de machinisten het door hebben.
Het is een begin 🙂
Reputatie 4
En het ging zo goed met dat handgeschilderde bordje 6 dat geplaatst is.
Maar nu is een van de bevestigingstouwtjes gebroken en hangt het bordje met de blinde zijde naar de machinist en gaat het dus maar weer als vanouds. De afgelopen dagen komen de vijf/zesdelige sprinters weer totaal random langs het perron te staan. Gisteren bij bordje 4, en vandaag had de machinist er heel erg zin in en stopte hem net voorbij bordje 8.
Kan er misschien een berichtje uit dat dat bordje 6 weer goed vastgezet wordt met de beschilderde kant naar de machinist?
Dit topic krijgt toch wel een hoog soap-gehalte. Is er nou niemand in staat om bij ProRail iemand te pakken te krijgen die wat hoger in de boom zit en dit gewoon oplost?
Reputatie 7
Badge
Gang er een futuristische tekst aan, en directeur Peer voelt zich meteen aangesproken. 😛
Reputatie 4
Nou dit keer snelle actie zeg. Gisteravond hing het bordje alweer met de 6 duidelijk zichtbaar voor de machinist.
Dat klopt. Ik heb uitvoerig contact gehad met ProRail deze week en de huidige opstelling van de treinlengteborden, dus inclusief de '6' was op verzoek van oNS. Het gaat dan over zowel spoor 3 als 8. Buiten dit zal de wegbekendheid van de machinist ook een grote rol spelen. Dit tezamen met een goed geplaatst bord zal het probleem moeten verhelpen.

Reageer