beantwoord

Factuur voor fietsenstalling?

• 22 januari 2021
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste meneer/mevrouw,

Ik heb in de afgelopen maanden (van maart 2020 tot nu, in januari 2021) verschillende facturen gekregen voor de fietsenstallingen, terwijl ik onder de indruk was dat er tijdens corona geen kosten in rekening gebracht zouden worden. Voor corona moest ik altijd gewoon pinnen als ik de fietsenstalling verliet na meer dan 24 uur.  
Als ik opzoek hoe het zit met de fietsenstallingen tijdens corona tijd, staat er dit: 

• Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. 

Nu zag ik ineens dat er in de afgelopen maanden regelmatig geld af is geschreven. Ik vind dit een beetje gek en vraag me af hoe dit zit. Ook heb ik dus blijkbaar gemist dat het betalen over is gegaan van pinnen naar factureren, waardoor ik veel van deze betalingen ook niet opgemerkt had.

Is het zo dat het stallen dan toch niet gratis is in deze tijd? In dat geval is het misschien goed om dat duidelijk te vermelden, want zoals ik hierboven al zeg vermeldt de informatie die online kan vinden dus dat het wel gratis is. Hierdoor vind ik eigenlijk dat deze facturen niet terecht zijn, en zou ik graag mijn geld terug willen.

Hopelijk kunt u mijn vragen beantwoorden. Bij voorbaat dank en ik hoor graag snel van u.

Met vriendelijke groet!

icon

Beste antwoord door Robert B 22 januari 2021, 16:14

Welkom bij de NS Community!

Die informatie stamt uit de tijd van de eerste lockdown in maart 2020. Alle fietsenstallingen zijn per ik meen 1 juni weer normaal geopend, maar tijdens de huidige lockdown (sinds december) wordt er opnieuw niet meer gehandhaafd op stallingsduur en zou je eventuele kosten wegens later ophalen van je fiets via de klantenservice terug moeten kunnen krijgen.

De facturen (voor Stallen op Rekening) komen waarschijnlijk omdat je een treinabonnement omgezet hebt naar NS Flex, waarbij Stallen op Rekening inbegrepen is.

Neem contact op met de klantenservice voor wat de mogelijkheden zijn.

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Die informatie stamt uit de tijd van de eerste lockdown in maart 2020. Alle fietsenstallingen zijn per ik meen 1 juni weer normaal geopend, maar tijdens de huidige lockdown (sinds december) wordt er opnieuw niet meer gehandhaafd op stallingsduur en zou je eventuele kosten wegens later ophalen van je fiets via de klantenservice terug moeten kunnen krijgen.

De facturen (voor Stallen op Rekening) komen waarschijnlijk omdat je een treinabonnement omgezet hebt naar NS Flex, waarbij Stallen op Rekening inbegrepen is.

Neem contact op met de klantenservice voor wat de mogelijkheden zijn.

Reageer