beantwoord

Fiets gestolen

• 23 maart 2018
  • 7 reacties
  • 660 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik maak gebruik van de fietsenstalling bij Almere Centrum nu is tussen 5 maart en 21 maart mijn zwarte omafiets gestolen. aangiftenummer(PL0900-180322-126507529, opsporingsverzoek 8000703609.) omdat de het tijdsbestek te lang is heeft de politie geen tijd om de camerabeelden te bekijken. Ik moet nu een nieuwe fiets kopen en heb uiteraard geen keus om dan hem weer bij jullie te moeten stalen. Wat kan ik verder nog doen om dit probleem op te lossen? Hoe kan dit voorkomen worden? Bekijkt iemand daadwerkelijk 24/7 wat er in de stalling gebeurt? Mag ik een brief plakken om mensen te waarschuwen dat er een fietsendief (ik denk dat het ook een abbonement houder is) is? Kunnen jullie er nog wat aan doen? Heb ik recht op een vergoeding?

Met vriendelijke groet,

D. Ritfeld
icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 maart 2018, 16:27

Goedemiddag Dritf en welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het enorm vervelend om te lezen dat jouw fiets is gestolen vanaf deze fietsenstalling. Ik vrees echter dat wij je hier niet verder mee kunnen helpen. Op station Almere Centrum zijn er twee verschillende fietsenstallingen, een bewaakte selfservice fietsenstalling, onder toezicht van oNS, en een onbewaakte fietsenstalling in het beheer van de gemeente. Voor zover ik kan afleiden uit de foto die je hebt geplaatst (ook in overleg met collega's van OV-fiets), heb je gebruik gemaakt van de onbewaakte fietsenstalling. Daarvoor zul je dus contact op moeten nemen met de gemeente Almere.

Mocht deze foto niet de plek zijn waar de fiets gestald stond ten tijde dat hij is gestolen, of mochten we de foto verkeerd gezien hebben en heb je wél gebruik gemaakt van de bewaakte selfservice stalling, dan wil ik je adviseren om rechtstreeks contact op te nemen met onze OV-fiets afdeling. Ik ben daar namelijk geen onderdeel van, waardoor het vrij lastig zou zijn om het via mij te spelen. Je kunt deze afdeling bereiken via 030-7515155 (optie 2-3), Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Dritf en welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het enorm vervelend om te lezen dat jouw fiets is gestolen vanaf deze fietsenstalling. Ik vrees echter dat wij je hier niet verder mee kunnen helpen. Op station Almere Centrum zijn er twee verschillende fietsenstallingen, een bewaakte selfservice fietsenstalling, onder toezicht van oNS, en een onbewaakte fietsenstalling in het beheer van de gemeente. Voor zover ik kan afleiden uit de foto die je hebt geplaatst (ook in overleg met collega's van OV-fiets), heb je gebruik gemaakt van de onbewaakte fietsenstalling. Daarvoor zul je dus contact op moeten nemen met de gemeente Almere.

Mocht deze foto niet de plek zijn waar de fiets gestald stond ten tijde dat hij is gestolen, of mochten we de foto verkeerd gezien hebben en heb je wél gebruik gemaakt van de bewaakte selfservice stalling, dan wil ik je adviseren om rechtstreeks contact op te nemen met onze OV-fiets afdeling. Ik ben daar namelijk geen onderdeel van, waardoor het vrij lastig zou zijn om het via mij te spelen. Je kunt deze afdeling bereiken via 030-7515155 (optie 2-3), Twitter of Facebook.
Beste meneer,

Bedankt voor uw reactie. De foto is alleen om aan te geven hoe mijn fiets eruit ziet. Ik heb gebruik gemaakt van de bewaakte fietsenstalling, ik heb ook een abbonenment op mijn ovchipkaart. Ik heb al contact gehad met de Ovfietsafdeling die mij naar de klantenservice en de politie verwijst. Zojuist heeft de politie gebeld en morgen gaat een medewerker kijken of de zaak alsnog in behandeling genomen kan worden. Ik plaats dit hier omdat ik hoop dat als de politie niks doet jullie dit wel op pakken aangezien. Ik van de NS bewaakte fietsenstalling gebruik heb gemaakt.

Met vriendelijke groet,

D.Ritfeld
Duidelijk! Ik vind het vreemd om te lezen dat de OV-fiets afdeling je heeft doorverwezen naar onze Klantenservice, gezien dat namelijk ook Klantenservice zou moeten zijn. Ik heb in ieder geval nog even nagevraagd wat je verder nog kan doen en dat komt neer op het sturen van een formulier bij diefstal naar onze fiets afdeling. Heb je dat ook al gedaan?
Beste Stijn,

Hoe kan ik een bericht sturen naar de fietsenafdeling ik kan er geen emailadres van vinden. Heeft u die toevallig? De fietsenstalling zelf heeft ook geen emailadres alleen een noodnummer en een informatieknop waarmee je gelijk een medewerker krijgt te spreken maar zij gaan eigenlijk alleen over het tourniquet . Is het verstandig om flyers op te hangen dat er fietsendieven actief zijn?
Ik zal je een privébericht sturen met alle benodigde informatie die je moet opsturen voor dat formulier, dat kan namelijk ook handmatig. Wat betreft contact met onze fietsafdeling kun je het beste de informatie gebruiken die ik eerder heb gesuggereerd (via 030-7515155 (optie 2-3), Twitter of Facebook). Een specifiek e-mailadres voor de fiets afdeling hebben we niet, enkel het algemene contactformulier, maar dat zou ik afraden gezien de afhandeltijd daar vrij hoog kan liggen. Wat betreft de flyers, dat zul je waarschijnlijk moeten overleggen met de beheerder van de selfservice stalling, maar ook dat kun je het beste even navragen bij mijn collega's van NS-Fiets.
Beste Stijn,

Hartelijk bedankt voor het bericht.

Met vriendelijke groet,

D.Ritfeld
Badge +3
Het adres info@ov-fiets.nl wordt gelezen en keurig beantwoord, maar of daar ook de (bewaakte) stalling van je eigen fiets onder valt betwijfel ik. Hooguit voor transacties op je abonnement denk ik (stallen op rekening en OV-fiets worden immers ook samen geïncasseerd).

En via het telefoonmenu 2-3 dat Stijn NS gaf kom je ook bij dezelfde afdeling uit.

Reageer